Wie heeft ook Egmond gelopen vandaag? Ik heb zo genoten! Het was echt prachtig en de sfeer was zo goed š«¶š» vond ām 100x leuker dan Amsterdam. Echt voor herhaling vatbaar!
Wow stoer, het klonk heel pittig met de wind en kou!
Ohh respect ik heb gisteren 7.5km gelopen en kwam echt chagrijnig van de kou thuis ![]()
Dank je! Ik vond het echt goed te doen. Het strand was heerlijk en zo mooi
heb ook niet op tijd gelopen maar vooral genoten van de natuur en de support.
Ik heb mān eerste inschrijving voor een wedstrijd alweer gedaan! En het allerleuksteā¦ik ga samen lopen met mān man. We hebben überhaupt nog nooit samen gelopen haha
Ik heb me vandaag voor het eerst ooit ingeschreven voor een wedstrijd ![]()
![]()
10km, nog nooit gedaan maar heb nog 4 maanden dus ik heb hoop haha.
Ik heb me ook ingeschreven! Voor een 15 km ![]()
Ik weet niet hoe ver je nu loopt. Maar mān wekelijkse rondjes zijn 8 km en had nog nooit 10 km gelopen toen ik vorig jaar een 10 km wedstrijd finishte.
Ahh dat komt vast goed! Nu rond de 6 maar was een tijdje op vakantie, daarvoor ging ik richting de 7/8! Dus dan moet het vast goed komen ![]()
@appelflauwte en @iloveblush Ik heb ook de app van Hardlopen met Evy gedownload (tip: Met ING rentepunten maar ā¬8,50 voor een heel jaar).
Maar je loopt veel harder dan Evy je influistert! Tenminste bij mij. In de eerste training dacht ik al dat ze een lagere snelheid doorgaf dan mijn Garmin horloge die ik laat meelopen. Maar dacht nog dat je aan mijn km/h versus min/km omrekenskills lag.
Maar bij de training van vandaag zag ik dit:
Ik heb de app aan mijn Stava gekoppeld en laat mijn Garmin horloge meelopen, dus kreeg mijn training 2x in Strava. Best een verschillen en ik denk dat ik mijn horloge max 3 seconden later heb gestopt.
Blijf voorlopig wel trainen met de app want ik vind het nog steeds best geinig zo. Maar voor de afstanden/tijden houd ik Garmin aan.
Is dat niet een strava ding die werkt met ābeweegtijdā (exclusief pauzes) en āverstreken tijdā (inclusief pauzes) daardoor wijken namelijk de tempoās door af op strava.
- Activiteitstype: Als je een activiteit als āhardlopenā start, zal Strava proberen te focussen op beweegtijd. Als je tijdens het hardlopen wandelt, worden die pauzes meestal buiten beschouwing gelaten voor je gemiddelde tempo.
Maar ik heb geen (wandel)pauzeās of iets genomen in deze training. Ook mān training niet gestopt ivm een stoplicht ofzo, was allemaal aan 1 stuk door.
Ah. Er zit wel vaak een afwijking op strava in vergelijking met garmin - vooral dat je dus op je garmin 10km hebt en op je strava 9.95km ofzo -
Maar anders weet ik het dan ook niet.
Jongens als je vandaag nog niet hebt hardgelopen of twijfelt: ga!!! Het is ZULK lekker weer en het is zo mooi. Had spijt van mān lange broek. Echt zo genieten ook na alle kou van de afgelopen tijd (alhoewel het toen ook mooi was)
Ja, is echt heerlijk loopweer, lijkt wel voorjaar.
Ja ik heb ook zulke mooie (roof)vogels gezien! En volgens mij blijft het nog wel even zo ![]()
Ja, hier ook veel vogels onderweg gespot (bonte specht en zwarte specht en boomklevers en een buizerd). Morgen word volgens mij ook zoiets als vandaag.
Maar de afstand verschilt toch ook? Daar kan het tempoverschil ook vandaan komen misschien. Ik heb sowieso dat mijn Garmin en Strava niet helemaal overeen komen qua afstand en tempo. Ik hou altijd Strava aan, maar ik loop de laatste tijd steeds 5 km en een vast rondje en de ene keer ben ik echt al 200 meter eerder klaar dan de andere keer, zit toch wat onnauwkeurigheid in de meting.
Daar worden echt veel memes van gemaakt, van hoe strava altijd afwijkt.

Hahaha ik heb dit verschil ook altijd tussen mijn Garmin horloge en Wahoo fietscomputer bij het fietsen. Wahoo geeft standaard minder kilometers aan terwijl ze allebei, naast gps, gekoppeld zijn aan de meter aan mān wiel. Als ik mān Garmin niet om heb, heb ik standaard 5% minder kilometers gefietst dan mān fietsmaten ![]()
Okay hardlooptopic, sorry hahaha