Hardlooptopic #2

Hmm in ieder geval wel geluk bij een ongeluk dat je voeten al tintelen terwijl je ze alleen aan hebt en niet eens mee loopt.

Maar ik vind het slechte service dat je maar één proefritje mag maken en dan moet je nog voorzichtig zijn ook. Ik denk eerlijk gezegd dat ze strenger doen overkomen dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Je gaat er bij aankoop natuurlijk vanuit dat je niet terug hoeft te komen, en als je de schoenen meteen lekker 3x in de week aantrekt en toevallig regent het elke keer, en na 1,5-2 weken blijkt dat zij je verkeerd geadviseerd hebben en ze zijn te klein, dan mag ik toch hópen dat ze het zonder problemen omruilen.

Er is een verschil tussen de serieuze klant die echt gelukkig wil zijn met de schoenen en de eeuwige twijfelaar die op advies schoenen koopt en na 1x testen hun geld terug wil omdat hardlopen toch niks voor ze is.

/ rant off / :rofl:

Ik hoop dat een grotere maat beter zit en dat je lekker kunt gaan hardlopen! :grin:

5 likes

Mijn hardlopen zat een beetje in een dipje, ging nog maar één keer per week, terwijl ik voor de Dam tot Dam een lekkere flow had met twee keer lopen en een keertje krachttrainen. Had steeds een drukke agenda en dan was die tweede keer lopen direct het eerste wat plaats moest maken, dus vanaf deze week maar weer wat meer ruimte proberen te maken.

Heb me gisteren in ieder geval ingeschreven voor de halve van Texel, ook een mooi streven!

1 like

Dit weekend heb ik voor het eerst aan een hardloopevent meegedaan! Ik deed de 5KM, mijn - meer ervaren - vrienden deden 10 en 16 dus ik kon ze allemaal zien finishen.

Het was echt superleuk, ik heb véél sneller gelopen dan normaal (5’37/km in plaats van mijn eerdere 5km-record van 6’38, echt bizar, een hele minuut per kilometer sneller). De vrienden met wie ik daar was zeiden dat dit een bekend effect is van wedstrijden.

Nu ben ik super gemotiveerd om door te trainen en voor de 10 kilometer te gaan :running_woman:

22 likes

Ahh, leuk! Ik heb die twee keer gedaan (de kwart dan, niet de halve), maar was nu helaas te laat met inschrijven.

2 likes

Ik ben gisteren begonnen met hardlopen, nog nooit eerder gedaan. We hebben een paar keer 100m rennen 100m lopen gedaan, daarna een paar keer 200m rennen en 200m lopen en laatste stukje 500m rennen. Laatste stuk was ik helemaal kapot en werd ook nog ingehaald door een klein kind op een step die me met een grijns aankeek en toen voelde ik me wel echt een kneusje😂 maar m’n vriend was helemaal trots en vond het een goed begin. Wil uiteindelijk 5km kunnen en we gaan 2x per week. Hoor altijd iedereen zeggen dat je het snel opbouwt, maar daar kan ik me nu nog vrij weinig bij voorstellen. Iemand trouwens tips voor je ademhaling? Ik ben heel erg geneigd om door mijn mond in- en uit te ademen tijdens het rennen. Voor mijn gevoel krijg ik dan veel meer lucht dan neus in mond uit, terwijl je met mond in en uit helemaal kapotgaat. Maar bij neus in mond uit heb ik het gevoel dat ik amper lucht binnen krijg ofzo

10 likes

Mijn 2 cents na 20 jaar hardlopen: als je kapot bent ga je eigenlijk te snel, snel opbouwen is wat je juist niet wilt. Het voelt misschien heel sloom in het begin maar het gaat op de lange termijn beter zijn. Qua conditie lukt het vaak prima, maar je laat beter je gewrichten wennen aan de belasting.

Edit: ademhaling denk ik nooit zo over na, zodra ik ga nadenken wordt het heel moeilijk en onnatuurlijk

5 likes

Goed bezig! De opbouw is goed, 100/200m om mee te beginnen is echt prima! Maar waarschijnlijk loop je het te snel. Het is beter om ze zo rustig te joggen dat je het gevoel hebt dat je makkelijker langer door kan lopen - maar dat doe je dan bewust niet en bouwt het wel rustig op. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je moet eigenlijk altijd in gedachten blijven houden dat je nog (energie/adem) over houdt en nog meer herhalingen kan maken en dat je belangrijkste training altijd de volgende training is. Dus na afloop een goed gevoel hebben, niet helemaal kapot zijn, en binnen 2 dagen (bij wijze van) weer een nieuwe training kunnen doen omdat je helemaal hersteld bent.

3 likes

Net mijn eerste volledige 10 km ooit gerend. Was echt ups en downs, maar op zich ging niet miserabel. Alleen duurt het gewoon zo lang haha

Nog steeds op mijn oude schoenen wel helaas

En dat op mijn eerste dag van menstruatie :metal:

25 likes

Wat een zon!
Eerst was mistig en toen brak de zon door. Genieten!!! :deciduous_tree: :sun_with_face:

3 likes

Ooo ja ik heb ook met een gelukzalige glimlach op mn gezicht gerend. Was heerlijk!!! (Was wel veel te warm aangekleed hahah)

1 like

As we speak zit ik ook een bankje om even een laagje uit te doen, zweet me kapot. :hot_face:

1 like

Ik kon helaas geen laagje afpellen, dan zou ik in een dun hemdje lopen en voelde een beetje te enthousiast hahaha. Maar wat een luxe dat we hierover kunnen klagen :star_struck::star_struck:

2 likes

Absoluut, love it. :heart_on_fire:

1 like

🥹🥹 ik wil dit ook, hier alleen maar mist na weken met die klote ijzel

1 like

Hier ook, ik lees bovenstaande berichten terwijl ik uit het raam kijk en net de beslissing maak om niet te lopen omdat ik er écht geen zin in kan maken om voor de zoveelste keer met mist/kou/grijze lucht naar buiten te gaan :unamused:

Ik mag vanavond aantteden om 22 u voor een 10 k haha 🫠

1 like

Wat laat! Is het een wedstrijd? Want dan is het qua sfeer in ieder geval vaak wel leuk

1 like

Ha ik ben nu naar huis aan het lopen van een sessie, wat een weeeeer :heart_eyes: Het viel me wel zwaar, mijn benen leken wel van lood. Meestal zit ik er na een paar km wel lekker in maar nu waren het de langste 5km van mijn leven :joy::joy:

4 likes

Ja Nacht van Groningen!

4 likes

Hoe was dat? (Hoe ging het?)

Vandaag hier ook geen zon gezien, enkel mist. Wel 30 fijne kilometers in het bos.

2 likes