Was leuk! Echt druk langs de kant, veel aangeschoten studenten haha
zou de volgende keer wel wat eerder willen starten, in de 2e wave van de 10K zaten vrij veel wat tragere groepen die moeilijk in te halen waren.
Fijn dat mooie weer, maar jeetje wat was het druk op het stuk waar ik meestal loop. Wielrenners, boomers op de e-bike, wandelende ANWB stelletjes en hardlopers op hetzelfde relatief smalle pad ![]()
Volgende keer in de ochtend gaan ipv op de zondagmiddag.
Ja, op zondag is het ‘‘s middags overal altijd wel druk behalve met “slecht weer”
Ik heb gister voor het eerst op nieuwe (goede) schoenen gerend. 5km en het ging best soepel, was snel zonder dat ik het gevoel had dat ik hard ging. Dus dat is top.
Alleen heb ik opeens weer spierpijn vandaag, had ik bijvoorbeeld na mijn 10 km van de week niet.
Ik zal wel net anders rennen op deze schoenen.
Vandaag voor t eerst weer met m’n club mee op de baan getraind, zooo genoten! Over twee weken ga ik ook weer een klein wedstrijdje doen en echt helemaal zin in. Al m’n PRs op m’n horloge gewist voor de motivatie, dus het wordt sowieso een (post partum) PR😃. Ben afgelopen jaar echt vaak jaloers geweest op mensen die gewoon lekker konden rennen en nu kan ik het zelf weer!
Mijn god ik heb gisteren de halve marathon in Schoorl gerend en ben zo kapot gegaan op de duinen dat ik me nu voor een nieuwe halve heb ingeschreven omdat ik vind dat ik het beter kan ![]()
Hardlopen in de regen is echt een van mijn favoriete. Alle wolken zwaar van de regen, de geur die van de grove dennen afkomt!! Lekker door plassen stampen en door modder en vies en doorweekt thuiskomen. Geen mens gezien maar wel 2 reegeiten en een zwijn. ![]()
Elke keer als ik jouw verhalen lees denk ik, ik moet nodig naar een bosrijke omgeving verhuizen🤩
Ulghh over zes weken de halve marathon van Berlijn en trainen ging echt goed, rende braaf 4x per week en ook m’n snelheid was ik echt verrast over. Maar nu heb ik sinds maandag een beetje een onzeker gevoel in m’n knie
heb even rust genomen maar het gaat niet écht weg. Zal wel weer een afspraak bij m’n fysio proberen te maken maar ik baal echt, was zo goed bezig.
De Barkley is al gestart, echt vroeg dit jaar? (Is “normaal” vaak eind maart pas)
Ik heb een vos gezien door m’n straat en woon in een groot dorp dat best volgebouwd is.
Ik heb sinds een maand of twee de Shokz open dots one oordopjes en die zijn echt heel fijn!
Ik had hiervoor draadloze van Samsung maar die bleven bij mij echt voor geen meter zitten. En ik kan ze in de zomer ook met een zonnebril dragen. Zijn geen in-ear maar open ear (hangen voor je gehoorgang) dus je krijgt wel omgevingsgeluid mee.
Geen finishers dit jaar, het was een goede editie dus!
Haha! Zou jij daaraan mee willen doen?
Nee, ik vind het concept wel interessant, het is meer een oriëntatie-loop dan een (ultra)-marathon binnen de lijntjes die je hoe dan ook finishen kan.
Maar sinds er zoveel media aandacht op zit, is eigenlijk de echte Barkley magie weg. Dat is denk waarom die dit jaar op een totaal ander moment plaatsvond.
Is er eigenlijk een fijne (goedkopere) vervanger voor Runna? Ik heb toen 2 weken gratis geprobeerd en vond het wel fijn, maar wil er eigenlijk niet een jaar aan vast zitten. Zie dat ze ook een abonnement per maand hebben maar als ik het goed zie is het echt 20 dollar per maand?? Dat vind ik wel vrij gortig. Ik weet dat ik zelf ook een schema kan maken maar ik merk toch dat ik daar te lui voor ben omdat ik me er dan niet aan houd
Maar misschien moet ik wat minder lui zijn. Ik gebruik nu de app “IntervalTimer” om zelf intervals te maken (bijv. voor een sprint sessie, misschien ook een tip voor iemand hier)
Wat vond je er fijn aan (aka waar ben je precies naar op zoek)?
Als je echt niets wil betalen en je hebt een Apple Watch, dan kan je daar ook allerlei aangepaste work-outs op instellen. Dan zou je een gratis trainingsschema kunnen zoeken op het internet en die trainingen instellen in je Watch. Volgens mij kan je ook meldingen toevoegen die je dan over je koptelefoon hoort, dan hoef je niet steeds op je pols te kijken.
Voor een alternatieve app: Start 2 Run (aka Hardlopen met Evy) is goedkoop. Vind het ook niet bijzonder uitgebreid. Ik gebruik het puur omdat het simpel te volgen schema’s zijn en ik niet wil nadenken (en ik ben inderdaad gemotiveerder als ik een kalendertje zie etc).
Ik vond het vooral fijn dat ik zelf niet hoefde na te denken wat ik die dag moet gaan doen, ook qua intervals enzo. Nu gebruik ik zelf een app waar ik dan zelf een schema in maak, maar ik merk dat ik gewoon elke week exact hetzelfde doe omdat ik te lui ben het echt uit te zoeken
Maar ik kan natuurlijk ook gewoon niet lui zijn als ik niet zoveel geld wil uitgeven ![]()
@appelflauwte Oh dat ga ik eens opzoeken, dank! Ik heb een Apple Watch idd, ik gebruik nu een gratis app IntervalTimer maar merk eigenlijk dat ik te lui ben om een schema op te zoeken en dat allemaal handmatig in zo’n app te zetten. In die app krijg je trouwens ook allemaal geluidjes als je moet hardlopen of wandelen, dus nogmaals: misschien een tip voor iemand hier (die geen Apple Watch heeft)
Ik zal ook nog eens naar die Start 2 Run app kijken! Ik ken deze vooral nog van de mp3-tjes vroeger
![]()
Ja een alternatief zou misschien een Garmin sporthorloge zijn, dan heb je ook wel Garmin coach bijvoorbeeld maarja dan moet je alsnog eerst flink wat geld neerleggen ![]()
Ik heb vroeger ook wel met Nike Run Club gelopen, dat is een gratis app! Voor mij is Runna echt een holy grail dus ik betaal het geld er graag voor (jaarabonnement), maar het is wel duur ja