Ik moet een moeilijke tempo run doen vandaag en ik wil eeeeccchhhtttt niet met die IJSKOUDE harde tyfuswind ![]()
Ik ben er ook zooo klaar mee, morgen waarschijnlijk ook weer sneeuw. Had laatst helemaal de lente in mān bol, lekker korte broek aan. En nu dit weer ![]()
Haha, ik heb juist wel zin om morgen in de sneeuw te lopen.
@boonie mooi de harde wind in je voordeel gebruiken en erop liften voor je tempoās ![]()
Ja, ik ging kijken of ik beter morgen kon gaan lopen maar nee ![]()
Ik vind kou niet zo erg, regen eigenlijk ook geen ramp als ik eenmaal aan het lopen ben, maar (ijskoude) WIND ![]()
![]()
@lariks ja ik heb mān route net uitgezocht op zoveel mogelijk wind mee ![]()
Ik heb een garmin horloge via vinted gekocht voor een paar tientjes. Garmin Coach is wel prima maar heeft ook wat gebreken vind ik, dus zou het daar niet per se voor doen.
Ik heb het vanochtend gedaan, sprints, dus jij kan het ook!! (Weet niet of dat hetzelfde is als een temporun maar als je eenmaal bezig bent is het juist wel lekker die kou vind ik!)
Heb wel MEGAveel zin in de lente.
En over je andere comment: oeh heel vroeger (12 jaar geleden) had ik de Nike+ app! Maar toen was het meer een soort Strava. Heb die Nike Run Club laatst nog eens geprobeerd maar het is geen Runna toch⦠jammer dat het zo duur is, wil best een tientje per maand betalen maar niet voor een jaar (ik train voor 10km in mei) en 20 euro per maand vind ik echt teveel :ā( Nou ja misschien toch maar een schema maken zelf en dat invoeren in mijn horloge ![]()
Ik had vroeger zelfs nog die schoenen waar je die tracker ding (?) van de nike run club in kon doen onder de zool, echt old skool haha.
Ik train met een real life trainer die schemaās maakt dus heb geen tips verder hierover.
Welke Shokz raden jullie aan? Met zoān band achter je hoofd of de losse?
Ik heb het gedaan! Sprints klinkt meer als interval, tempo is een wat langere tijd op hoger tempo (ik moest 2km warming up, 4km @ 4:45
, 150s wandelen en 2km cooling down), en het is gelukt!!!
Ik vind de kou eigenlijk het lekkerst om te rennen maar ik haat wind en ik vind het kut dat het relatief veel donker is. Ook echt zin in de lente/zomer wat dat betreft!!
Tering 4:45, volgens mij is dat voor mijn lijf onmogelijk om te halen
(en ik train af en aan zoān 14 jaar nu). Wat goed!!
Ben wel altijd op mān snelst als het zo koud is, misschien wil mijn lijf zich gewoon warm houden ![]()
![]()
Voor mij is 5:30 gemiddeld ruim tien jaar lang mān PR voor 5km geweest en ik kon mij met geen mogelijkheid voorstellen dat ik ooit sneller dan dat zou rennen maar ik gebruik nu 1,5 jaar Runna en rende laatst 5km gemiddeld 4:44! Dus voor mij echt een game changer
Niet omdat Runna iets biedt dat je niet gratis zelf kan doen maar omdat het het zó makkelijk maakt om (relatief) consequent en gestructureerd te rennen dat het voor het eerst in mān leven lukt ![]()
Ik ben fan van de Nike running coach
Een paar posts hierboven zeg ik nog dat ik heel blij ben met de Shokz Open dots One.
Dat is overigens geen bone-conduction maar wel heel tevreden over hoe ze blijven zitten.
Ik heb de losse (Openfit Air), die met die band achter mān hoofd zijn zelfs in de mini-versie te groot voor mij waardoor ze naar achteren zakken en het geluid vrij slecht is. Kwam ik pas tijdens het rennen achter dus wel tip om ze een keer te testen als iemand in je omgeving ze heeft
Ja dat heb ik gezien want had even zoekfunctie gebruikt maar zie online ook veel met die band dus twijfelde. Maar als die band al snel te groot is, weet ik genoeg.
Doen jullie ook krachttraining om blessures tegen te gaan? Zo ja wat voor oefeningen? Ik wil naast hardlopen graag krachttraining gaan doen, ik gok dat mijn knieƫn wel wat verstevigd mogen worden. Dat zijn de enige plekken die ik soms voel.
Of krachttraining om je loopjes te verbeteren
Ik was heel goed begonnen met krachttraining maar het is er toch bij ingeschoten de afgelopen vier weken
denk ook dat het zou helpen tegen mān gevoelige knie, ga dat vandaag met mān fysio bespreken
Ik heb al een tijdje een knieblessure, dus train (met fysio) veel mijn benen en core. Specifieke oefeningen, maar eigenlijk vooral gewoon squats, deadlifts, adductor/abductor, Bulgarian squats, en nu ook springdingen, zoals pogoās, box jumps, hinkelen, van een box springen en dan snel weer omhoog.
De Belgische app Trenara is goedkoper dan Runna en is volgens mij heel erg vergelijkbaar. De mannen erachter hebben ook een podcast The Running Crew.
Je hebt nu ook de app REN van Michel Butter en Guido Hartensveld die beweren ook nóg adaptiever te zijn dan andere apps maar uiteindelijk is het naar mijn mening allemaal 1 pot nat en zit het verschil meer in de visie van een coach waar het AI-schema op gebaseerd is.
Het nadeel van REN is (naar mijn ervaring) dat de app jou eerst echt moet leren kennen voordat de trainingen beter afgestemd worden. Ik heb 'm laatst geĆÆnstalleerd, een doel uitgekozen, mijn Garmin gesynchroniseerd, en ik schrok gewoon van de eerste paar trainingen die het schema voordroeg. VER buiten mijn huidige niveau, veel te veel omvang en te hoge tempoās. Ik weet wel waar het probleem ligt en dat is dat mijn doel eigenlijk voor de app te dichtbij is en ik kreeg een melding dat ik een datum verder in de toekomst moest kiezen. Maar toch vind ik het dan net-niet als een adaptieve app met AI je Garmin historie niet kan meenemen als basisniveau en is dus voor mij de reden dat ik het nu niet ga gebruiken. Wellicht wel over een paar maanden als ik meer tijd heb.
Deze kleinere apps vind ik zelf dan wel aantrekkelijker dan een grote app zoals Runna omdat deze persoonlijker aanvoelen. Je weet wie erachter zit en wie dus de schemaās gemaakt heeft. Runna vind ik inmiddels veel te groot en commercieel en de ācoachesā zijn volgens mij gewoon ambassadeurs die ze inzetten voor branding i.p.v. dat ze echt gekwalificeerd zijn.
Maar verder volg ik nooit schemaās want ik doe toch altijd liever wat ik zelf wil.
Daarnaast vind ik het super irritant als je een easy run hebt met een pace range. Laat me lekker 5 seconden langzamer lopen als ik dat wil zonder dat mijn horloge steeds piept. Of van die veel te lange tempoblokken waar ik echt een wedstrijdomgeving voor nodig heb om de tempoās te halen. Dat zie je mij niet doen op een doordeweekse dinsdagavond na een werkdag. ![]()
Ik heb het gevonden! Het kwam blijkbaar uit in 2006-2008 En het was een samenwerking van Nike+Ipod.
Je deed dit ding in je schoen:

En dat zat dan gekoppeld (met een koppelstukje wat je in de Ipod deed) aan je Ipod waarop je Nike+ had staan.
(ik had toen ook echt geen smartphone nog lol)
Dat was denk ik voor het eerst dat ik hardloop-data ging opslaan, echt super de luxe ook vond ik dit, daarvoor liep ik gewoon zonder statistieken maar enkel met een stopwatch volgens mij
(al heb ik ergens een notitieboek liggen met loopjes erin)