Ik vind het zo knap dat mensen kunnen lopen zonder horloge. Gister kon ik mijn training niet starten omdat het geheugen op m’n Garmin vol zat (wat irritant trouwens dat je een pc nodig hebt om dat op te lossen) en dat was voor mij reden genoeg om meteen weer naar binnen te gaan ![]()
Haha, best bizar he ‘‘als het niet op strava staat is het niet gebeurd!!!1!’’
Strava bestond nog helemaal niet toen ik al liep ![]()
Haha strava inderdaad, maar ik wil ook dat de intervallen de juiste afstand zijn én precies weten hoe hard ik ging
Hahaha herkenbaar. Ik zou echt handmatig Strava op mijn telefoon aanzetten. Ik heb nog nooooit een training niet opgenomen dus het telt gewoon echt niet als het niet in mijn Strava staat. Daar is het gewoon een rustdag dan, dat gaat er bij mij niet in. ![]()
Wat doen jullie als een duurloop niet lukt? Ik ben as we speak halverwege weer thuis om een blaar af te plakken en naar de wc te gaan, maar ik heb ook al gewandeld omdat ik verkouden ben. Ik twijfel nu de handdoek maar in de ring te gooien, of met wandelpauzes de afstand af te maken omdat je misschien wel de belastbaarheid van je benen traint? Of werkt dat niet zo
hahaha ik moest ook halverwege mijn run plassen vanochtend! Het gevoel ging goddank na een kwartier weer weg maar zoooo irritant.
Ik zou het persoonlijk lekker laten voor vandaag en een andere dag weer proberen, of inderdaad een stukje wandelen nog.
Als het niet gaat omdat je lichaam niet wil (door verkoudheid of andere gezondheidsredenen), stop ik ermee. Ik denk dat het lichaam niet voor niets tegenstribbelt. Een keertje een duurloop skippen of vroegtijdig beëindigen is wat mij betreft geen ramp, ook niet als je ergens voor traint. Ik doe niet aan hardlopen omdat ‘het moet’. Het hoort leuk te zijn.
Met wat voor borstel reinigen jullie je schoenen? Ik heb gezocht op zachte borstel maar er zijn zoveel soorten en wil mijn schoenen niet beschadigen.
En nog tips voor een reinigingsmiddel of enkel lauw water?
Niet ![]()
Als de modder opgedroogd is sla ik ze buiten even tegen elkaar aan
Gewoon met een sponsje en af wasmiddel. Werkt perfect
Ik heb een duurloop wel eens vroegtijdig afgekapt, uitgesteld of geskipt maar ik heb vorig jaar bij het trainen voor m’n halve marathon bijvoorbeeld ook een verschrikkelijke 19km loop gehad (die ook nog progressive zou moeten maar ik was echt zo moe haha), en die heb ik wel afgemaakt maar met wandelen tussendoor. Ik denk echt dat dat prima is, zoals je zegt gaat het ook gewoon om kilometers maken; sowieso loop ik tegenwoordig wat makkelijker tussendoor als het heel zwaar voelt terwijl het easy zou moeten zijn (ook op een kortere afstand). Voorheen ging ik vaak helemaal niet lopen omdat ik bang was dat het niet ging lukken (want dan vond ik dus dat ik het wel allemaal moest rennen, op een bepaald tempo, zonder te stoppen etc) en nu probeer ik gewoon te gaan en het te doen op een manier die goed voelt.
Dat gezegdhebbende ben ik nu m’n 14km duurloop al heel de dag aan het uitstellen omdat ik er tegenop zie overweeg ik het pas morgen te doen ![]()
(en vanmorgen was het zulk mooi weer
)
Echt he, lekker zonnetje, lekker warm ![]()
Morgen lekker in de regen lopen als buienradar gelijk heeft. (vind ik ook fijn)
Ja ik heb heb zonnetje dus gemist en moet nu in de grauwe wind of morgen in de wind en regen
ik ben zo jaloers op dat jij lekker in het bos kan lopen, waar ik woon zijn eigenlijk vooral veel open vlaktes en water dus weinig beschutting tegen koude wind en regen. Alleen regen vind ik ook niet zo erg maar regen en wind vind ik niet fijn. ![]()
Ja, al ben ik wel van plan morgen naar de heide te lopen dus beschutting. ![]()
Ik ben momenteel blij met elk training gezien ik kamp met bloedarmoede dus het is allemaal beetje een gevecht qua energievoorraad die niet is zoals ik mezelf ken. Ook op handig moment gezien ik eigenlijk juist veel omvang wil/moet maken richting een 100+km ultra. Achja, ik doe het er maar mee, elke week een beetje beter.
Ik mis lopen ook gewoon hoe het normaal is, normaal loop ik ook 7-9x per week en nu heb ik opeens rustdag(en) omdat er geen fut is.
Oja, wat was: elke week een beetje beter qua energievoorraad. (maar normaal ben ik nooit moe
)
Ja, het klinkt echt heel vervelend voor je dat je last hebt van bloedarmoede en bijkomende vermoeidheid etcetera. Altijd vervelend als je lichaam ineens tegenwerkt/wat anders nodig heeft dan je gewend bent, zeker als je iemand bent die zo actief is! Weet je eigenlijk hoe dat komt en wat je er aan kan doen?
Ja, het komt omdat ik vegan eet, heel veel sport en veel bloed verlies bij menstruatie. Ik slik nu ijzerpillen.
Maarr, ga je vandaag lopen of morgen?
Op aanraden van @lariks naar buiten gegaan, want ik had wel zin in lekker lenteweer. Precies op de helft begon het te stortregenen maar toch blij dat ik gegaan ben. Had het voornemen om 5k te gaan lopen maar heb er 10k van gemaakt. Ging echt heerlijk, maar kan niet wachten op het echte lekkere lenteweer.
Ik loop altijd op zondag maar het wordt boutweer en ik HAAT hardlopen in de regen (als in, dan ga ik gewoon niet, of naar de sportschool op een loopband maar vind ik ook meh) dus ik ga zo nog. Alleen mijn lunch was ook vet laat klaar dus nu moet ik wachten tot het gezakt is want ik krijg snel steken.
Hier loop ik ook in de polder dus wind en kou, heb zin in lente!! Maar vroeger stopte ik gewoon met hardlopen in de winter en nu ga ik gewoon als het vriest dus ben best trots op mijzelf 🫡 (willekeurig dagboekverslag
sorry)
Vervelend dat je daar nu ineens last van hebt dan, hopelijk wordt het snel beter! Ulghhh ja ik heb m’n kleren al heel de dag aan dus ik denk dat ik maar in beweging ga komen en straks gewoon ga. Jammer dat ik nu weer zo lang heb gewacht dat ik de massastart mis.
I love die dagboekverslagen hierover (maak mij er zelf ook vaak schuldig aan)