Hardlooptopic #2

Ik heb vanochtend zo lekker gelopen. Ben op vakantie en probeer te lopen wanneer het uitkomt. De vorige keren was het zo zwaar, ben in een gebied met veel bergen en het kan soms best warm zijn. Ik baalde dat het thuis zo lekker ging en nu op vakantie elke keer zo zwaar. En nu staan we ergens waar het vlak is, geen harde wind, bewolkt en een koeler deel en het lopen ging zo lekker. Had een interval training in runna aangezet en dat hielp ook zo goed dat ik af en toe een wandelpauze had.

4 likes

Ik had het gister echt zo zwaar tijdens m’n duurloop :joy: dus m’n eigen advies ter harte genomen en een paar keer gewandeld en wel 15 kilometers gemaakt

Volgens Runna kan ik m’n halve marathon over 5 weken met een tempo van 5:05 lopen en dat klinkt zo ABSURD. Vorig jaar (doeltempo 5:30) voelde het rond dit punt hetzelfde en toen is het makkelijk gelukt, ben benieuwd of het nu weer zo gaat. Ik zou onder de 1u50 echt heel erg cool vinden maar kan het mij niet voorstellen (moet ik 5:13 lopen gemiddeld).

8 likes

Echt razend snel! Heb ooit cpc in 1.50 gelopen maar dat haal ik nu lang niet meer. Wel heel blij met hoe lekker m’n tien ging gisteren (ik wandel heel vaak tussendoor, goed voor je herstel). Nu al zin om woensdag in 17 graden te lopen.

4 likes

Respect dat het je eerder wel gelukt is!! Ik weet ook serieus niet of ik dit (nu) kan hoor, kan het mij eigenlijk niet voorstellen. Ik ben wel echt sneller geworden maar zo snel op zo’n afstand?? Ik ben benieuwd :grin:

Ben heel blij met een PR en wil vooral een leuke dag :v:

Ook zin in woensdag maar dan heb ik een intervalsessie dus zal ook wel ff wennen zijn die hitte :sweat_smile:

4 likes

Ik heb vanochtend voor het eerst meegedaan met een parkrun en een PR op de 5K gelopen. Mijn snelste 5K was hiervoor iets onder de 32 minuten en nu 29:28. Had het totaal niet verwacht, met een parcours met hoogte meters en wat langzamer lopen de laatste paar maanden. Hoorde runna ook de hele tijd zeggen dat ik moest vertragen. Toen ik 3 km elke keer net onder de 6 min zat dacht ik misschien lukt het om net onder de 6 min/km te blijven.

26 likes

Jee wat een mijlpaal!

Ik kwam naar dit topic met een bak negativiteit :triumph::joy: had een 16km long run waarvan 8km op beoogd HM tempo, maar die KUTWIND arghhh met wind tegen was het veel te zwaar en uiteindelijk had ik tijdens die 8k een flink stuk de wind in m’n rug en ging ik veel harder maarja nu heb ik geen idee hoe ik er voor sta

Was wel een goeie mentale oefening want ik was zo boos en heb wel 16km hardgelopen

11 likes

Heeft iemand al eens de venloop halve marathon gelopen? Ik ben erg benieuwd of het parcours heuvelachtig is of niet!

1 like

Ik was het van plan, ik was er voor aan het trainen, maar ik heb me nu toch echt ingeschreven voor een halve marathon! :grin:

5 likes

Dat is gewoon door de stad toch? Ik heb eens het deel door het stadscentrum gezien.

Ja door de stad. Maar ik zie op de plattegrond ook een brug en lees dingen over een dijk