Hardlooptopic #2

Prachtig! Echt zo fijn dat de lente weer begint. Door het hardlopen ben ik me er ook veel meer van bewust dat de dagen langer worden en het weer zachter. Anders voelde ik niet echt het verschil tussen 8 en 11 graden maar nu levert dat bijvoorbeeld al net weer een ander loop-outfitje op zegmaar!

4 likes

Nee, ik kom alleen in zone 2 op de momenten dat ik tussendoor wandel :sweat_smile:
Wel interessant trouwens, zag laatst iemand op insta die echt zo’n lactaattest had laten doen. Haar zone 2 was echt veeeel hoger dan gemiddeld en wat haar horloge aangaf :eyes:

https://www.instagram.com/p/DQb_2gzDbp3/?igsh=MW85bTA0eXlybXprYQ==

Ik heb dat ook @ciselering! Vond het ook zo fucking frustrerend om te proberen in zone 2 te lopen want het ging gewoon niet, maar toen bleek mijn zone 2 veel hoger te beginnen en eindigen dan ik kon weten

Ohh huh het is @runningjeanine iig
Ik probeer het nog een keer

https://www.instagram.com/p/DQb_2gzDbp3/?igsh=eGdrcHVxcnV5dmky

(Insta wil niet :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:)

Voor de geĆÆnteresseerde: ik zag dat Marathon Rotterdam nu overdragen van startnummers wel mogelijk heeft gemaakt.

1 like

Ja en ze hebben de kwart marathon ingekort tot een 10k :confused:.

Niet rampzalig hoor, maar ik vond het altijd wel een geinig afstand. Plus ik loop 'm al jaren, dus suf als het opeens een 10k is.

1 like

Als je denkt dat de organisatie voor de komende editie niet slechter kan, doen ze er weer een schepje bovenop.

3 likes

Ga ik straks een uur met de trein om vanaf daar een leuke route te lopen van 18km naar m’n vader (en dan brengt hij mij thuis)?? ik voel me bleghhhh maarja anders moet het morgen

2 likes

Ja, het is hartstikke fijn loopweer.

4 likes

oke oke oke ik ga mij omkleden. moet zeggen dat jouw bericht over teken niet echt helpt :cry:

Dan ben je elk geval gewaarschuwd dat het seizoen weer is begonnen :joy:

Elke keer in de winter dan gaan we heel veel met onze hond in het bos lopen hier in de buurt en dan denk ik: waarom deden we dit niet in de zomer?? Maar dat is dus omdat het bos bij ons extreem vochtig is met veel hoog gras (geen bijgehouden paden zeg maar) en we altijd tientallen teken van haar af moeten plukken en soms ook van onszelf :sob::sob::sob:

1 like

Omg dit was echt heeeeeeeeerlijk!!! Ook echt 10x zo leuk om in een andere omgeving, in de natuur, van A naar B te rennen :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heartbeat:

Had nul verwachtingen van mijzelf qua tempo of dat het goed zou voelen want ik ben vanmorgen verrot wakker geworden, had een hoofdpijn die niet wegging met pijnstillers. Dus ik dacht: ik ga maar gewoon die 18k doen en als ik tussendoor (vaak) moet wandelen om het leuk te houden dan doe ik dat. Maar ik heb echt heerlijk, op een best wel lekker tempo gelopen (zeker gegeven dat de ondergrond onverhard en soms zanderig was en er nogal wat kleine heuveltjes etc waren)

Wauwww heel blij met mezelf (dank @lariks voor de aanmoediging)

19 likes

Ik heb dit weekend m’n 2e hardloopwedstrijd in 2 jaar tijd en ik weet niet hoe ik het voor mekaar krijg, maar beide wedstrijden was/ben ik ongesteld. Hoe dan?

2 likes

Ik train dus voor een sporttest begin mei, waar ook de coopertest onderdeel van is. Ben zo bang dat ik dan ook ongesteld ben. Hoe beĆÆnvloed dat jullie prestaties?

En vraagje… dragen jullie ook compressiesokken tijdens het lopen? Ik heb die van de hema gekocht en die vind ik best fijn. Zouden duurdere sokken veel beter werken? Of maakt dat weinig uit?

Vorige keer had ik niet het idee dat het m’n prestatie beĆÆnvloedde. Het enige vervelende was het in de drukte naar de wc gaan op een Dixie terwijl er aan de deur wordt gemorreld.

En ik draag ook compressiekousen, van het merk Resock. Ik heb geen ervaring met andere kousen maar ik vind deze lekker strak en blijven vooralsnog goed (heb ze een paar maanden)

1 like

als ik eenmaal ongesteld ben dan heb ik over het algemeen niet het idee dat het m’n prestaties beĆÆnvloed, vlak voor m’n menstruatie voel ik mij vaak wel moe en sluggish 🫠 al gaat het als ik eenmaal bezig ben vaak ook wel. Neem wel paracetamol. Heb je zelf het idee dat het je prestatie echt beĆÆnvloedt als je gewoon gaat sporten?

En ik droeg vroeger wel compressiesokken en dat hielp tegen scheenbeen pijn! Maar voor mij was het uiteindelijk symptoombestrijding en geen oplossing. Waarom wil je compressiesokken dragen?

2 likes

't Ligt er beetje aan, de ene keer heb ik loodzware benen op zwaarste menstruatie dag en dan is het wel echt moeilijker (maar niet ondoenbaar) en soms gaat het juist perfect op zwaarste menstruatie dag. Inmiddels al best wat ultra’s op de zwaarste dag gelopen en de invloed wisselt dus enorm.

Waarvoor wil je compressiesokken dragen?
Ik draag ze niet en het zijn ook eigenlijk sokken die eventuele blessures maskeren en niet oplossen.

2 likes

Als ik die dag ongesteld moet worden dan kan ik ineens super misselijk worden tijdens het lopen. Soms lukt verder lopen dan niet en dan wandel ik naar huis en mijn partner heeft mij ook wel eens opgehaald, omdat het niet veder ging.

Ik gebruik compressiekousen van stox. Heb het idee dat mijn benen minder moe zijn na afloop. Ik heb geen ervaring met andere merken.

1 like

Ik was echt vroeg wakker en helemaal gemotiveerd om voor werk te rennen. Alleen heb ik zo’n borrelde buik/buikpijn (waardoor?) dat ik niet durfde te gaan. Lig nu op te bank en hoop dat het op tijd weg is maar betwijfel het. Zou nĆŗ uiterlijk weg moeten.

Baal echt ontzettend