Ja bedacht ik me ook. Evt. Wat in een klein potje oid doen. Maar het liefst heb ik een optie waarbij dat niet nodig is, ook omdat ik het tijdens het rennen zelf nooit merk maar achteraf (onder de douche ![]()
) opeens de pijn voel. Maar misschien moet ik het maar accepteren haha
Volgt iemand hier ook de Cocodona 250? Ik vind het zo tof hoe bij deze lange afstanden de verschillen tussen de vrouwelijke en mannelijke deelnemers zoveel kleiner wordt. Het lijkt erop dat Rachel (een vrouw) overall gaat winnen Ʃn mogelijk het parcoursrecord overall gaat verbreken. ![]()
Ja, ik vind dat altijd (elk jaar) zo leuk, en Rachel is elk jaar fantastisch (was al meerdere keer 1e vrouw) en dit jaar echt bizar. Zo inspirerend voor mij als ultraloper.
Wow!!! Wauw!!! Fantastisch
Hoelang zijn jullie van te voren bij een wedstrijd of dergelijk aanwezig?
Ik ga zondag marathon leiden lopen maar zit even praktisch te denken qua vervoer.
Zou om 9.00 uur aankomen op station op tijd zijn? Marathon begint om 10.00 uur.
Houd er ook rekening mee dat treinen bij populaire events (over)vol kunnen zijn. Dus wat betreft OV zou ik wat extra veiligheid inbouwen.
Maar ik ben wel team ābeter (veel) te vroeg dan te laatā.
Lever je je spullen ergens in of neem je iemand mee die je spullen bewaart? Hoe groot is de kans dat je nog naar de wc moet van tevoren (die rijen zijn vaak lang)? Je wil misschien even een warming-up doen. Ik probeer eigenlijk altijd zeker 1 tot 1.5 uur van tevoren aanwezig te zijn. Wel een beetje afhankelijk van de afstand die ik ren haha.
Bij hardlopen een uur voor de start op het terrein (dus niet een uur voor de start aankomst met de trein) zodat ik nog kan opwarmen/plassen/evt spullen wegbrengen. Behalve als het een minuscuul loopje is midden in de winter, dan korter.
Leiden is zoooo leuk maar de start is niet naast het station en ook mega druk dus ik zou een treintje eerder pakken.
Weet je wel dat het al een half uur lopen is van het station naar de start? De start is verplaatst dit jaar, en de rest is wel op de oude plek (startnummers, tassen etc).
Ik wilde eerst zeggen, op de marathon doen niet super veel deelnemers mee en dan is het echt nog een stuk rustiger in het startdorp en bij de dixiās. Dan zou het misschien nog kunnen.
Maar de starttijd van 10:00 is de halve marathon dus dat verandert de boel wel. Daar is het een flink stuk drukker, heel veel lopers die hun nummer moeten ophalen, tassen inleveren, dixiās.
Een uur van het station naar de tassengarderobe en daarna naar de start is echt heel erg krap. Alleen doen als je echt niks meer hoeft te doen, geen spullen wil afgeven en niet naar het toilet moet, en dus direct naar de start kan gaan, dƔn zou je het kunnen doen. Anders zou ik echt een half uur minimaal eerder gaan.
Dank jullie ik ga 1,5 uur aanwezig zijn want moet idd nog startbewijs ophalen en kluisje zoeken.
Normaliter gaat mijn man mee maar hij heeft zijn heup gebrokenā¦.
Hoever is het van de kluisjes lopen naar de start?
Weten jullie ook toevallig het met de douches geregeld is?
Ook zo iets⦠meestal pakken we samen hotel en kan ik daarna douchen maar nu ik alleen ben ga ik die dag gewoon op en neer.
Pffft heb einde deze maand een 10k wedstrijd maar ik zie het niet zo zitten
Ik ga het wel proberen, maar ben nog altijd langzaam en moet altijd nog wandelen tussendoor. Daās niet erg maar ik merk dat ik ook gewoon weinig kracht uit mijn benen krijg, helemaal als ik een temporun moet doen
Was vandaag echt helemaal kapot van mijn training (kreeg later ook nog een aura, wat voor mij altijd een teken is dat ik teveel van mijn lichaam heb gevraagd). Ik denk niet dat ik hierna doorga met 10k ![]()
Kluisjes heb ik nog nooit gezien bij de Leiden Marathon, er zijn tenten waar de tassen ingenomen worden vlakbij de Garenmarkt. Het is een kleine kilometer lopen van de Garenmarkt naar de start op de Koninginnelaan.
Voor meer informatie verwijs ik je naar de website zelf want daar staat in principe alles wat je moet weten (ook over douches) en ik neem aan dat je ook e-mails hebt gekregen van de organisatie. ![]()
ja omg ik zag een filmpje van Rachel en ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen, zo vet
Ik heb me gister aangemeld voor de 4 mijl. Eerste keer een event (behalve een keer parkrun in de UK). Goeie stok om verder te trainen want ik heb nog nooit verder dan 5k gerend.
Er is geen triathlontopic dus maar hier mān enthousiasme delen, zondag is mān eerste (korte afstand wel) weer na de geboorte van mn zoontje en heb er echt zoooveel zin in. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen wel. Mān man doet ook helemaal geheimzinnig al de hele week maar ik vond vanochtend een hup mama spanddoek in de schuur ![]()
![]()
wat cool!!! alvast veel succes, geniet ervan! ![]()
Ik ben weer helemaal (pijnloos) op dreef met hardlopen, dus mezelf getrakteerd op nieuwe schoenen ![]()
@Aardbeitje wat leuk! Veel plezier en succes!
Lekker bezig! Wat voor afstand ga je doen?
Ik heb 9 maanden na mijn tweede kind (was een keizersnede) een 1/16e gedaan. Zijn natuurlijk flut-afstanden en over mijn snelheden zal ik het maar niet hebben, maar ik was wel in het ālinker-rijtjeā geeindigd en dus mega trots op mezelf ![]()
Ohhh super leuk!!! Mijn zoontje is ook 9 maanden
ik ga een sprint doen (750-20-5)! Probeer geen verwachtingen te hebben maar stiekem toch wel wat hoop op een eindtijd ![]()
Hoe is het gegaan?
Las net van een deelnemer die is overleden
vreselijk