Hardlooptopic #2

Ik heb dit weekend voor het eerst in tijden meegedaan aan een hardloopevent (10 kilometer) en ben met een ruime pr over de finish gekomen. En verrassend genoeg een 4e plek! Het was geen groot event en er was dus niet gigantisch veel concurrentie, maar ik ben er toch trots op. Het voelt toch als een beloning voor alles wat ik in het hardlopen stop. Er is waarschijnlijk nog nooit iemand zo blij geweest met een plek net buiten het podium. :joy:

22 likes

Ja zo tof dat het haar gelukt is! Inderdaad al vaker eerste vrouw en andere mooie prestaties behaald, maar dit is wel extra tof, om het record zo ruim te verbeteren! :star_struck: Hebben jullie ook meegekregen hoe die laatste man over de finish kwam, net voorbij de cutoff? Dat was niet best. Na de Dutch Backyard Ultra, de Legends BYU en nu Cocodona is het wel weer even afkicken van de livestreams, haha.

Inderdaad wel extra inspirerend als je zelf ultra’s loopt. Heb je een evenement of doel waar je op dit moment naartoe traint? :smiling_face:

@macklemore ja zo gaaf hè. Ik krijg ook nog elke keer kippenvel als ik de finish van Jasmin Paris tijdens de Barkley bekijk. Heel tof als sporters, maar in het bijzonder vrouwen, hun doel bereiken en verwachtingen overstijgen.

@Aardbeitje hoe is de triatlon gegaan? :hugs:

Ik word elke keer zo blij van dit topic en wat iedereen bereikt, van toch de deur uit gaan als het regent tot meedoen aan toffe evenementen.

5 likes

Lief dat je het vraagt, heel goed!! Ik merkte wel snel dat ik wat minder explosief ben door gebroken nachten/borstvoeding en dat er ook geen eindsprint in zat maar het viel me echt niet tegen! Genoten van dit weer doen en ervaren, de wedstrijdspanning en de voorbereiding. Even gehuild na de finish van blijdschap, m’n man, ouders en die kleine stonden er ook allemaal, zo leuk.

En, met je eens! Echt leuk al die verhalen hier, keep them coming!

6 likes

Haha, ja, ik heb ook al die livestreams gekeken.
Ik geloof dat UTMB de eerstvolgende livestream is, denk ik, daar doet Rachel ook aan mee ben heel benieuwd!!

2 likes

Ik heb net onderstaand broekje binnen, deze is volgens mij gelijk aan degene die ik al heb en heeft wel een achterzakje!

3 likes

Vanochtend ging het even kort hagelen. Haha, maar ook veel zon gezien, was lekkere combinatie (maar ik houd van neerslag, ik ben raar)

Echt wel lekker gelopen, geen mens gezien in het bos, wel 4 zwijnen en een reebok.

6 likes

Ik doe weer lekker mijn Noorse/Ingebritsen-stijl 4x4 min intervalletjes, en mijn laatste interval vandaag ging echt (voor mijn doen) ongekend snel!!! Was echt trots op mezelf. Mn vriend kwam me tegen en vond ook dat ik erg snel was, was helemaal trots op me :joy:

10 likes

Een jaar geleden vroeg ik om tips om sneller te worden en nu heb ik deze week een PR gelopen die 5,30 minuten sneller is dan de tijd van vorig jaar :star_struck: dat geeft wel echt een goed gevoel.

20 likes

Heb vanochtend 9,5km gedaan door de stromende regen en dit had ik nooit van mijzelf verwacht (ben echt een mooi weer loper) maar de wedstrijd is al over 2,5 week dus moet wel :joy::joy:

13 likes

Even hier mijn brain dump:

Ik ben Mikky Keetels moe :joy:

6 likes

In april heb ik een halve marathon gelopen. Geen pr, maar wel redelijk dichtbij (liep de laatste jaren alleen maar rond de 2:15, en nu eindelijk 2:07). Ben aan het doortrainen voor een marathon komend najaar (al vaker een marathon gerend) en ineens gaat alles kak. Vermoeide benen, pijnlijke kuiten, regelmatig kramp in m’n voeten, en ik ben alle motivatie kwijt. Komt vast weer terug. Maar ugh. Neem even een weekje looppauze en pak het daarna weer op denk ik.

3 likes

Gaan er nog mensen meedoen aan de Bijlmerrun vandaag? Ik ga eind van de middag 10k rennen. Het was zo gezellig vorig jaar dus heb er al zin in. Hopelijk is het droog.

6 likes

Net 10k gelopen en over twee weken is mijn wedstrijd. Echt zin in! Heb besloten dat ik hierna ga doortrainen voor een halve marathon. Ik denk de CPC, dus ik heb ruim de tijd. Heb sinds een paar dagen ook een Garmin-horloge en dat traint zoveel lekkerder dan mijn oude fitbit. Echt chill dat ik mijn trainingen van Runna kan synchroniseren en dat het horloge me gewoon vertelt wat ik moet doen.

7 likes

Echt respect, mijne is ook over 2 weken (ook 10k) en ik wil hierna gewoon weer terug naar 5k :laughing:
Ik vind Runna wel fijn trouwens, alleen jammer dat het zo duur is (mijne is nu weer opgezegd want wedstrijd is bijna). Ik zou misschien wel voor een snellere 5k willen trainen.

4 likes

Zo ik had vanmorgen training, ik heb alle seizoenen gezien. Keiharde regen en hagel, en we hadden ipv interval een trailrun door het bos en de duinen. 200 hoogtemeters gemaakt, ik was kapot haha.

9 likes

Ik ga morgen mijn eerste halve marathon doen en het voorspelde weer is echt bleeeh! Ik overleef het heus wel want ik heb roeiwedstrijden gedaan met temperaturen net boven het nulpunt en ijzige wind, maar ik had gewoon op wat lekkerder weer gehoopt.

Twijfel ook heel erg wat ik aan doe. Temoeraturen blijven boven de 10 graden maar ik ben bang dat ik op een desolaat stuk wel veel last van de wind icm de natheid ga krijgen. Wil niet teveel afkoelen maar te warm gekleed is ook niet lekker.

Wel superlief, mijn ouders komen naar de locatie en hebben fietsen gehuurd om (deels) mee te fietsen.

8 likes

Ik denk dat je het echt niet koud gaat krijgen hoor! Voor een wedstrijd is een t-shirt en korte broek echt genoeg. Tenzij je van plan bent om het als een duurloopje te doen, maar als je wat meer wil doorlopen dan is het een prima temperatuur.

2 likes

Het zal waarschijnlijk een soort ‘duurloop+’ worden. Ik verwacht 'm prima uit te lopen maar om te zeggen dat ik all-out ga, dat ook niet.

Ga denk ik sowieso voor korte mouwen, twijfel nog over korte/lange broek.

Ik zou denk ik eerder korte broek en lange mouwen doen. En dan niet zo’n vestje maar eerder zo’n dun lange mouwen truitje

2 likes

Leuk! Heel veel succes morgen!! Zet hem op!

Ik zou korte broek en korte mouwen doen. Je krijgt het vanzelf wel warm!

1 like