Hardlooptopic #2

De Bijlmerrun was weer heel erg leuk! Heb samen met mijn dochter eerst de kidsrun van 1 kilometer gerend, ze vond het super spannend al die mensen langs de weg maar ze was trots op zichzelf dat ze het had gedaan.

Ik heb de 10 gerend in 57.32

En ze hebben toch echt de mooiste medailles, hele zware ook:

37 likes

Yes mijn eerste halve marathon zit erop :star_struck:.

En niets zo onvoorspelbaar als het Nederlandse weer. 's Ochtends stond er voor de hele periode regen op de radar. Maar vanaf dat ik de auto uitstapte tot ik weer vertrok was het helemaal droog!

Race zelf ging goed. Omdat het de eerste halve marathon was, was finishen het belangrijkste doel. Subdoel was een gemiddelde snelheid van 6.00 tot 6.10 en dat is ook gelukt!

Op het einde gingen we over de vestigingswallen en kwamen daar ook de gewraakte trappen. Vonden mijn benen echt niet grappig :sweat_smile:. Daardoor stortte mijn tempo ook wel gedurende 2k in, maar ach we hebben de finish gehaald.

(En mijn ouders hadden de dag van te voren al het parcours verkend dus die stonden op meerdere plekken langs de kant aan te moedigen :blush:)

34 likes

ik heb afgelopen weekend de halve marathon in Luxemburg gelopen en ben meeeega tevreden! de race begon pas om 19:00, super gekke tijd, en het parcours had veel hoogteverschil, dus ben erg blij het me gelukt is om 2 minuten sneller te lopen dan ik in mijn hoofd had (2 uur en 10 minuten was mijn goal en 2 uur en 8 minuten heb ik gehaald :smile:)

28 likes

Wat leuk!!! Ik ben ook begonnen met trainen en fit worden en lijkt me echt super leuk om met mijn zoon te doen. Bedankt voor de tip!

Ik heb meegedaan met de halve! Was echt super leuk en mazzel met het weer :smile: Uiteindelijk in 02:00:40 gehaald.

9 likes

Wooow wat een mooie tijd! Echt knap gedaan.

@lightbox leuk! Ik raad je aan je te abonneren op de nieuwsbrief want het was dit jaar binnen 48uur uitverkocht.

3 likes

Onze jongste zag me thuiskomen van hardlopen “mama buiten pelen?”

Haha soort van

Hoe gaat het hardlopen bij jullie met dit warme weer?

Ik ben vandaag extra vroeg opgestaan voor een lange duurloop. Door het tijdstip en de schaduw op mijn route gelukkig goed te doen. Ik heb ondanks de warmte best lekker gelopen!

3 likes

Ben ook vroeg gegaan, en voor de rest accepteer ik dat mijn tempo maar even wat lager moet liggen. Ik train op hartslag dus die gaat nu sowieso sneller omhoog.

Was overigens vanochtend nog prima te doen!

1 like

Ik ben gisteravond gaan lopen en ik had het zwaar, stukken gewandeld en langzamer gelopen dan normaal. Kreeg op het einde last van mijn buik door de warmte. Mijn vriend reed mee op de fiets met water en voor support en als het echt niet meer zou gaan zou ik achterop kunnen stappen. De ochtend was helaas geen optie anders had ik dat veel liever gedaan.

2 likes

Ja, wel prima, lange duurlopen sta ik vroeg op maar niet perse om de warmte (want daar eindig ik toch wel in), ik houd van lopen met zonsopkomst.
In het bos scheelt het toch ook wel snel 5-8gr (in bos is het koeler en veel schaduw).

Ik doe ook wel bewust hitte training maar verdraag het ook wel prima eigenlijk.

2 likes

Ik ben gister gaan hardlopen om 9.00 uur, wilde 12 kilometer maar ben geëindigd bij 10. Vond het wel pittig maar met een gemiddelde pace van 6.25 was ik wel tevreden.

4 likes

Ja pffft, ik probeer vroeg te beginnen maar was laatst om 10 pas begonnen, het ging wel net. Heb alleen zondag een wedstrijd en hoop dat het dan toch een beetje afgekoeld is want ik moet ook nog midden op de dag starten :sweat_smile:

2 likes

Ik doe echt kleine stukjes, dicht in mijn buurt is er niet heel veel schaduw behalve in een park, maar daar heb ik last van hooikoorts. Dus doe maar wat vaker in de week een paar km ipv 5km of langer (alles vanaf 5km is voor mij lang, haha). Ik vind de temperatuur wel lekker eigenlijk bij het hardlopen, mijn spieren voelen soepeler.

4 likes

Eet je dan van te voren ook nog? Ik vind ‘s ochtends hardlopen altijd zo lastig icm ontbijt. Ik wil niet te snel na mijn ontbijt al rennen maar een lange duurloop op een lege maag lijkt mij ook niets.

3 likes

Vroeg de wekker voor het ontbijt zetten en na het eten weer even gaan liggen kan ook. Ik doe dat als het echt warm is en ik lang wil lopen. En dan voor vertrek dan nog een banaan.

4 likes

Ja, overnight oats maken de avond van tevoren, even uit de koelkast pakken en terug in bed opeten en het eten laten zakken :ok_hand:t3::ok_hand:t3::ok_hand:t3:

3 likes

Pfoe ik wilde morgen om 9.00 gaan hardlopen maar dan is het al 23 graden :sweat_smile:.

Eerder gaan is logistiek helaas geen optie tenzij ik om 6.00 ofzo opsta. Maar na alle late diensten afgelopen periode heb ik daar niet zo’n zin in.

Uiteindelijk ging het best okee, ben wat schaduw gaan zoeken in het bos. Maar wat word ik traag van warmte. Niet normaal zeg.

Ik kan ook alleen na 10 maar ik ga hem over slaan. Ben nog aan het opbouwen en denk dat dit een beetje heftig is voor mijn lijf :joy:

2 likes

Ik eet niet altijd hoor voor een hardloop ronde. Ik neem altijd iets mee dan voor onderweg.