Hardlooptopic #2

Zondag ochtend 10 gedaan, wilde wel langer, maar voelde niet top. Vanavond gaat de run club voor een easy 5 km, misschien dat ik daarvoor nog even aanhaak en afsluit met een duik ergens.

1 like

Hahah wat was ik delulu vanochtend. Ik was te lui om uit bed te gaan, dus pas om 10.20 gaan rennen. Dacht als ik rustig aan doe met veel
Wandelen komt het goed. Nou ik was met 20 minuten weer thuis en heb het rondje park maar geskipt. Zit maar op 3,3 km lang niet zo’n korte run gehad haha

2 likes

Misschien gekke vraag maar wat neem je dan mee?

Ik ben aan het experimenteren met eten tijdens het hardlopen maar loop het liefste laat op de avond (gek hĂš), rond 21.00/21.30 uur. Zo lang ik niets eet, slaap ik prima na een loop van 10 kilometer. Maar ja als ik verder wil, zal ik moeten eten.

De vraag was niet perse aan mij, maar ik heb soms een banaan mee of een zakje snoepjes (nerd gummy clusters of winegums oid.) Ook inderdaad alleen als ik langer ga, of in de ochtend en ik kan dan niet teveel eten, neem ik ook een banaantje mee.

1 like

Ik loop altijd 's ochtends om 6.30 dus vanochtend ook. Een rondje van 7 km en het was wel al warm maar wel prima te doen. En ik eet nooit voor het lopen, maar loop nooit verder dan 10

Ik heb mezelf (en m’n gezin) net ingeschreven voor verschillende afstanden in Den Haag (nieuwe race, incl marathon op 1 november). Maar ik kwam er daarna pas achter dat de kids runs 's ochtends zijn, de 5km om 11 uur en de 10km om 16.00 uur. Dat wordt een lange dag voor de kids :weary:. Totaal niet op gelet om dat van tevoren te checken, en nu baal ik echt een beetje haha.

1 like

Zondag wordt het gelukkig koeler, ik heb dan mijn eerste wedstrijd! Heb tegen iedereen gezegd dat ze niet mogen komen kijken omdat ik het denk ik heel zwaar ga hebben en me een beetje schaam :joy: Ik ga 10k doen maar ben gewoon niet gemaakt voor hardlopen. Maar nu vind ik het ook wel weer jammer
 maar ik ren wel samen met een vriend dus dat is toch ook wel leuk (al heb ik ook gezegd: ik ren het liefst solo want ik heb muziek nodig en wil op mijn gemak kunnen sjokken)
We gaan het meemaken! Heb net wel een rondje gewandeld op mijn birkenstocks, en ik dacht al meteen dit is niet slim
 en nu heb ik een gevoelige plek wat net geen blaar is geworden :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: zo dom! Hoop dat het snel heelt want sta morgen ook weer lang op mijn benen :sweat_smile:

4 likes

Ook bij net geen blaar maar wel gevoelig zou ik zondag gewoon een blarenpleister plakken. Succes alvast!

1 like

Mmm ja ik denk eigenlijk dat ik daar juist een blaar van krijg :sweat_smile:

Stukje sporttape erop’

2 likes

Ik ga eens kijken! Het is wel een plek waar ook eelt zit en waar ik dit dus vaker krijg, weet niet of er dingen op plakken dan veel zou doen? Dit is echt een gevoel geen wetenschap maar er zit dan al iets overheen (namelijk eelt) en ik denk dan, misschien geeft er iets overheen enkel meer wrijving? Of zou ik dan gewoon breed moeten plakken? Ik ga op onderzoek uit, dank voor de suggesties :smile:

Oh shit, dat is inderdaad onhandig!

Even schaamteloze reclame haha, ik zit in het vrijwillige bestuur van de hardloopwedstrijd bij mij in het dorp. Mocht je naar de Noord-Hollandse kust willen, op zondag 4 oktober hebben wij ook een leuke run. 1/2 kilometer voor de kids en 5 of 10 voor 14+.
De 1 km start om 10:30 en de 10 km (laatste) om 12:15. Dus dat is misschien wat beter te doen. Je rent een stukje door het centrum en gaat daarna het duingebied in, heel mooi! Rondje Bergen heet ‘ie :smile:

6 likes

Je hoeft je nergens voor te schamen! Je doet het neem ik aan voor de lol, en welke tijd jij loopt t.o.v. anderen maakt helemaal niks uit.
Gewoon je eigen race lopen, al ga je bij een wedstrijdloop altijd wel sneller dan verwacht is mijn ervaring. En mensen die komen kijken, vinden het ongeacht je tempo gewoon leuk om je te zien. Veel plezier alvast!

Bij mij werkt het vaak wel, er is ook wel meer wrijving maar dan tussen je schoen en dat tape, als het goed is niet met je huid. Je kunt altijd vandaag nog even lopen en het proberen

Dankjewel! Ik schaam me denk ik niet zo zeer voor mijn tempo, al is dat ook heel langzaam, maar ik zie er altijd uit alsof ik al half in mijn graf lig :sweat_smile: Ik ben me er denk ik ook bewuster van geworden omdat de laatste tijd regelmatig van die grijnzende boomermannen naar me staren, met zo’n blik van “kijk die dan haha!” :smiling_face_with_tear: dat in combi met mijn langzame tempo ziet er dus blijkbaar hilarisch uit :sweat_smile: (ik krijg snel een rode kop, hijgen, sjokken, the whole shebang haha) Dat maakt natuurlijk allemaal niet uit voor de mensen die voor me komen, maar ik voel me even iets te kwetsbaar in mijn training op dit moment. Ik weet niet of ik het ga halen want mijn enkel speelt weer op helaas. Ik wilde de eerste keer wedstrijd gewoon eens alleen proberen en als het me dan bevalt en ik doe er meer, dan mogen mensen komen kijken :rofl: :rofl: Anders krijgt het gewoon iets teveel druk voor me dacht ik, maar nu denk ik, ach het is ook best leuk als mensen je aan komen moedigen :sweat_smile:

Anyway dank!

@Evert okee top, gewoon van dat brede fysiotape gebruik je dan? :slight_smile:

2 likes

hoezo niet gemaakt voor hardlopen!!! Je loopt een 10K joh, het overgrote deel van de mensen doet je dat niet na.

Ik ben juist altijd veel meer onder de indruk van mensen die eruit zien alsof ze Ă©cht aan het strijden zijn. Zo’n man met een strak petje en een regenboogbril en compressiekousen die op twee meter lange benen voorbij gazelle’t ben ik helemaal niet van onder de indruk haha

9 likes

oeh Bergen is prachtig!! Ik ga proberen te komen

3 likes

Nergens om je voor je te schamen. Je loopt hard, dus bent een hardloper net als iedere andere hardloper. En een afstand van 10 kilometer is een hartstikke mooie doel voor een eerste wedstrijd.

4 likes

en @lix jullie hebben helemaal gelijk hoor! Het is een soort gekke kronkel van me, dat vreemden me zo zien vind ik niet erg maar bekenden dan wel? Vroeger had ik op mijn 15e verjaardag een websitedomein gevraagd (ik was heel nerdy ok) waar ik dan al mijn dagboeken schreef voor mijn internetvrienden, nou de hele wereld mocht het lezen maar mijn ouders en ‘irl’ vrienden kregen niet te horen wat de url was!! :rofl: Gaat ook nergens over natuurlijk haha. En ondanks dat het toen te verklaren was door mijn pubergedrag voel ik nog steeds een cringe als mijn vader mijn instagram story liked :rofl:

2 likes

Ik vind dit echt een rare take hoor.

Elke hardloper is een hardloper.

Veel plezier zondag @ciselering fijn dat het koeler word ook.

6 likes