Hardlooptopic #2

Joah gewoon ieder tape dat goed blijft zitten. Van dat pleister-achtige bruine tape kan ook

1 like

ik denk dat de lange mannen met compressiekousen mijn grapje op het vrouwenforum wel overleven hoor :joy:

6 likes

Los van dat grapje blijft het een rare take, ook als je in je voorbeeld het had over een snellere vrouw in ā€˜normale’ hardloopkleding. Ik snap niet waarom we wel onder de indruk moeten zijn van bijvoorbeeld iemand die moeite heeft met de hardloopsport, maar niet iemand die makkelijker en sneller loopt en daar net als de andere persoon voor traint. We hoeven er geen wedstrijd ā€˜van wie is het knapper’ te maken. Het mooie aan deze sport is dat iedereen deze kan beoefenen op eigen niveau en dat ongeacht snelheid/trainingsuren/ervaring iedereen hardloper is.

4 likes

Jongens wat een gezeik dit, sorry

3 likes

Kunnen we ook van jou zeggen. Of je nou serieus was of niet, ik ben het wel. Ik vind het een rare en negatieve take. Het leuke aan dit topic is dat het doorgaans vooral positief is. We moedigen hier mensen aan die moeite hebben met hardlopen, maar ook degenen die makkelijk een of meerdere marathons aan kilometers per week lopen.

1 like

Hey girlie het was echt niet zo serieus bedoeld allemaal! Ik ben altijd mega positief in dit topic. Ik vind echt dat je weleens grappig moet kunnen doen over hardlopers; het is toch gewoon ook een beetje een maffe hobby op heel veel fronten. Maar agree to disagree dan maar!

6 likes

Ja dat is altijd prima toch. Helaas kom je in deze sport veel mensen tegen die het hardlopen gatekeepen. En ook ā€˜omgekeerd gatekeepen’, om het maar even zo te zeggen. Niet dat jij dat zo deed hoor. Maar ik heb daar een enorme hekel aan, dus ja, ik reageer dan wel even serieus.

1 like

Mezelf vandaag naar buiten gesleept voor een rondje, na een teamdag gister. De nodige drankjes op en laat op bed, dus wel redelijk krokant maar als ik vandaag niet zou lopen dan verlies ik m’n Strava streak en dat vond ik ook weer zonde haha. Vond het alsnog veel te warm en na 4km vond ik het wel welletjes. Achteraf toch wel altijd een lekker gevoel.

12 likes

Dat is in elk geval mijn ervaring niet

2 likes

Mee eens, dat gatekeepen is zo vermoeiend. Vooral van witte snelle mannen. :smiling_face_with_tear:

4 likes

Succes vandaag aan iedereen vandaag die een race loopt (volgens mij zijn er aardig wat vandaag!) en succes aan mijzelf :joy: Ik start pas om 14u en kan heel slecht tegen hitte (10 graden is mijn favoriete hardlooptemperatuur haha) dus ik denk dat ik half wandelend de finish over ga maar we gaan het zien :smile: Wel chill dat de start bijna letterlijk om de hoek is (5 minuutjes lopen), alleen moet ik dan wel weer een half uur terug naar huis lopen :sweat_smile:
Ben trouwens echt nog steeds pissig dat ze ons zo laat laten starten, de laatste jaren is er toch gewoon een flinke kans dat het bloedheet is eind mei? Gelukkig is het maar 10k en geen marathon, want las dat die ook al ā€˜pas’ om half 11 beginnen (en je dan dus ook midden op de dag loopt uiteindelijk). Zag ook nog dit filmpje: Runner's World Magazine on Instagram: "Niet zo warm als vorig weekend, maar nogsteeds verraderlijk. Dit weekend kan het kwik bij de marathons van Groningen en Utrecht oplopen tot 25 graden. Het Drenthe Loopfestijn in Klazienaveen heeft inmiddels hun marathon komende zaterdag afgelast vanwege het weer. Hoe houd jij het hoofd koel in zulke omstandigheden? #Runnersworldnl #marathongroningen #marathonamersfoort #utrechtmarathon #liefdevoorlopen"
Ben wel benieuwd wat jullie er van vinden, al die starttijden. Ergens in de comments lees ik ook dat ze rekening houden met OV, wat ook weer begrijpelijk is (niet iedereen kan 5 minuten naar de start wandelen :sweat_smile:) en qua doorstroming snap ik ook dat niet iedereen op tijd kan beginnen, maar ik vind 14u echt kut met dit weer :smiling_face_with_tear:

Anyway let’s goooo (over 5 uur :rofl:)

4 likes

Ik las altijd stilletjes mee in dit topic maar durf nu ook te posten: ik heb ook een loopje vandaag! Een 8 mijl die om 14.00 start ook. Ben ook wel wat gespannen, vooral vanwege de temperatuur en omdat het hele stuk in de stad is zonder veel verkoeling van wind. Zit nu aan een flinke bak havermout die ik nauwelijks weg krijg van de spanning haha. Heel veel plezier vanmiddag en loop je eigen race! :heart:

12 likes

Ja ik merk dat ik de hitte ook spannend vind (en mijn eerste wedstrijd!), ook vooral in de stad idd. Zet 'm op vandaag!! :smiley:

1 like

Spannend en @ciselering, veel succes vandaag! Gewoon lekker rustig starten en je niet te gek laten maken door mensen die snel starten. Bij een eerste ā€œmoetā€ je gewoon lekker genieten van de sfeer en niet te snel willen. Aan het einde van mijn eerste loopje had ik het gevoel dat ik nog wel kracht over had om wat sneller te kunnen, dus dat vond ik een prima basis om het een volgende keer wat sneller te proberen. Zeker met de warmte kan het geen kwaad om niet direct 100% te geven.

Ik zit klaar om zo lekker het bos in te gaan, het is hier nog niet zo warm, dus heerlijk!

4 likes

Ik ben een weekendje weg op Ameland en net daar gelopen! Stuk anders dan mijn platte omgeving thuis :rofl: Ook een heel stuk over het strand gelopen, maar dat vond ik wel echt zwaar! Ik zakte toch behoorlijk weg in het hardste zand. Leuke ervaring & heb helemaal zin om al mijn vakanties en weekendjes weg de hardloopschoenen mee te nemen om zo te ontdekken :heart_eyes:

3 likes

Ik doe vandaag de halve marathon van Amersfoort! M’n vorige (en eerste) was in Schoorl, dus ik kijk uit naar geen duinen :joy: wel alsnog rustig aandoen met de warmte. Succes iedereen vandaag!

9 likes

Hoe ging het?

Ik heb de 10k net gedaan. Vond het bloedheet! De eerste 5 ging prima en op schema voor onder het uur, maar na lange stukken vol in de zon kreeg ik mijn hartslag niet meer omlaag en moest ik wel rustiger lopen. Uiteindelijk toch een kleine PR gelopen, en onder het uur doe ik wel ergens in het najaar ofzo. Ik kan echt niet omgaan met volle zon haha.

14 likes

Heb denk ik toch te laat gegeten :joy: het dobbert echt in mijn maag, maar goed, het kan nog een uurtje zakken dus hopen op het beste :pray:

3 likes

Jaaa komt goed! Rustig lopen, goed gebruikmaken van de waterposten en vooral genieten van de aanmoediging onderweg! Heb zoveel vreemden gehighfived net haha

4 likes

Inderdaad ook erg warm! Heb m’n tempodoel direct losgelaten en langzamer gelopen. Was erg blij met de vele mensen die met een tuinslang over het parcour aan het sproeien waren! Verder vooral trots dat ik nog een halve marathon heb gerend.

8 likes