Hardlooptopic #2

Ik had vandaag een 10km wedstrijd en de eerste 2km ging prima en daarna vond ik het zo ontzettend zwaar volop zon en zo warm was echt een mentale strijd. Heb mijn tempo tot 6km volgehouden en daarna los gelaten ben toen een stuk gaan wandelen. En vanaf daar rustig rennen en af en toe stukje lopen tussen door. Heb mijn vriend opgebeld toen ik bij de 6km ging wandelen voor support wist niet hoe ik die 4 km nog ging volhouden en kon wel janken.

We begonnen ook pas om 12:00 wat ik echt laat vind. Aan de wedstrijd waar ik aan meedeed was 10km ook de langste afstand. Ik had als doel onder een uur lopen maar dat werd uiteindelijk een chip tijd van 1:05:57.

Ga de denk ik ook geen wedstrijden meerals er kans is dat het warm weer kan zijn. Loop het liefste met 10-15 max graden.

Ik hoop dat het bij de rest beter is gegaan.

7 likes

Ik heb m’n enkel ontzettend bezeerd tijdens een hardloopwedstrijd vandaag, en ik heb nog kilometers moeten wandelen voordat ik uit de wedstrijd kon stappen. Was ook echt kut :sob:

Jongens hier was het ook zwaar! Ik deed de klassieker en startte veeeeeel te snel (echt boven mijn snelheid) samen met die vriend, dus voor de 1ekm had ik al een steek en heb ik gezegd joeee ik ga mijn eigen tempo lopen. Maar die bleef veel te snel. Na 4km een crash en na 7km was het ZO zwaar. Hartslag was torenhoog en aan het einde kon ik niet meer wandelen omdat mijn bloeddruk te hard daalde en ik te duizelig werd. Langzaam hardlopen ging dan wel goed. Gek genoeg 0 last gehad van mijn enkel en andere lichamelijke mankementen, behalve dan zijsteken. Had ook voor het eerst elektrolyten op en daar kon mijn maag ook echt niet tegen dus dat was ook geen goede keuze.

En het parcour was ook maar 9,8km en toen probeerde ik het nog af te maken tot 10km maar ik kon gewoon niet verder omdat het in een hoek eindigde en ik geen kant op kon en stom genoeg vind ik het dus HEEL stom dat er geen 10km op mijn strava staat :joy::joy::joy::joy:

Wel een pr op de 5km en ik heb ā€˜m toch gedaan in 1:10 wat mijn te hoog gegrepen streven was dus ben toch trots :smile: (ben echt een slow running girlie dus dit is voor mij echt goed en nou ja ik vind het ook gewoon echt goed??).

Wat ik wel jammer vond was dat het dus om de hoek startte en een groot deel exact de route was die ik altijd zelf al neem, dus dat was een beetje saai :joy: Maar verder niks mis mee, toch maar mooi gedaan :pray:

Zo dit was mijn dagboek :joy:

21 likes

Voor mensen die nog op zoek zijn naar fijne shorts. Ik heb deze gisteren voor het eerst gedragen en hij zat echt fijn! Lekker dun, uitrekbaar stofje, meerdere zakken (past je telefoon ook goed in) en een soort ribbeltjes aan de binnenkant zodat hij niet omhoog kruipt.

https://www.eu.lululemon.com/en-nl/p/fast-and-free-high-rise-short-6"-5-pocket/146955211.html

2 likes

Dit is mijn favoriete hardloop short! Draag haast nooit meer wat anders tijdens het hardlopen.

2 likes

Hoe valt de maat vergeleken met nike bijvoorbeeld?

1 like

Ik wil deze zo graag in de 8". Daar heb ik er een van, al jaren, maar die begint nu toch echt wel te slijten. Maar die 8" is altijd uitverkocht. Heb maar weer een notificatie ingesteld voor als ze ooit weer op voorraad komen.

2 likes

Ik liep gister de Meppel city run 8 mijl en het was WARM. Ik startte wat te snel en liep na 3 km al wat te kauwen op de 10 kilometer die ik toen nog moest. Er waren wel lekker veel mensen met tuinslangen en muziek naast de kant. Uiteindelijk gefinisht in 1.20, prima tijd voor mij binnen deze hitte. :relaxed:

4 likes

En wat doen die mensen dan met die tuinslangen, op mensen spuiten? Want dat lijkt me juist super irritant.

Nee op een soort vernevelstand in een boogje over de weg. Dus je loopt door de nevel.

4 likes

Ja dat deden ze bij ons ook! En je kon er ook ruim omheen lopen dus het was echt een optie, vond het wel sympathiek!

2 likes

Ah ok, dat klinkt al beter :laughing: Fijn dat je er ook omheen kunt lopen want ik zou toch bang zijn voor natte schoenen en dan wellicht blaren.

2 likes

Ik heb een 6 en ik draag bij Nike een S. In verhouding heb ik wel wat grotere bovenbenen/billen.

1 like

Update: ik kan nog steeds niet goed lopen, waarschijnlijk is er een klein scheurtje in mn enkelband ontstaan. Dus mensen, laat dit een les zijn: pijn = stoppen! Ook tijdens een race.

2 likes

Super leuk! Mijn oom en tante hebben een schoenenwinkel in Bergen, goede reden voor weer een bezoekje :slight_smile: Ik ga me aanmelden.

Net ook ingeschreven voor de Zevenheuvelenloop.

2 likes

Liever blaren en verkoeling dan koste wat het kost droge schoenen houden en oververhit raken hoor. :joy:

4 likes

Haha nog een random gedachte: ik heb een naam die mensen moeilijk vinden uit te spreken, er staat een Ć© in maar ze snappen nooit dat je dan daar ook de klemtoon op legt… dus ik vond het stiekem een beetje irritant dat vreemden die me gingen aanmoedigen mijn naam verkeerd uitspraken :rofl: (had niks anders verwacht though).
Maar toen er iemand heel hard mijn naam goed riep, draaide ik me ook echt nog om om te kijken of het een bekende was! En toen was het gewoon een random vrouw die me heel blij aankeek hahahaha beetje awkward wel :laughing:

10 likes

Haha, lief! Ik heet J A N I S en mensen roepen dan go Janus! en dat haat ik altijd, ik word heel vaak zo genoemd :weary:

Ohhh ja ik begrijp dat helemaal. Ik heet dus AngƩlica (ansjeeeeeliekaaaa) en iedereen zegt altijd Ansjuhliekah en dat vind ik echt ZO lelijk :joy: :joy: :joy: En anderen denken nou, waar maak je je druk om? Nou sorry Marieke maar jij gaat dit nooit begrijpen!!

2 likes

Haha ik voel je! Mooie naam heb je trouwens :heart_eyes: