Hardlooptopic #2

Ja sorry ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kreeg maar 4 resultaten :woman_shrugging:t2:

2 likes

Ik gebruik de Nike Dry-fit high waisted broeken. Ik heb behoorlijke dikke bovenbenen maar deze broek kruipt niet op en zakt ook niet af.

2 likes

Ik heb dit volgens mij ook al vaak gezegd maar geeft niet haha, ik draag fusion en lululemon (daar heb je ook verschillende lengtematen van), allebei super fijn en duurzaam.

2 likes

De zoekfunctie is ook echt belabberd. Maar ik draag dus ook die van Fusion

1 like

Thanks lieve mensen voor het beantwoorden!! Ik ga me eens in deze merken verdiepen.

Ik ga volgende week ook eindelijk goede schoenen aanschaffen en verwacht wel echt een groot verschil want mijn afwikkeling is met alleen wandelen al belabberd (heb ik zooltjes voor), dus heb er helemaal zin in!

4 likes

Ik heb sinds 2 weken de sport bikershort van de Hema, bevalt goed

Ik moet er helaas weer mee gaan stoppen. Baal er ontzettend van! Zat bijna op de 5 km maar krijg last van mijn schenen. Denk dat hardlopen toch te zwaar is voor mijn lichaam. Dus nu op zoek naar een nieuwe sport met pijn in mijn hart.

Ik loop nu iets langer dan een jaar en mocht van mij zelf nu een hardloop horloge aanschaffen. Dacht gisteren ga een zone 2 loop doen. Nou dat was drama. Dacht altijd dat rond de 7 minuut/km mijn easy tempo was. Maar zat nu op de 7:30/8:00 en liep als nog vaak in zone 3, dan ging ik weer een stukje lopen en na 1 minuut rustig hardlopen zat ik weer in zone 3.

Heeft iemand tips om dit naar beneden te krijgen? Moet ik tussendoor nog vaker wandelen?

2 likes

Heb je zelf je zones ingesteld? Of de standaard zones gebruikt?

2 likes

Standaard zones gebruikt die de Garmin aangaf.

Supergoed bezig!! Je gevoel is echt veel betrouwbaarder dan een horloge met standaardinstellingen hoor! En hoe meer je je er druk over gaat maken, hoe hoger je hartslag ook wordt. Als het voor je gevoel easy voelt, dan is het ook easy. Die hartslag gaat vanzelf naar beneden als je het vaker doet!!

6 likes

Ik zag een tijdje terug een ‘runfluencer’ (ugh sorry) die haar zones had laten opmeten. Daar kwam echt totaaaaal iets anders uit dan standaard (haar zone 2 was hartslag 170 ofzo? Dat is wel weer extreem maar om maar te zeggen: het is voor iedereen zó anders).

Ik kom zelf echt nooit in zone 2 volgens mijn horloge tijdens het hardlopen, alleen de wandelstukjes tussendoor zijn in zone 2 :joy:

3 likes

Ik heb voor het eerst sinds m’n enkelblessure 7 weken geleden weer voorzichtig hardgelopen :heart_eyes::heart_eyes::partying_face:

10 likes

Pfff net weer 7,5 gedaan na 3 weken niks (vakantie en te heet). Viel me niet mee :grimacing::see_no_evil: nu ook duizelig en migraine aura dus toch teveel gegeven. Blijf het ook een struggle vinden qua hoe hard ik moet gaan, hoeveel van te voren eten en drinken, hoelang het eten dan weer laten zakken etc

1 like

Je kan ook een zonetest zelf doen die als het goed is wat accurater is dan wat je horloge zelf verzint, maar ik heb gewoon zo geen zin daarin dat ik het de hele tijd voor me uit schuif :smiling_face_with_tear:

Ik kijk er gewoon niet meer teveel naar en ga een beetje op mijn gevoel af nu

1 like

Ik loop zelf meer op RPE, rate of perceived exertion, dus een score uit 10. ‘Zone 2’ loopje is een 4 geworden, herstelloopje een 2, tempo een 7, intervallen 8-10. Even goed voelen in je lijf of je RPE klopt, maar zo veel lekkerder dan zo blijven hangen in die precieze hartslagzone.

3 likes

Ja ik loop zelf helemaal niet op hartslag, ik kijk er heel af en toe naar om te zien of 'ie HEEL hoog is en zo niet dan vind ik het wel prima :sweat_smile: :sweat_smile:

Ik schiet ook al snel zone 3 in op mijn horloge, dus ik loop op “conversatiesnelheid”. Als ik nog een verhaal aan mezelf kan vertellen is het goed :joy:

1 like

Als je 3-4x per week loopt, zijn zones ook niet zo belangrijk. Dan mag je echt wel vaak met hoge(re) hartslag lopen, want je hebt genoeg hersteltijd/dagen.
Maar dat is mijn impopulair mening.

10 likes

Bedankt allemaal! Ik liep vanochtend met mijn vriend 5km en de hele weg kunnen praten. Niet op mijn hartslag gelet en het liep een stuk lekkerder.

1 like