Je kan ook kijken of je op weerstand kan lopen: zo wordt er meer rekening gehouden met een heuvel en wind tegen etc. Het is gewoon dat je hartslag dan toeneemt en/of tempo omlaag gaat maar lopen op hartslag houdt daar geen rekening mee. Moet je ff googlen hoe dat verder werkt en hoe ik combinatie met je horloge
Ik ben in maart begonnen met hardlopen. Het begon met 1 km en nu kan in 4 km, ik wil zo graag de 5 km zienš„¹ en ik ren ong 2 x per week.
Heb al hardloopschoenen en sokken aangeschaft en dat maakt al veel verschil!!
Ik had bijna een maand niet hardgelopen want vond het zo warm en benauwd maar gister eindelijk weer 9,5 kilometer gelopen, was heerlijk!
Ik ben best blessuregevoelig. Ik heb bij een fysio een hardloopscreening laten doen. Daar kwam uit dat ik niet echt een geschikte hardloper ben. Maar ik heb met krachttraining aan de zwakke punten in mijn lichaam/houding gewerkt. Nu ben ik opnieuw start to run aan het doen. Ik zit nog steeds niet op 5 kilometer, maar tot nu toe heb ik bijna geen kwaaltjes meer (de eerste keer had ik dat zelfs
al tijdens start to run).
Wat lekker! Ik heb juist net weer ontdekt hoe irritant snel een mens (ik) hardloopconditie verliest
eind maart nog een halve marathon gelopen met een gemiddeld tempo van 5:18 en nu net 2.25km met een gemiddeld tempo van 6:01 en ik ben kapot ![]()
![]()
![]()
Het zou een goede motivatie kunnen zijn voor consistentie
Haha ik was ook niet snel hoor en heb zeker 3 minuten gewandeld tussendoor. Maar we wijn wel weer geweest! ![]()
Herkenbaar! Ik heb de afgelopen tijd minder hardgelopen vanwege de hitte en een tijdelijke verhuizing. Ik heb zondag voor het eerst in tijden weer tempoās gedaan en het voelde eindelijk weer goed. Ik overweeg om mij weer een keer voor een leuke race in te schrijven, een 10 kilometer misschien. Hoe is het met jullie plannen? Nog hardloopevenementen op de agenda?
love deze freudian slip
Haha oeps
Mijn eerste keer 's ochtends vroeg trainen is niet echt vlekkeloos verlopen. Toen ik buiten stond realiseerde ik dat ik mijn lenzen niet aan had. Om me vervolgens te realiseren dat ik mijn huissleutel ook niet bij me had ![]()
Trek jij je lezen aan ja?
Maar wel irritant, ik was een keer te ver van huis toen ik ontdekte dat ik mijn lenzen niet in had, rent heel vreemd!
Ik ben ook nog steeds op zoek naar de perfecte 2-in-1 short met een zakje voor je telefoon in het binnenbroekje. Ik heb er eentje gepast bij de h&m, die zat goed dus ga online deze in een andere kleurtje bestellen. Misschien is die wat te kort voor je, maar kan daar weinig over zeggen.
Als iemand nog andere tips heeft, let me know!
Mijn zoektocht naar een fijne sport bh gaat ook weer beginnen, wat een gedoe eigenlijk
Ik heb een hele fijne van halara!
Thanks! Dit merk ken ik nog niet, dus heel leuk. Welke heb je?
Ik denk deze:
Maar ze hebben sowieso heel veel keus, ook qua lengte en plek van de zak, als je in het menu bij 2 in 1 shorts kijkt.
Luchtvochtigheid tegen 90% net ![]()
Alle regen was weer uit de voorspelling gehaald dus daar toch maar niet op gewacht met lopen, zul je zien dat er straks wel nog iets komt.
Oh bah, dat is echt heftig met lopen. Hier was het wel lekker aan het miezeren toen ik vanmorgen ging, dat was gelijk lekker verfrissend.
Ik moest hier nog aan denken vanmorgen terwijl ik aan het rennen was. Volgens mij heb ik nog nooit een runnerās high gevoeld. Maar ik heb wel vaak (zoals vanochtend dus) dat het twee kilometer super zwaar is en dan opeens gaat er een knop om en ren ik zooo lekker en heb ik het gevoel dat ik nog wel uren door kan.
Is dĆ”t runnerās high? Of is er nog een xtc-achtig niveau dat ik nog niet heb unlocked?
Verder heb ik eindelijk een sportritme gevonden dat werkt (elke week 2x hardlopen, 2x krachttraining) en ik heb vorig weekend voor het eerst 15 kilometer gerend
voelde echt als een mijlpaal en ik had geen last van mijn benen de dag erna! Had me wel beter moeten voorbereiden, want ik had geen water mee en dat miste ik toch wel. Gelukkig zijn hier veel van die openbare Waternet kraantjes overal.
Vroeger vond ik het altijd onbegrijpelijk als mensen gingen sporten op vakantie maar volgende week neem ik gewoon mijn hardloopkit mee naar Frankrijk. herken mezelf nauwelijks, nondeju
de eerste 3km zijn er om āerinā te komen, bij een slechte dag (welke oorzaak dan ook), is het verstandig te gaan hardlopen (met geen zin/whatever) en als het na 20min nog niks is dan mag je het afronden. Het begin liegt vaak.
En wat je ervaart kan een runnershigh zijn, zeker als je het gevoel hebt nog uren door te willen gaan/kunnen.
Er zit naar mijn mening nog een level boven die na bepaalde afstand (tijdsduur) komt.
En hardlopen met vakantie is de manier de omgeving goed te verkennen en in je sportritme blijven is juist goed en fijn!
Pfoe ik had het warm tijdens rennen net. Het is āmaarā 19 graden. Dacht gaat wel, maar voelde echt als 30. Ik had ook lange broek aan wat niet handig was, maar heb even niks anders dat lekker zit. korte broek blijf snijden of opkruipen. Zo irritant