Het is echt benauwd! Ik vergiste me ook vanochtend, vond het koud dus had een longsleeve aan… nou ik ging kapot ![]()
Even flexen! Ik heb nieuwe hardloopschoenen gekocht en net voor t eerst buiten gelopen (loop normaal op loopband) en dacht dat ik heeeeel traag ging, maar heb gewoon 4 km in 30 minuten gelopen zonder dat het heel heftig was? Heb gewoon ook die 30 minuten achter elkaar kunnen rennen!
Die schoenen zijn echt hemels. Ik val heel erg naar binnen met mijn enkels en door deze schoenen (rib uit mijn lijf uiteraard) loop ik recht! Denk dat ik hier ook echt wel makkelijker (en minder blessure gevoelig) van ga lopen
Helaas heb ik al weken last van mijn onderrug en vandaag moeten besluiten k voorlopig niet meer te gaan hardlopen. Vind het zo lastig want loop altijd zo lekker mijn hoofd leeg, had me ingeschreven voor diverse marathons maar het feit dat ik al weken slecht slaap vanwege de pijn is nu tot een maximaal diepte punt gekomen en heeft mij dit doen besluiten.
Nu rust en hopelijk herstel ik voldoende om ooit weer een ronde te kunnen lopen!!
Welke schoenen heb je nu? Ik ben ook weer aan nieuwe toe en loop ook naar binnen met mijn enkels. Tot nu toe nooit schoenen gehad die daar op aangepast waren (wel altijd besproken in de winkel), maar ik merk het laatste jaar dat ik er toch meer last van krijg. Met name een heel vermoeid gevoel in die voet (het is vooral rechts), dus wil er toch weer even op letten als ik nieuwe schoenen koop.
Waarom heb je dan nooit schoenen genomen die daarvoor bedoeld zijn? Dat gaat denk ik wel een enorm verschil voor je maken!
Ik heb toevallig gisteren m’n nieuwe hardloopschoenen uitgetest, ze lopen weer als wolkjes! Ook voor overpronatie inderdaad, hier de Brooks Adrenaline GTS 25, maar Asics GT2000 zijn hier ook geschikt voor. De Brooks hadden voorheen een hele stugge zool en zijn nu wat soepeler geworden, ik vind het wel prettig lopen.
Ik weet het niet eigenlijk. Ik heb me altijd laten adviseren en opmeten en in verschillende winkels en door verschillende mensen werd de afwijking niet groot genoeg genoemd om andere schoenen te nemen. En omdat ik tot een half jaar geleden ook geen klachten eraan had, werd steeds geadviseerd ‘gewone’ schoenen te blijven houden.
Hoop idd dat het nu verschil gaat maken!
Heb je in de winkel ook een filmpje laten maken e.d.? Op basis daarvan gaan ze heel nauwkeurig analyseren wat je voet nodig heeft.
Ik kan in ieder geval Run2day aanraden als goede winkel ![]()
Ik heb ook de Brooks Adrenaline GTS25
Ja, op basis van die filmpjes kwam dus wel een kleine afwijking, maar op dat moment (icm geen klachten) het advies om (nog) geen aangepaste schoenen te nemen.
Thanks! Ik ga binnenkort weer eens langs een winkel en kijk even wat het advies nu is. Wil die schoen dan iig wel even proberen. Ben benieuwd!
Ja wel interessant om te kijken of het misschien toch erger is geworden!
Het plan was vlak voor de regen te gaan lopen, zodat ik grootste gedeelte in de regen kon lopen. Er vielen maar 3 druppels
en bleef 30gr.
Dat was niet helemaal goed uitgevoerd zo, bedankt voor niks buienradar
Iemand gouden tips tegen de verveling? Ik ben pas net begonnen, les 10 van Evi nu maar ik verveel me al ![]()
podcast of luister boek
Het moest vandaag echt heel erg uit mijn tenen komen, voor het eerst in die 3 maanden dat ik nu ren. Heb meerdere keren gelopen en er dus ook wel echt langer over gedaan dan normaal. Hopelijk is dit gewoon een fase/uitzondering
Beetje late reactie maar volgens mij hebben vrouwen altijd wel een wat hogere hartslag dan mannen. Ik wil binnenkort ook wel een VO2max test doen om te kijken wat je zones zijn want ik loop meestal met een hartslag van 180 gemiddeld wat vrij hoog schijnt te zijn. Toen ik probeerde in zone 2 te lopen (volgens Garmin), was het meer snelwandelen ipv hardlopen en ging ik alsnog de hele tijd net onderin zone 3.
In ieder geval vind ik het een stuk minder leuk met die zones. Ik heb nog maar sinds kort een Garmin en mijn vorige Apple Watch mat mijn hartslag niet tijdens het lopen.
Kan gebeuren dat het uit je tenen moet komen, je bent nu eenmaal geen machine/robot die elke keer op dezelfde manier hetzelfde doet en het hetzelfde ervaart.
Komt goed!
180 is ook een hoge hartslag maar niet per definitie slecht of ernstig. Het kost gewoon veel tijd om op een lage hartslag te kunnen lopen maar het is helemaal niet erg als je recreatief loopt dat je hartslag dan hoger is. Als het goed voelt is het echt prima om er niet zo op te letten. Zou me niet zo laten beïnvloeden door wat je online ziet of leest, een heel lage hartslag bij inspanning is ook niet de bedoeling!
Thanks!! Dit had ik even nodig haha 🫶🏻
Ik loop al ruim 10 jaar hard en heb ook nog steeds een hoge hartslag. Voor m’n eerste marathon in 2017 heb ik me ook laten testen hierop (icm m’n longen vanwege astma), maar die persoon zei destijds dat zolang het goed voelt en m’n hartslag niet al te vaak echt heel hoog is, ik prima kan lopen.
Nu pas merk ik dat m’n hartslag ietsje naar beneden gaat, maar die hoge hartslag belemmert mij er dus niet in om lekker te blijven lopen.
Ohh mijn Apple Watch meet wel mijn hartslag en de zones maar ik let er echt nooit op
Mijn zone 2 haal ik alleen tijdens de wandelstukjes tussendoor ![]()
![]()
Na ruim 6 maanden met herstellen van bloedarmoede (ernstig ijzertekort) waar er steeds zo’n laag vermoeidheid over me heen bleef hangen die ik daarvoor niet had: waardoor ik ook alle ultra’s heb gecanceld verder want het is gewoon niet leuk als je weet dat je normaal zonder moeite veel en ver kan lopen en nooit moe bent (en ‘‘aan is gaan’’ bent) met zo’n laag alles te blijven doen.
De laatste 2 weken begin ik echter verschil te merken: geen vermoeide waas meer, alsof de ijzervoorraad eindelijk goed is gevuld weer.
Ik hardliep wel, ook gewoon op ‘‘de basis’’ (rond 100km per week) maar het was vaker niet dan wel leuk zeg maar (ook wel marathons en 50km als training gelopen maar niet zoals ik ken van mezelf).
Ik liep gisteren fluitend een 30km (met 500 hoogtemeters) en de hele dag verder niet moe geweest (in de avond nog flink eind gewandeld) en vandaag ook niks geen last en gewoon gewandeld en hardgelopen en ook krachttraining gedaan. Niks niet moe.
Omg, zou ik mezelf terug hebben!! Het voelt wel ook alsof mijn spark terug is en die vermoeidheid waas weg. Zo fijn dit.