Dat klinkt echt positief, ik hoop het voor je!
Hopelijk blijft dit zo.
Voorheen als ik mijn hardloopspullen meenam op vakantie, bleven ze onaangeraakt in mijn tas zitten. Maar deze vakantie ben ik 3x geweest. Steeds maar 5k, maar wel gewoon gegaan ![]()
Laatste 2x waren we aan de kust en rende ik heen over de boulevard en terug over het strand. Was zo fijn!
(En achteraf een crĂȘpe op het strand voor het vakantiegevoel).
Wat fijn!! Ik herken dit wel (zonder ook maar iets van een ultra te doen haha, maar ijzerstruggles). Heb jij uiteindelijk een infuus gekregen of heb je het met pillen opgelost?
Met pillen (van huisarts), 10 weken geslikt achter elkaar (2x per week) en nu nog de week na menstruatie. (Op lege maag, met iets van vitamine C - sinaasappelsap- en dan 2 uur geen zuivel/koffie/thee).
Ik las dus dat je waardes dan omhoog gaan wat je snel merkt maar dat het rond de 6 maanden-tot 1 jaar (afhankelijk van hoe leeg je voorraad was) duurt voor je ijzervoorraad echt gevuld is.
En dan pas gaat dus die hele waas/restklachten weg. Ik heb wel nog steeds suizende oren (door bloedarmoede is een klacht), maar heb nu wel hoop dat die misschien ook ooit weer weggaan.
Blegh. Ben echt al mân hardlooptempoâs kwijt. In mei had ik na mân derde Hyrox een hitteberoerte en heb toch het gevoel dat ik daar niet lekker van herstel of zo. Volgens de huisarts hoeft dat niet het geval te zijn maar ik kom er maar niet lekker in. Ik heb me een tijd terug ingeschreven voor de Dam tot Dam waarbij ik dacht: lekker, deze afstand kan ik. Een PR zit er ook in. Dit wordt een lekker loopje. Maar mân trainingen gaan zoooo slecht. Haal bij lange na mân halve marathon tempoâs niet eens (6:20, ik zit nu ongeveer op 6:42). Vaak ook buikklachten halverwege mân loop (ook als ik geen gelletje neem). Die hoge temperaturen en benauwdheid afgelopen maanden helpt ook niet mee. Maar ik vraag me op dit moment af of die 10 mijl ĂŒberhaupt haalbaar is. Ik baal er echt van. Hardlopen was eerst mijn uitlaatklep en sinds een paar maanden voelt alles moeizaam
Doelen loslaten en gewoon een tijdje lopen op gevoel? Het is ook gewoon vermoeiend voor je lichaam die warmte, darmen kunnen soms al van slag zijn door de warmte alleen
Oke hardlopen vs TMI, maar het is me nog NOOIT gelukt om na het avondeten te hardlopen zonder buikkrampen; moet me altijd naar huis haasten tijdens het uitlopen, omdat ik naar de wc moet, waar ik dan zo een kwartier zit ofzo.
Heeft IEMAND hier iets op gevonden wat helpt? Haha. Ik heb zelf gediagnosticeerde prikkelbare darmklachten en lactose-intolerantie waarvoor lactase zo nodig, gaat over het algemeen best prima, totdat ik ga hardlopen na het warme eten.
Ik wacht al 60-90 minuten. Ik vind het zo irritant, ik wil ook âs avonds kunnen hardlopen. ![]()
Ik wacht ongeveer 2 uur na het avondeten. Ik geloof dat het gebruikelijke advies meestal is dat je 2 ĂĄ 3 uur na een grote maaltijd wacht met hardlopen. Verder evt. tips: relatief lichte maaltijd eten en deel van de maaltijd bewaren voor na het hardlopen.
Tjonge jonge ik moest vanmorgen gewoon alweer met lampjes lopen!
Voor mân vakantie liep ik in de zon, nu in de regen en de schemer. Blegh
Ik leef echt voor hardlopen in dit weer, echt 10/10, 100% genieten.
Sowieso is mijn favoriete weer regen (meest favoriete sneeuw/ijs/vrieskou).
Het bos is verlaten, helemaal voor mezelf en de dieren, zoveel rust, en het geluid van de regen op de bladeren.
![]()
En de mulle paardenpaden zijn iets vochtiger aan het worden maar nog steeds mul.
ik heb dit ook! Als kind had ik dit al, als ik buiten ging spelen na het avondeten. En ik heb nu IBD (colitis ulcerosa) lol.
Nooit een oplossing gevonden helaas; ik ga gewoon nooit na het eten rennen.
Ik vond het alsnog heel erg warm en benauwd ![]()
Ja, als het droog is, is de luchtvochtigheid beetje heftig.
Vanmorgen werd het droog tijdens mijn loop (
) maar luchtvochtigheid was 92% ![]()
Haha waar ik me nu voor heb ingeschreven⊠![]()
Ik wilde weer een halve marathon doen en mijn oog was gevallen op eentje in Utrecht. Maar uiteindelijk bleek dat logistiek allemaal lastig (werk, partner dat weekend weg) dus ik was aan het rondkijken wat er nog meer allemaal georganiseerd werd hier in de regio.
Kwam ik terecht op de âKlaas Vaak Droomtijdloopâ. Een halve marathon in het centeum van Delft, in de nacht dat de wintertijd in gaat en de klok een uur terug gaat. Waardoor je (op papier
) een hele snelle tijd kan neerzetten. Wordt 1x per 5 jaar georganiseerd.
De datum kwam eigenlijk wel goed uit en iemand uit mijn hardloopgroep had er een keer enthousiast over verteld. Dus in een opwelling heb ik me ingeschreven.
En nu ga ik dus in het holst van de nacht een halve marathon lopen. Ik ben enerzijds heel enthousiast maar vraag me ook af wat ik me in godsnaam op de hals heb gehaald
.
Hahahaha dit klinkt echt geweldig, had er nog nooit van gehoord maar ik vind van die ludieke events altijd wel echt heel leuk bedacht! Die naam ook ![]()
Ja, die ken ik! Haha, supertof dat je die gaat doen.
Ik ook! Ik vergis me ook steeds in wat ik aantrek. 15 graden met zon is voor mij gewoon net zo weinig kleren aan als met 25+ ![]()
Ren dit weekend mn eerste 8 km weer en ik ben zo blij dat ik dat weer kan op een chill tempo zonder hĂ©lemaal gesloopt te zijn đ«¶đŒ
Jaa, vanmorgen was de luchtvochtigheid weer 93%, volgens mij werd het wel iets beter toen de zon door het wolkendek heen brak.
Maar echt, weer alles uitwringen van het zweet terwijl juist daarvoor het uitwringen was door de regen. Wel lekker gelopen verder hoor (22km)
Ik zie dat er vanmiddag waarschijnlijk nog regen komt, ik denk dat ik dan voor nog een ronde ga ![]()
Ahh dat is super vervelend! Niet te streng zijn voor jezelf en probeer je tijden een beetje los te laten. Ik merk zelf ook dat ik veel meer moeite heb met trainingen door die aanhoudende hitte, toen het vorige week eindelijk wat koeler was heb ik gelijk zo veel lekkerder gelopen.
Probeer te onthouden dat het sowieso al knap is dat je het blijft proberen en dat jouw lijf hiertoe in staat is.
Ik lees dit nu pas maar ooo dit is zo herkenbaar! Ben de laatste tijd zo moe en verlies ook een beetje het plezier in sporten. Heb tijdens mân vakantie de afgelopen weken zelfs maar 1 keer gerend terwijl het normaal gesproken echt mân favoriete bezigheid is op vakantie. Hoop zo dat het bij mij binnenkort ook wegtrekt. Klinkt zo fijn wat je beschrijft!