Hardlooptopic

Wauw ik ben echt jaloers dat jullie al zo ver kunnen lopen! Ik ben nog bezig met opbouwen naar 5 km, maar wel bijna klaar daarmee :grin: Gisteren 2x 15 min gelopen met daartussen 2 min wandelen en ik denk over 1,5 week wel 30 min aan een stuk door te kunnen.

Heeft iemand ervaring met de hardloop app van Evy? Ik gebruik nu een hele oude podcast van haar die ik 100 jaar geleden eens gedownload heb, maar zou wel graag verder willen gaan naar 10 km als ik hier klaar mee ben.

2 likes

Ik was deze week bij de podotherapeut en ik weet niet zo goed wat ik daar dan van moet vinden. Vind het wel heel interessant, maar ook een beetje gek. Er is aan mā€™n been getrokken, mā€™n voet is half uit elkaar getrokken, er is met een soort hamer en beitel op bepaalde punten bij mn enkel/voet getikt, elk botje in mā€™n voet is geobserveerdā€¦ En dan moest ik bijv mā€™n voet naar buiten gedraaid houden terwijl zij hem dan naar binnen probeerde te duwen en dat ging links dan prima maar rechts niet. Terwijl het voor mijn gevoel ook net zo kon zijn dat ze aan de rechterkant harder duwde :stuck_out_tongue: en dan na wat dingen lostrekken etc, ging het ineens rechts ook goed ??
Vond het wel heel interessant en volgens mij werd ze ook een beetje gek van mij omdat ik allemaal vragen bleef stellen en verbanden aan het leggen was, terwijl zij nog gewoon alles aan het bekijken was :sweat_smile:

Eindconclusie is wel dat ik waarschijnlijk geen zooltjes nodig heb, dus dat scheelt weer. Behalve dat er van alles vast zat schijnbaar, zijn mā€™n voeten prima. Er is ook een kans dat al deze ellende voortgekomen is uit het keihard stoten van mijn knie tegen de punt van een kastje op de ochtend van de midwintermarathon 25 km :sweat_smile: Had toen toch beter niet kunnen lopen misschienā€¦ maar goed, dat weet je nooit zeker en allemaal wijsheid achteraf haha. Nu hopen dat de fysio het van de week goedkeurt dat ik weer rustig mag gaan opbouwen :crossed_fingers: :crossed_fingers:

en iedereen die dit weekend in Rotterdam loopt; veel succes en plezier :biggrin: Hopelijk valt het een beetje mee met de warmte! Volgend jaar ben ik er ook bij :cool:

2 likes

Vandaag een natuurjogging gelopen. Ik had gekozen voor 10miles als voorbereiding voor de halve marathon in mei. Het ging helemaal zoals verwacht en ik finishte in een mooie tijd van 1:33:56. Ik had misschien wel een flesje drinken kunnen meedoen, want de bevoorrading was misschien net niet voldoendeā€¦ maar buiten dat was alles prima verlopen :running_woman:t2:

1 like

ā€˜Straksā€™ de marathon en 0.0 zenuwen. Ook niet het gevoel dat ik straks een prestatie moet leveren. Loop helaas via bedrijf dus moet een shirt met mouwen aan ipv een tanktop, ik zie wel op tegen de warmte!

Succes voor de andere die lopen (1/4 of hele)
@Fitgurl

6 likes

Succes in Rotterdam meiden! @Lovepink @Fitgurl

Ik heb vier dagen geskied en ga zo rond 07:30 voor een duurloopje van 40 minuten, maar MAN alles doet pijn haha. Maar de omgeving van bergen gaat vast veel goeds doen :heart:.

4 likes

Hahaha ja dat gelukkig wel, maar ook dat is Mij te warm hoor!

Succes allemaal!
Ik ben er totaal niet klaar voor! En ondanks dat ik de 1/4 ga lopen als training ben ik bloed nerveus en heb ik echt te weinig geslapen.

1 like

Ik dacht dus gister tactisch te zijn door de hele avond niet thuis te zijn en afleiding te zoeken om zo minder zenuwen te krijgen (heb mijn best gedaan, niet eens de hele avond erover gepraat haha), maar alsnog slecht geslapen. Maar moet goedkomen en anders komt het niet goed en ga ik toch proberen te genieten :slightly_smiling_face:

Succes iedereen! Misschien dat ik jullie nog zie (ik start in wave 3 en ben vrij roze gekleed)

5 likes

Succes allemaal!

Ik heb mā€™n trainingsrondje van vandaag er weer op zitten. 6,5 km gelopen met aardig wat hoogteverschil, was zwaar maar voelde wel lekker. over een maand doe ik mee aan een 10km wedstrijd, dus er moeten nog wel wat kilometers Bij de komende weken

4 likes

Ik ben uitgestapt wegens oververhitting, voelde echt die grieperige warmte dus was niet slim om door te gaan. Wel even een hele lastige keuze, maar wel de beste. Ik zag @Fitgurl nog wel!!

1 like

Ik zag je ook echt op dat moment. Verstandig, hopelijk voel je je snel beter en kun je prima met dit besluit verder kijken naar de volgende!

Was echt heel warm! Moet zeggen dat het vrij prima ging, de eerste helft was steady 6.00, daarna moest ik steeds vaker wandelen. Maar finish gehaald. Mijn hartslag was echt veel te hoogā€¦ Nu nog steeds, maar buiten dat mijn benen zwaar voelen geen pijntjes. Is oprecht 1 van de beste keren hoe ik me voel na de marathon.

Owh ja, tijd was 4.34.53, toen ik zag dat ik nog onder de 4.35 kon een eindsprint van 200m eruit geknald.

Vanaf nu ga ik weer verstandig doen en trainen. Focus komende tijd wat korter met de Batavieren over een maand en triathlons met max een halve marathon. Maar eerst herstellen!

5 likes

Heel moeilijk lijkt me dit! Maar heel goed geluisterd naar je lichaam anders had het misschien erger afgelopen. Voelt je lichaam nu wel weer beter?

Ja opzich wel even lastig, maar het was gewoon geen optie. En vorige maand nog de marathon in 04.10 gelopen, dus dit was een ā€˜extratjeā€™. Las dat er 3 mensen gereanimeerd zijn en 1 zelfs overleden. Er komen nog zat andere marathons!!

Jij hebt goed gelopen toch? (Als ik de juiste voor mij heb Hahah)

Jaa dat is waar! Je lichaam moet je zoveel langer mee doen! Ik las net inderdaad ook dat iemand is overleden echt heel heftig. :pensive: En ik heb inderdaad prima gelopen braaf even gewandeld bij de drankpost. En niet voluit gegaan (kon ook amper want het was echt druk). Het was prima zo als training. De tijd om PRā€™s te verbreken komt over een tijd wel weer.

2 likes

Mijn eerste marathon en Ć©Ć©n om nooit te vergeten! Zo hee wat een warmte! En ik wist dat het pijn ging doen maar niet zo vroeg al en zo veel :scream: ben nu heel opgelucht dat ik hem uit heb kunnen lopen want man man man heb zoveel moeten wandelen. 4u45min voor mijn eerste en die tijd ga ik dus sowieso nog een keertje verbreken (maar dan in een najaarsmarathon en ZEKER niet dit jaar). Nagenieten met spierpijn nu :laughing::muscle:

7 likes

Mooi om te horen dat je gefinisht bent (en nog een keer wilt!)

Moet zeggen dat die spierpijn vrij naar is. Voel me spierpijnloos als ik zit, maar iedere keer als ik opsta zijn de eerste passen zo pijnlijk. Maar je moet er wat voor over hebben :wink:

1 like

Oh sorry @anon79778179 wist niet dat jij ook liep! Hoe ging jouw wedstrijd?? @Lovepink ik zag het op instagram, vind het heel knap dat je die verstandige keuze hebt gemaakt. Volgende keer beter :blush:

@Carbon.monoxide Mega knap dat je 'm hebt uitgelopen! Geniet van je overwinning en ehmā€¦ van de spierpijn haha

Vraagje: ik loop in mei weer eens een 10k maar heb afgelopen maanden dat niet gelopen. Wil daarna ook doortrainen voor een halve in het najaar. Vind dat nogal ingewikkeld met (genoeg) eten, dus heb korte afstanden gelopen omdat ik dan niet zoveel eraf liep. Eten jullie standaard wat meer/ een standaard ā€˜snackā€™ na het lopen? Iets met eiwitten of juist koolhydraten?

2 likes

Qua eten ben ik geen goed voorbeeld, ik grijp vooral naar ongezond voedsel. Maar een eiwitreep heb ik wel gedaan, of ik sport voor het eten zodat ik daarna gelijk kan lunchen/avondeten. Koolhydraten zitten overal wel in, eiwitten zijn belangrijker in het selecteren volgens het boekje. Maar chips zijn soms ook wel heel lekker. Naar wedstrijden neem ik altijd een eiwitreep of naked reel mee, eet die alleen meestal niet op.

In ieder geval succes met trainen!

Ik liep de kwart inderdaad als training! Ging prima eigenlijk, wel arm en druk, maar ik liep toch nergens voor.

Qua eten heb ik ook geen tips. Ik doe denk ik echt alles ā€œfoutā€. Toen ik nog trainde voor halve marathon heb ik echt zovaak gehad dat ik geen trek had erna en te weinig at en daardoor dan hele dag heel gaar was. Of ik ging eten daarna en dan kwam het er weer uit. Dus ik weet het niet echt. Vanaf eind mei ga ik ook weer opbouwen tot een halve met een schema van mijn coach in de sportschool. Dan ga ik ook mijn eten bijhouden, en gaat hij daar tips/opmerkingen bij geven hoe en wat. Als hij nog handige tips heeft zal ik het ook hier wel delen.

1 like