Hardlooptopic

Ik loop sinds een aantal jaar meerdere mud/obstakel runs per jaar en het is altijd leuk! Ook een keer in de stromende regen en hagel haha dat was wat minder.
Soms is het aan het begin heel massaal, soms lossen ze dat goed op door een moeilijk obstakel te plaatsen zodat iedereen zich een beetje verdeeld.
Heb mud masters gedaan en breakout run en eentje in België en strong Viking.

1 like

Jaa ging prima. En het stuk op de dijk was inderdaad pittig. Toen had ik het wel even zwaar. Ik heb bij de drankposten alleen een stukje gewandeld. Maar ik vond het een leuke run, en gelukkig niet druk.

Ik had het ook zwaar op de dijk. Die harde tegenwind maakte het echt heftig. Ik was wel echt blij met de stukjes sinaasappel bij die laatste drankpost!

Het was mijn tweede run ooit, vorig jaar had ik in Den Helder de 5km gelopen. Het is zo leuk als je wordt aangemoedigd door vreemde mensen die langs de kant staan :smile:

2 likes

Ja die aanmoedigingen slepen je er echt doorheen. En al die kindjes die een high 5 willen geven. Zo leuk om te zien.

1 like

Leuk! Welke ga je doen?

Oeps, beetje een late reactie! Ik woon in Spanje dus doe mee aan een loop hier:)

Ik heb gisteren 6 km gelopen en dat ging lekker. Morgen ga ik voor de 8km!

2 likes

Maandag de halve van de haar op de planning. Nog meer die deze lopen.


Ik heb de action eeltsokken gebruikt, maar nu spijt. Er halen vellen aan Mn voeten (sorry TMI) en ik ben bang dat het maandag alleen maar erger is door de druk die er op Mn voeten komt. Hoop dat het niet pijnlijk is.

Ik heb zometeen om half elf een hardloopanalyse staan bij Runnersworld. Ben echt super benieuwd

5 likes

Jaa ik! Ik doe 5km. Wilde een PR gaan zetten want ze hebben pacers, maar met deze warmte laat ik dat denk ik maar even gaan.
Hoop dat je voeten maandag wel weer wat beter zijn.

Vanmorgen gelopen maar zoals altijd zijn mijn lichaam en de warmte weer eens geen vrienden. Laat staan maandag om 12.15.

1 like

Verplichte rustweek?

Die halve lijkt me ook heel leuk, maar ik moet even rustig aandoen qua events (plus zit dit weekend bij schoonouders…)

1 like

Super leuk om al jullie hardloopwedstrijden te volgen hier! Toch post ik wat minder hier omdat ik op dit moment geen ambities heb wat betreft hardlopen. Ik loop twee keer per week een heerlijk rondje en dan gaat het mij vooral om lekker lopen dan perse een snel tempo (was vorig jaar wel anders haha). Daar komt ook bij kijken dat ik gemiddeld 75 km loop per week door mn werk dus heb vaak vermoeide benen.

Zijn er ook nog mensen die geregeld hardlopen maar dan voor de fun en geen wedstrijden doen? :upside_down_face:

4 likes

Hahaha ik ‘kan’ dus geen rustweek houden Haha.

Ben wel benieuwd want het zijn 2 rondjes en daar ben ik geen fan van, maar wil gewoon een HM lopen en kon voordelig een startbewijs overnemen.

Ik hou jullie op de hoogte van de voeten hahah

1 like

Ik heb net 5 gelopen, heerlijk (als je klaar bent).
Merk ook echt dag Mn lichaam weer moet wennen aan het lopen in warm weer. Het zoontje van een vriendin loopt de 5, dus misschien dat ik er dan ook al ben! Dan zal ik wel even naar je gillen!

1 like

Ik! Kan me helemaal vinden in jouw verhaal, gewoon lopen om het lopen en niet perse voor een doel. Wel ziek week gemiddelde heb je hoor, dat haal ik niet studerend/ als leerkracht.

2 likes

Leuk! En bedoel je qua afstand? Ik ren die afstand niet hoor, maar met een leven in de horeca haal ik de 75km met gemak. Mn hardloopafstand ligt een stuk lager haha. Ik ren meestal tussen de 4-10 km per keer. Wil wel weer opbouwen maar nu richting de zomer is dat toch onrealistisch denk ik! Wat ren jij gemiddeld?

1 like

Ik loop ook vooral voor de fun en voor mijn conditie. Ik heb niet per se de ambitie om de snelste 5k of 10k ever neer te zetten. Al voelt het wel lekker als ik een minuutje sneller ben dan de vorige keer haha.

Ik doe wel af en toe mee aan een wedstrijd, maar dat is dan ook meer voor de lol, niet voor de tijd. Ik heb nu de Kermisrun in Tilburg en de 10k in Disneyland op de planning staan.

4 likes

Ik ook @Chicago. Nog nooit een wedstrijd gedaan.


Vind conditie opbouwen trouwens wel lastig, heb het idee mijn hartslag heel snel heel hoog is. Als ik ook maar iets meer doen dan gewoon lopen zit hij al op 140. Hebben meer mensen dit (gehad)?

2 likes

Bij mij gaat ie met hardlopen ook rap omhoog. Maar of het erg is verschilt per lichaam… Als je nog zonder moeite korte zinnen uit kan spreken is er niks aan de hand heb ik altijd geleerd. Zolang je je ademhaling onder controle hebt zou ik me daar niet zo druk om maken.

Oh dat lijkt me zo’n ervaring die Disney run, super leuk! En @Briseis voor iedereen is het natuurlijk verschillend maar volgens mij is 140 niet heel hoog? Ik zit meestal rond 160, maar als het warm is zoals nu schiet ie ook wel eens naar 180. Volgens mij gaat het qua conditie ook om hoe snel je hartslag weer daalt in rust dus daar zou je ook naar kunnen kijken.

@KipTokTok ja focussen op hoe het voelt/hoe je ademt is wel een goede!

Denk alleen dat 140 voor slakkentempo alsnog best hoog is, toch? Als ik jog op wandeltempo gaat ie al naar 160 en als ik wat sneller ga zit ik al snel boven de 175. En m’n tempo is dan > 7:00/km, dus dat schiet niet erg op.

Denk idd dat snel weer dalen belangrijk is, ben daarom ook van die voorgeprogrammeerde conditietrainingen aan het doen (heb een TomTom). Maar dan moet ik bijv. 5 minuten ‘opwarmen’ met een hartslag tussen de 140-160 en dat is dan onmogelijk voor me, tenzij ik gewoon op een snel tempo wandel (of stiekem op de 164 ga zitten of zo). Dus dat doe ik dan maar.

2 likes