Hardlooptopic

Ja precies je afstand door je werk! Dat bedoelde ik :). Horeca is idd veel lopen natuurlijk. Ik ren ook zoiets, ligt ook aan de activiteit de rest van de dag. Loop in mei straks wel een wedstrijd maar dat is met mijn werk, dus ook wel vooral voor de gezelligheid!

En omg @KipTokTok die Disney lijkt me echt zoooo leuk haha

2 likes

Mijn hartslag is ook heel snel hoog. Weet nou nooit of dat goed is of niet. En ben dan niet eens buiten adem en dan is hij gemiddeld al 175 of hoger. Nou weet ik alleen niet hoe nauwkeurig mijn horloge is.

Ik schrijf me in voor een wedstrijd zodat ik regelmatig loop haha. Ik ga dus half mei meedoen aan 10km wedstrijd, dan moet ik wel blijven lopen. Ik vind het knap dat je iedere week loopt zonder concreet doel!

2 likes

Haha ja dat kan natuurlijk ook. In tijden van geen motivatie denk ik dat ook wel eens maar zet nooit de stap (oke vorig jaar een wedstrijd gelopen, ik word bloedfanatiek dan en sloop mezelf).

Net terug van 5k. Jezus wat is het warm zeg. Hopelijk went dat snel weer. :cold_sweat:

3 likes

Ik wen daar echt niet aan zeg pffff. Ik loop het liefst met dit weer savonds als je zon onder gaat

Voor de ā€˜avond lopersā€™, hoe doen jullie dat met eten? Eerst avond eten en een paar uur later hardlopen? Of juist eerst lopen en daarna eten? Ik ben altijd bang dat ik Ć³f honger krijg of dat het eten me nog te zwaar op de maag ligt.

Ga zelf liever ā€˜s ochtends, morgenochtend weer!

Eerst lopen, dan eten! Als ik echt honger heb al voordat ik begin dan eet ik wel iets kleins van tevoren, bijv een banaantje.

2 likes

Ik eet iets kleins voor ik ga lopen en daarna echt.

Meestal eet ik dan mijn avondeten rond 17u-17u30 en rond 19u30-20u ga ik dan de deur uit :slight_smile: Ik eet wel iets licht, zoals vis met rijst en groenten. Of mager vlees met aardappel en groenten. Werkt prima voor mijn maag :smiley:

Denk dat daar al het grote verschil zit. Ik ben helaas pas rond 19.00 uur thuis van werkā€¦ dus als ik dan wat lichts eet, even wacht en dan ga hardlopen, wordt het al snel laat.

1 like

ik weet niet hoe je voedselpatroon eruit ziet, maar ik ga er even vanuit dat je lunch kleiner is dan je avondeten. Is het een idee om tijdens de lunch een echt grote maaltijd te eten en dan 's avonds wat je normaal als lunch eet/iets lichters? pas om 19:00 thuiskomen is wel echt pittig trouwens!

Ik heb eindelijk weer een training van meer dan 5km kunnen doen na de marathon! :blush: Toch wel heftig om geblesseerd te zijn, merk dat ik me er helemaal down door voelde dat ik telkens na 3-4km weer last kreeg van mijn overbelaste spier. Heb nog nooit zo weinig hardgelopen als afgelopen maand sinds 2 jaar ofzo. En merk ook echt dat ik nu moeite heb om snelheid te maken.
Ging ook super erg focussen op die blessure (voel ik iets?/ maak ik het nu niet erger dan het al is?) en dat is ook echt irritant want ik wil gewoon lekker zorgeloos lopen.

2 likes

Fijn dat je wat langer hebt kunnen lopen! Dat focussen op je blessure(pijn) is super herkenbaar. Enige wat ik kan zeggen uit ervaring is: dat zakt. Vooral als de pijn ook minder wordt. Aan de andere kant is het ook nuttig want je moet ook niet door de pijn heen lopen en het weer erger maken. En als je 2 jaar lang zoveel hebt gelopen (en een marathon!!) dan is je basisconditie echt heel goed en is ie zo weer op peil hoor :blush:

1 like

Ja dat zou idd nog wel kunnen, dank voor de tip! Probeer nu 1 of 2 keer ā€˜s ochtends een 5 km rondje te doen en dan in het weekend of Ć”ls ik een keer vroeg thuis ben een langer rondje.

1 like

I feel ya! Dat focussen doe ik ook zooo erg en word er knettergek van. Word sowieso gek van mn knie want pijn doet het allang niet meer, ook niet tijdens het hardlopen (of jaā€¦ die 3 minuten achter elkaae heā€¦). Maar nu heb ik vannacht raar gelegen ofzo, want nu voelt mā€™n knie weer stijf. Gebeurt steeds op random momenten lijkt het? Echte pijn is t niet, maar het zit ook niet helemaal lekker nog.
Wil idd ook gewoon weer dat zorgeloos kunnen lopen terug. Nu is t vooral een berg frustratie haha

1 like

Ah @GroenTakje en @littlenumbers , dankjewel voor de opbeurende woorden en herkenning! Het is gewoon balen en even accepteren dat ik rustiger aan moet doen dan ā€˜voor de marathonā€™. Hoop idd dat het focussen snel minder wordt met t herstelā€¦ want frustrerend is het inderdaad!
Balen van jouw knie ook littlenumbers, dat ie nog steeds niet helemaal goed is. Als je toch in de toekomst kon kijken en een datum wist waarop je weer ā€˜heelā€™ bent haha zou echt chill zijn.

1 like

Gisteren de hooikoortsspuit gehaald en vandaag om het te ā€˜vierenā€™ les 5 en 6 van Start to Run 10km gelopen. Hardlopen is zo vaal makkelijker als je kan ademhalen :sweat_smile:

7 likes

Ja zou fijn zijn, haha. Of dat je zou kunnen weten of het ā€œpijntjeā€ dat je voelt nou iets is wat erbij hoort of toch een teken dat je rustiger aan moet doen of iets andersā€¦

1 like

Ook ik zit in hetzelfde schuitjeā€¦ ik heb besloten het hardlopen even helemaal los te laten en ben maar weer gaan bootcampen, ook om mijn spieren sterker te maken.

Bij mij is het ook mn knie, en indd niet echt pijn, maar het zit ook nog niet helemaal lekkerā€¦

1 like