Heel mooi! Via waar besteld?
—
Ik heb tickets voor de marathon in de pocket! Wel op een zaterdag, gewoon lekker overdag
Heel mooi! Via waar besteld?
—
Ik heb tickets voor de marathon in de pocket! Wel op een zaterdag, gewoon lekker overdag
Oh die is zo mooi!
@suus Gewoon via Bol! https://www.bol.com/nl/p/harry-potter-the-complete-collection/9200000043954564/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=lsF93Du-iREVFR454m5MYw.1.5.ProductPageUrl
Succes bij de marathon! Ik zou dat niet volhouden denk ik
Haha deze valt wel mee! slechts 2 films en het begint om 16u
Ah, ik had die marathon van alle HP-films in gedachten, vandaar.
Ik ga in april naar HP and the Cursed Child , ik ben superbenieuwd, want ik vond het boek eigenlijk echt niets waard en over het algemeen doe ik gewoon alsof het niet bestaat, haha.
Ik ben gister naar Cursed Child geweest. Vond het boek niks, het verhaal blijf ik vergezocht vinden, maar jeetje wat is het verder goed gedaan. De special effects zijn geweldig en de acteurs zo goed
Oooh, top! Ik wilde eerst eigenlijk niet gaan kijken (want stom verhaal), maar dit hoor ik vaker en dit geeft me hoop/heeft me van gedachten doen veranderen. Waar zat je? Ik vond het lastig om een plek te kiezen.
Ik zat op balcony. Moet zeggen dat ik vantevoren geen idee meer had wat voor kaartjes ik had (jaar geleden gekocht ). Het was wat hoog maar wel goed te volgen. Beenruimte kennen ze daar niet waardoor ruim 4 uur in die stoeltjes zitten wel echt een drama was.
Ideaal! Ik heb ook balcony gekozen en ze waarschuwden wel voor de beperkte beenruimte (en hoe steil het is). Maar bij andere plekken werd soms de melding gegeven dat bepaalde acties die zich hoger op het toneel voordoen, niet zichtbaar zouden zijn, dus dan wilde ik toch liever alles zien.
Oh, ik ga in januari! Ben heel erg benieuwd, heb het boek nooit gelezen omdat het ook al toneelstuk geschreven is. Ik heb zitplaatsen in de zaal. Had net te horen gekregen dat ik een nieuwe baan dus onder aanmoediging van vriend wat duurdere kaarten gekocht. Maar ik ga 2x een avond.
Ik ben nog niet wakker genoeg om wat zinnigs te zeggen, maar bedankt voor het delen - interessant.
Ik denk dat het tegenwoordig echt moeilijk is om iets goed te doen.
Mensen zijn om 2 redenen kwaad en misnoegd over nagini: 1. een aziatische vrouw die dan het huisdier/slaaf wordt van een blanke man. en 2. aziaten worden nu wel gerepresenteerd in Fantastic Beasts, maar waarom zegt JK niks over de geaardheid van dumbledore in de film??!!!
Ik vind het eerlijk gezegd wat overdreven, maar misschien komt dat door white privilige. Dus als ik iets compleet uit het oog zie, ik sta open om bij te leren.
Iemand appte deze gisteravond naar mij, leuk om te zien welke instrumenten ze allemaal gebruiken
Dumbledore was daadwerkelijk altijd al gay, dat geloof ik echt 100%, was het eerste wat ik dacht toen ik de backstory over hem en Grindelwald las.
JK heeft dit gezegd over black Hermione:
Dus niet dat ze bedoeld was als zwart, maar enkel dat het nergens gespecificeerd staat dat ze wit moet zijn. Vind ik ook wel wat anders. Met hoe ze zich ook verder uit over politieke zaken heb ik daardoor niet het idee dat dit alleen maar meeliften is op die sentimenten die nu spelen, maar gewoon oprecht gemeend is.
Ik vind het moeilijk. Het wordt nergens benoemd, dus het kan best. Aan de andere kant is het nogal gemakkelijk om achteraf Hermione als black en Dumbledore als gay te bestempelen, als daar in de boeken niet naar verwezen wordt. Als iets niet genoemd wordt, wordt er voorlopig helaas toch vooral van hetero en white uitgegaan. Er is nog steeds een grote nood aan een betere representatie van lgbtq en poc, juist daarom vind ik dat dit ook effectief zou moeten benoemd worden. In een ideale samenleving zou dit in mijn ogen niet meer nodig moeten zijn, als er niet meer standaard vanuit gegaan wordt dat personages automatisch white en hetero zijn, en dan hoeft het ook niet gespecificeerd te worden, maar zo ver zijn we nog lang niet. Ik vind het dan ook een beetje mosterd na de maaltijd.
Wat Nagini betreft, ik weet het niet. Ik begrijp de argumenten wel, maar ik weet niet of ik er zelf veel over kan zeggen.
Het argument hierbij is dat niet-witte karakters in het boek wel als zodanig gespecificeerd worden. Karakters zoals Dean Thomas worden expliciet beschreven als ‘black boy’ etc, dus als er geen omschrijving bij staat is het goed denkbaar dat iemand eerder als wit bedoeld is.
Zelf denk ik: mooi dat je Hermione met de omschrijving van haar uiterlijk als black kan interpreteren, maar ik geloof echt niet dat dat een bewuste actie is geweest van JK.
Wat anders: ik ben aan deze podcast begonnen en bedankt voor de tip, vind het tot nu toe leuk, ben heel benieuwd wat zijn reactie op sommige dingen gaat zijn! Inderdaad leuk om een niet zo gebruikelijk perspectief te horen.
Ik heb gister Harry Potter en de Steen der Wijzen voor mijn nichtje van 10 gekocht. Zo stom, maar ik vond het zo leuk om weer eens een Harry Potter boek te kopen. En nu zit ze helemaal in haar eigen wereldje op de bank dat boek te lezen.
Volgens mij was er ergens in een Harry Potter-boek een passage waaruit bleek dat Hermione helemaal niet een donkere huidskleur kon hebben. Kan alleen die bron niet gauw teruvinden. Ik vind het kammer dat JK tegenwoordig nogal is van het lekker makkelijk scoren.