Harry Potter

I used to LOVE Johnny Depp. But no amount of childhood love for Edward Scissorhands, Ed Wood, and Cry Baby makes up for what has been exposed in the last few years. No celebrity crush stacks up to the photos of Amber Heard’s bruised face.

Once upon a time, Johnny Depp did bring me joy. Now he brings me sadness, disappointment, and anger.

Stuk dat imo goed verwoordt waarom Johnny niet meer gecast zou moeten worden. Hoe meer ik erover nadenk, hoe teleurstellender ik het vind dat hij in “mijn” Harry Potter wereld zit, en dat J.K. (de keuze voor) hem verdedigt…

5 likes

Alweer zin in Chamber of Secrets!! :zap:

3 likes

De 2e film is wel echt mijn minst favoriete :sweat_smile:

1 like

idem! vond die ook altijd minder leuk.
Hmm zin in een marathon!
Had ik maar wat tijd te veeel

Voor mij ook. Ook dat boek vond ik het minste.
Nu ben ik wel benieuwd wat jullie het minst leuke boek vinden.
Harry Potter en de

• Steen der wijzen
  • Geheime kamer
  • Gevangene van Azkaban
  • Vuurbeker
  • Orde van de fenix
  • Halfbloed prins
  • Relieken van de dood

0 stemmers

Dat zoveel mensen Chamber of Secrets de minst leuke vinden! Die vind ik juist geweldig, haha.

Oja, tip: ik luister nu Binge Mode Weekly, een podcast over allerlei boeken en films, maar ook over HP! Ze bespreken elk boek uitgebreid, dus per podcast 4 of 5 hoofdstukken. Ze betrekken de hele canon erbij, dus ook de andere boeken, Fantastic Beasts en Cursed Child. En het is ook gewoon ontzettend grappig. Ik heb de eerste twee boeken in drie dagen geluisterd, haha.

2 likes

Ohhhh jongens, ben echt super happy met mijn nieuwe Nederlandstalige set :heart_eyes:

30 likes

Ik ga binnenkort de Engelstalige kindereditie set kopen, denk ik.

1 like

Oeh, welke is dat?

1 like

Deze hardcover set:

image

7 likes

Oh, die heb ik ook. Hij is erg mooi. Wist niet dat het de kinderversie was. Vanwege de illustraties?

Ja de volwassen edities hebben minder ‘kinderachtige’ illustraties op de kaft.

1 like

Ik snap het! Vind die versie hoe dan ook echt de mooiste, meest ‘magische’ haha.

1 like

Ik heb mijn post aangepast. Foto’s toevoegen op mijn telefoon snap ik niet echt :sweat_smile:

1 like

Oooh ik vind de luisterboeken verteld door Stephen Fry echt geweldig om naar te luisteren. Moest net bijna huilen toen Harry de Zwerkbalcup won door de Snaai te vangen in de Gevangene van Azkaban. Zo erg leefde ik mee haha. Ik heb vorige week de film gekeken en ondanks dat ik die ook heel goed vind, is het toch jammer dat er zoveel weggelaten wordt.

8 likes

Echt geweldig he! Ik was begonnen aan die van Jim Dale maar blijf gewoon hangen in boek 1! Die stemmetjes die hij doet klinken gewoon zoveel kinderlijker terwijl Stephen me echt meeneemt in het verhaal. Heb heel veel moeten huilen tijdens de luisterboeken door hem ingesproken :no_mouth:.

Ik begin vanavond aan een Harry Potter film marathon met mijn vriend. Wel over de komende dagen en weken verspreid, en we eindigen met fbawtft 1 om vervolgens lekker naar deel 2 in de bios te gaan. CANT. WAIT.

3 likes

Omdat het tweede deel van Fantastic Beasts over precies 1 maand uitkomt heb ik vandaag skere Primark Harry Potter-sokken aan (nee grapje, toeval :biggrin:)

5 likes

Aaah zo leuk!! ik ga naar een marathon in de bios op zaterdag. Zo’n zin in :smiley:

2 likes

Leuk!! We hebben nu 1t/m4 gehad dus gaan lekker vlot. Vindnhet echt heel leuk om mijn vriend helemaal mee te kunnen nemen in het verhaal (hij heeft de boeken nooit gelezen, lijkt me een droom btw om de boeken opnieuw te kunnen lezen voor het eerst). Hik vraagt de hele tijd ‘inside information’ aka meer context en achtergrond wat niet word laten zien in de film. Als ik met de films klaar ben ga ik Jim Dale nog een kans proberen te geven en als het weer niet lukt toch weer Stephen luisteren. Of toch de Engelse boeken lezen… hmm keuzes keuzes

3 likes

Ik kwam deze tegen en vond 'm leuk!

12 likes