Ik ben begonnen aan de boeken! Leest lekker weg. Kijk ook zo uit naar de nieuwe film van Fantastic beasts. Gelijk naar de bioscoop als ie uitkomt!
Ik ben in september voor de derde keer naar Orlando geweest. Blijft geweldig! En inderdaad als je de boeken en de films weer van te voren kijkt, zit je weer helemaal in dat gevoel. Volgend jaar is er weer een nieuwe Harrry Potter attractie bij. Verheug mij er nu al op!
Jawel joh, kan je niet vaak genoeg zien!
(wel gezegd door een meisje dat alleen al in de afgelopen 4 weken 3x HP 7 part 1+2 heeft gekeken oepsā¦)
@Dombo deze heb ik ook! Allemaal meteen gekocht toen ze hier in NL 1 voor 1 uit kwamen. Zo leuk! Aantal zijn ook echt helemaal kapot gelezen, maar ik blijf ze trouw bewaren.
Wil dit jaar voor mn verjaardag de volledige Engelse set vragen.
Meh, ben op net 5 hp aan het kijken en sirius gaat straks dood. Ik heb altijd ergens de hoop dat het niet gebeurd, stom natuurlijk haha. En iedere keer moet ik weer huilen
Ik vond Sirius ook altijd 1 van mijn favoriete personages! Ik luister nu Potterless en daarin wordt hij niet heel graag gezien, ze hebben iig wel geregeld kritiek op hem (o.a. dat hij zich onvolwassen gedraagt) en ik geloof dat ze in HP & the Sacred Text o.a. zeggen dat de relatie tussen HP en Sirius niet zo gezond is (ik kan me vergissen), maar ik had er hiervoor nooit bij stil gestaan dat Sirius gƩƩn favoriet is van zowat iedereen, haha. Ik vond het bizar om te horen dat Sirius juist niet per se geliefd zou zijn :P. Ik heb ook tranen met tuiten gehuild toen hij stierf, ontroostbaar. Dat is echt 1 van de momenten die ik me nog het best herinner van de hele eerste keer dat ik de boeken las.
Ik weet wel dat sommige mensen geen fan van Sirius zijn omdat hij in de film wordt vertolkt door Gary Oldman.
Sowieso vergeet je door de films best snel hoe jong Harryās ouders eigenlijk waren toen ze overleden, omdat ze in die spiegel al best oud waren. Maar ze waren eigenlijk pas 21. Zo jong nog.
Sirius en Remus zijn in de films ook al halverwege de 40 maar zouden pas begin 30 moeten zijn in PoA. Snap wel dat dat met casten wel eens anders loopt, maar als ik de boeken dan lees denk ik er wel altijd weer even aan :ā)
Ik wil ook graag Potterless gaan luisteren, is het aan te raden om te beginnen bij het begin? Ik heb laatst de eerste vier boeken geluisterd en hoef nu niet per se weer alles daarover te horen haha
Zie ze er in de spiegel niet ouder uit omdat het is wat Harry het liefste wilt op dat moment? Dus hij ziet zijn ouders hoe ze e rij zijn hoofd op dat moment uit zouden zien, 11 jaar ouder dus. Misschien vergezocht haha
Vind dit wel een mooie uitleg van je haha, alleen zijn ze in die fotoās die Harry van Hagrid kreeg ook zo āoudā.
Denk eerder dat het gewoon is omdat het cinematisch gezien gek zou zijn als ze zo jong waren, dan is het net alsof zān oudere broer naast ām staat. Ik snap het allemaal wel maar ik stoor me er toch iedere keer aan
Ja zat zelf ook al met de fotoās in mijn hoofd inderdaad. Sowieso zien ze er door de steen van wederkeer allemaal een stuk jonger uit
Hoeft niet perse denk ik⦠Hij bespreekt gewoon elk hoofdstuk, maar ik vond het helemaal niet erg om het vanaf het begin te horen en ik lees elk jaar alle boeken opnieuw haha! Juist leuk als het nog vers in je geheugen ligt.
Ik luister nu de HP soundtracks tijdens mijn leeswerk⦠Waarom heb ik dat niet eerder bedacht?!
Dat ga ik nu ook doen op mijn werk, wat een top idee. Past mooi bij dit druilerige weer!
Dat maakt hem in mijn ogen alleen maar leuker, wat is er mis met Gary Oldman?
Ik vind Sirius overigens ook wel wat onvolwassen, maar hij heeft zich vanaf zijn 21e twaalf jaar lang niet echt meer verder kunnen ontwikkelen door zijn tijd in Azkaban, dus kan dat ook wel begrijpen. Wat ik wel minder aan hem vind is dat hij Harry niet als eigen persoon ziet, maar hem echt behandelt alsof hij James is. Maar ja, heb volgens mij alleen bij Dobby en Hedwig (en de final battle) harder moeten huilen.
@Vogeltje Ik ben net begonnen met Potterless, gewoon bij het begin, vind het juist leuk om zijn ervaring vanaf het begin mee te luisteren, en als je het nog vers in je geheugen hebt is dat nog leuker denk ik.
Een metoo gevalletje of zo.
Ja, het wordt beter, maar duurt wel even⦠En hij vindt zichzelf idd soms heel grappig, maar ook dat wordt beter Ik vind het een ideale podcast voor tijdens het koken/afwassen/schoonmaken, je hoeft er niet supergeconcentreerd bij te blijven, en het luistert wel lekker weg.
Oh, dat heb ik echt helemaal gemist⦠wat een deceptie als dat inderdaad waar is