Harry Potter

De eerste keer dat ik deel 5 las had ik de dood van Sirius juist gemist :neutral_face: Het was zo snel in zo’n korte alinea ofzo. Ik kwam er achter direct in de eerste alinea van het volgende hoofdstuk achter dus toen teruggelezen maar had het in eerste instantie gewoon compleet gemist.

6 likes

Dit had ik ook, ik snapte het toen niet helemaal. Ik dacht dat hij gewoon ergens was achtergevallen? Ik had die link met doodgaan compleet gemist toen ik de eerste keer dat boek las.

3 likes

Jaaa ik vond dat ook vaag! Achter een gordijn ofzo ja leuk maar ???
Ik heb overigens ook nooit iets met Sirius gehad maar vond het wel kut voor Harry.

6 likes

@quantum @Vuile_bitch ja dat inderdaad! In elk geval totaal niet de link gelegd met dat het kon betekenen dat hij dood was.

1 like

Ik heb altijd gedacht dat het aan mij lag dat ik de dood van Sirius in eerste instantie niet snapte!
Lange leve dit topic :grin:

6 likes

Hij gaat op een gegeven moment investeren in betere apparatuur inderdaad…

Ik luister het altijd op de fiets en soms zit ik mee te lachen en kijken mensen me raar aan, of lachen terug :sweat_smile:

1 like

Ben niet zo gek op buzzfeed maa dit is wel heel lief (en tof uitgevoerd):

5 likes

Ik heb onlangs weer deel 5 gelezen maar vind die hele scène op het ministerie überhaupt erg vaag. Heb bij alles normaal gesproken wel een duidelijk beeld maar vind dit erg onduidelijk omschreven

4 likes

Ben begonnen met Potterless maar wow ik vind die gast zo irritant. Was me echt ontzettend aan het ergeren dat hij de Dursleys steeds the fatty family noemt en heb ook echt het idee dat hij steeds dingen verkeerd leest en niet begrijpt. In het eerste hoofdstuk klaagt hij over de uitsteker, dat JK dat ding zo genoemd zou hebben maar dat is voordat je als lezer iets over de magische wereld weet dus waarom zou je daar de naam deluninator gebruiken voor je leespubliek. En ook dat hij steeds dingen voorspelt, kerel je hebt de films gezien dus doe niet zo trots… denk dat ik maar niet verder moet luisteren :see_no_evil:

2 likes

Haha wou het niet zeggen want wil niet ā€˜fake fan’ roepen maar inderdaad, in de tweede aflevering ā€œI wanted you on the show cause you love Harry potterā€ *heeft 1 keer philosopher stone gelezen toen ze acht was.

2 likes

Zo eens! zit nu best ver (luister altijd in de auto op weg naar het werk) en soms kan hij zo doorgaan over ā€œfoutenā€ of dingen die vreemd zijn, maar ik heb vaak de indruk dat hij het gewoon niet snapt. Vind het verder wel nog entertainend :stuck_out_tongue: blijf daarom ook nog luisteren

Ik ben de podcast ook gaan luisteren naar aanleiding van dit topic, ik vind het wel heel leuk (ben wel pas bij aflevering 5 nu ofzo). Vooral om de boeken vanuit zijn beleving mee te krijgen, hij ervaart dingen toch wel anders dan toen ik ze als 11-jarige voor het eerst las. En als hij het soms totaal verkeerd onthouden heeft moet ik ook wel lachen :no_mouth:

Maar inderdaad:

en:

In de eerste aflevering, die gast was zooo trots dat hij een huuuuuge fan was en obsessed!!! Maar wist vervolgens niet dat er naast dat fantastic beasts boekje, ook een zwerkbal boekje was. Die twee zijn als een van de eerste side products uitgekomen, als je zo’n megafan bent van jongs af aan had je dat wel geweten??
(Ik hoop dat dit niet te arrogant/ā€˜mijn cavia is een grotere fan’ overkomt hahaha)

3 likes

Toch gezwicht om naast sirius, bellatrix en 2 dieren ook de 3 te kopen. :stuck_out_tongue:

17 likes

Op dat plaatje van Bruna zien ze er anders uit! De zijkant van de kaft. Zijn het wel die versies? Ik vind die ook het mooist

Ik heb van mijn vriend de complete bluray set gekregen :heart_eyes: wordt alles kijken komende tijd.

6 likes

Ohja dat van die extra boekjes, hij begint er meerdere keren over dat ze die heeft geschreven om te cashen maar ze zijn voor comic relief geschreven en tales of beedle the hard voor een andere charity. Nu zal ik ophouden zuur te zijn haha, ben mega enthousiast voor Fantastic Beasts, heb tickets besteld voor de luxe bios met reclining seats :heart:

4 likes

Oja now I see… Ik zal eens kijken of ik die set met mooie covers compleet kan krijgen

Jaaa omg daar ergerde ik me ook aan. Ik vond ook dat ze totaal geen chemie hadden onderling en je merkte heel erg dat ze op afstand aan het praten waren met elkaar en niet in real life. Heb het uiteindelijk niet afgeluisterd daardoor

1 like

Ah zo ver was het voor mij niet, ik luister t wel nog steeds. Af en toe een ergernis (ik bedacht er nog een: als de gasten hem (al dan niet verkapt) spoileren of niet hun mond kunnen houden Ć  la ~just waiiiiit hihihihi~) maar nog leuk genoeg om verder te luisteren :wink:

Kaartjes gereserveerd voor volgende week woensdag :smiley:

5 likes