Harry Potter

plus ik zie ook dit staan op twitter? Kan het niet vinden op Cosmopolitan dus het lijkt me sterk dat dit waar is, ook ivm de spelfouten.

1 like

Hahahaha ik heb net alle films weer gekeken, ben net 5 min klaar met Deathly Hallows 2 en dacht tijdens die film “zo, Voldemort en Jeffree Star hebben eigenlijk wel wat van elkaar weg “ :laughing:

3 likes

Wat ik er dus nog bij wilde zeggen is: lekker toevallig.

Telefoon flipte hem een beetje tijdens het plaatsen van m’n vorige bericht

1 like

Ik ben ook begonnen met het luisteren van de podcast Potterless. Ik vind het best leuk, alleen stom dat sommige van zijn gasten zich echte “fans” noemen en dan zooooo veel dingen niet weten of fout hebben.

1 like

Ja, ik ben ook een tijd terug begonnen. Ik zit nu aan episode 41, maar inderdaad, sommigen weten echt weinig. Ik vind de episodes met gasten die weetjes aandragen of op bepaalde details wijzen, het leukst. Helaas is dat een minderheid. Ik vind Mike soms ook iets te vol van zichzelf (dat is hier eerder ook al gezegd, geloof ik), maar al bij al vind ik het wel een toffe manier om het hele verhaal nog eens te beleven, zonder zelf de boeken te lezen of de films te kijken, vooral met alle details die niet in de films zitten.

1 like

Hij is inderdaad nogal trots op zichzelf als hij dingen kan “voorspellen”. Dan denk ik kom joh je hebt schijbaar vrienden die allemaal wel fan zijn en t er dus vast wel eens over hebben gehad, zoooo goed ben je nou ook weer niet. En daarnaast had hij ook nog eens een deel van de films gezien natuurlijk, dus dan slaat t al helemaal nergens op natuurlijk.

De mensen die inderdaad nog nieuwe weetjes inbrengen zijn het allerleukste. Daar merk je ook aan dat ze ook echt “fan” zijn en niet gewoon de boeken 1x hebben gelezen en ooit de films hebben gezien.

2 likes

Helemaal mee eens met wat hierboven gezegd is over Potterless, hij zeikt zwerkbal ook continu af enzo. Best vervelend

Ik geef hem daar eigenlijk best wel gelijk in, ik vind quidditch ook super onlogisch…

Ja, op dat vlak geef ik hem ook gelijk. Ik vind het echt wel een cool spel, maar het werkt in de praktijk gewoon niet volgens mij (en dan vooral de puntentelling). Hij heeft wel goede argumenten tegen quidditch (geen invallers, time-out werkt niet, etc.). Het wordt alleen een beetje eentonig als hij het er in iedere episode over heeft (maar dat betert wel, vind ik).

1 like

Ik verzamel de Bloomsbury signature edition, heb er nu 4 van de 7 (en The Prisoner of Azkaban dubbel), maar waarom zijn uitgevers zo inconsistent?! :rage: Twee verschillende formaten kan ik nog inkomen maar er worden ook 2 verschillende logo’s van de uitgeverij zelf gebruikt, maar het is niet zo dat alle kleine de ene hebben en alle grote de andere???

1 like

Op Hoog-Catharijne is een Harry Potter 20 jaar pop-up geopend, lijkt op die ene die in het station zat in Utrecht maar dan een stuk groter!
Er is een enorme wand met de boeken, en er zijn andere HP dingen te koop. En ook gewoon wat ruimtes in thema met posters en meubels.

12 likes

Ik heb altijd begrepen dat het de bedoeling was dat zwerkbal nergens op slaat

https://www.quora.com/What-sport-is-Quidditch-modeled-after

“Rowling is known to have invented Quidditch after a row with her then boyfriend, with the goal to make it something that would infuriate men.”

Dat is wel gelukt dan :’)

10 likes

Haha, geniaal als dat echt waar is!

@Dazed Zo frustrerend inderdaad!! Waarom?!

1 like

Maar waarom vinden jullie het dan zo raar, ik bedoel als je uitgaat van de tovenaarswereld klopt de sport toch gewoon?

Heb deze week eindelijk mijn boekenserie compleet gemaakt. Heb alle boeken uit de serie hieronder, dat is de versie die ik vroeger ook gelezen heb. En vind deze nog atlijd het mooiste. Ben zo blij dat ik ze nu eindelijk allemaal heb.

10 likes

Die gast van Potterless heeft echt oneindig veel argumenten, haha, maar de belangrijkste is dat de snitch gewoon té belangrijk is. In bijna alle gevallen bepaalt diegene die de snitch heeft gevangen, welk team er gewonnen is. Waarom dan al die moeite doen met andere ballen en spelers? In het uitzonderlijke geval dat 1 team 150 punten achter staat (of meer), moet de seeker van dat team eigenlijk stoppen met de snitch te zoeken tot ze 140 of minder punten achter staan. Toch is het meerdere keren gebeurd dat die seeker op dat moment toch de snitch pakt, terwijl dat absoluut niet logisch is (tenzij je grandioos aan het verliezen bent, maar dat was (nog) niet het geval, geloof ik).

Verder werkt time-out helemaal niet, aangezien de ballen (volgens mij?) blijven bewegen en de seeker (die het belangrijkst is) wel gewoon kan blijven rondkijken om de snitch te vinden.

Ook zijn er geen reservespelers, dus als je seeker gewond is/niet kan spelen, verlies je sowieso. Ook zit er geen logica in of de games uitgesteld kunnen worden of niet (soms wel, soms niet).

1 like

Ja maar dit zijn gewoon de regels. En over die snitch, de kans dat je die vindt is niet heel groot en soms vang je hem ook per ongeluk he? Tja het klopt toch verder wel in die logica, dat wij als muggles het niet goed vinden of eigenlijk gewend zijn aan meercoulance met betrekking tot sport doet daar toch niets aan af?

1 like

Ja, maar dat dat gewoon de regels zijn, maakt nog niet meteen dat het objectief gezien logisch is of dat het als (team)sport ook goed in elkaar zit.

Het spel eindigt pas als de snitch gepakt wordt, dus het is niet zomaar een hele mooie en zeldzame bonus als je hem vindt. Je moet hem gewoon vinden of het spel stopt nooit.

Wat die coulance betreft, als je er dus gewoon voor zorgt dat de seeker van je tegenspelers uitgeschakeld wordt (voor of tijdens de match), win je het spel al bijna met zekerheid (zolang je team de achterstand tot 140 punten kan beperken). (De keren dat de scheidsrechter ingreep, waren volgens mij best beperkt te noemen, maar dat ben ik niet 100% zeker.)

Ik vind het idee van quidditch heel tof, alleen de uitvoering valt wat mij betreft tegen. Als de snitch vangen bv. optioneel was geweest of de puntentelling iets meer in balans, zou dat al een stuk schelen. Die fragmenten sla ik ook meestal over of lees ik heel vluchtig. Maar ik ben sowieso geen grote fan van sport volgen/kijken.

1 like

ah ja zo, het is inderdaad niet logisch, maar ik moest dan altijd aan andere sporten denken waarbij onlogische dingen voorkomen, (rugby waarbij de bal alleen naar achteren mag worden gegooid) en dan accepteerde ik het wel weer.

Ik vond deze zwerkbal stukjes altijd heel leuk, maar misschien omdat het dan gewoon weer even over de gezellige kant van de tovenaarswereld ging? Dat vond ik altijd de leukste, net als die lange kerstvakanties op Zweinstein zelf.

2 likes

Jaa ik ook! Daarom vond ik boek 1 zo leuk. Zoveel stukjes over de lessen enzo. Vond het ook zo leuk elke keer als ze hun vakken moesten kiezen of als ze het over hun roosters hadden en zo.

1 like