Harry Potter

Vandaag in mijn lunchpauze in de pop-up store van Harry Potter geweest! Best leuk om even doorheen te lopen. Ik had wel iets te hoge verwachtingen van de nagebouwde locaties.

11 likes

Wie kijkt de Deadly Hollows op Net5? Die scène net tussen Harry en Hermelien is een van mijn favorieten. In het boek nog wel veel meer dan in de film maar het is zo’n mooi intiem moment en tóch puur vriendschappelijk.

9 likes

Pfff die martelscène van Hermelien is zo naar :cry:

1 like

Ik kwam net hetzelfde vragen @TheRock, volgens mij is @Booklover namelijk al geweest. Was namelijk benieuwd hoe ze hem vond, want de recensies die ik heb gelezen waren niet al te best, haha.
Ik ga maandag pas trouwens.

Met die sfeer zal het wel goed komen denk ik. Ik las in een recensie zelfs dat er juist veel verwijzingen naar de HP-films in zaten (wat je in de trailer natuurlijk ook al ziet).

Fijn dat je hem leuk vond @Booklover! Ik ben benieuwd, maar moet dus nog even wachten.

Ik ga zaterdag naar een marathon! Heb er heel veel zin in :smiley:

3 likes

Ha, ja die app is echt onwijs slecht, constant maar hetzelfde en niets spannend aan. Maar ik blijf het toch doen. Lopen jullie er ook tegen aan dat je sneller speelt dan er levels worden uitgebracht?

2 likes

Over 2 uurtjes naar de film :smile2:

1 like

Zin in!

8 likes

Ik heb de boeken gelezen toen ik 12 was ofzo, allemaal geleend van de bieb. En dan ging ik op vakantie naar het zwembad samen met mn boek, en later in de tent ook weer verder lezen haha.
Maar ik heb net het eerste boek besteld via marktplaats, ik wil alles weer opnieuw gaan lezen. Ik kan niet wachten tot hij binnen is, zo leuk!

1 like

Ik ga over een uurtje naar de bios! Zin innnn

(Het is een date en ik heb mijn Ravenklauw sjaal om… #nerdybutsexybutnerdy)

24 likes

Er zou trouwens toch ook een echte Harry Potter Go (zoals Pokemon Go) komen, najaar 2018? Dus niet die app die er al is… Of heb ik dit verzonnen haha

1 like

Ik heb net gelezen dat ie uitgesteld is. :cry: Er is wel een trailer! http://m.newsmonkey.be/article/91676

2 likes

Ik vond de nieuwe film wel leuk, ondanks dat het een beetje een tussenfilm is en er foutjes in zaten en ik het niet echt passend (ofzo?) zou vinden als (spoiler hieronder)

Samenvatting

Credence echt een Dumbledore is

Maar :heart: de nifflers, Queenie en Jude Law.

3 likes

Ik ben zo benieuwd naar de film! Nog even bedenken met wie ik ga en wanneer.

Ik ga vanavond! Zin in :slight_smile:

1 like
Spoiler nieuwe film

Ik snapte dat laatste ook echt voor geen meter. Heb het idee dat Grindelwald dat gewoon verzonnen had zo van “nu heb ik je dat verteld en moet je mij trouw blijven”. Vooral ook omdat de familie Perkament is best wel duidelijk is neergezet in de Harry Potter reeks en dan zou er nu opeens een soort vergeten kind nog zijn.

6 likes

Deze spoilers testen m’n zelfbeheersing…

9 likes

@TheRock @punaise

Spoiler einde film

Ik heb gisterennacht hier ook nog over zitten nadenken en ik kwam ook tot de conclusie van @punaise. Maar heb dit artikel ook nog gevonden: https://www.therowlinglibrary.com/2018/11/12/who-is-aurelius-dumbledore/ en die andere twee theorieën zijn ook best interessant.
Ik was gisteren een beetje boos dat Creedence een Dumbledore zou kunnen zijn, maar dat 'ie onmogelijk een broer van Albus kan zijn stelt me al ietwat gerust.

Hierop inhakend: ik zou het zoooo irritant vinden als JK nog in de originele verhaallijn zit te rommelen. Alles wat in die nieuwe films komt zou naar mijn mening niets meer mogen veranderen aan het originele Harry Potter-verhaal en wat we weten over de originele personages en familiebanden. Ik heb liever dat ze het simpel houdt, of de nieuwe personages meer uitdiept (Queenie!, Tina!).

9 likes

Ik ga zondag maar wil zoooooooo graag de spoilers lezen :sob: