Harry Potter

Ik heb wat gekocht bij de Pop up store op Utrecht Centraal en ik bekijk nu mijn afschrijvingen, staat er dit:

Hahaha love deze details

20 likes
  • gokt nu dat je smekkies hebt gekocht * :sweat_smile:
3 likes

Is die popup store de moeite om heen te gaan?

1 like

Thanks! Vind die met het kasteel als rug heeeel mooi! Maar wil als eerste set toch de nederlandse (nostalgie!) Terwijl ik de ebooks altijd in het engels lees, en de luister boeken ook (stephen fry :hearts:). Keuzes keuzes.

En waaaaauw jouw collectie, echt insane

1 like

Mwah, vond het niet speciaal. Wat levensgrote legofiguren, de boeken, wat ‘goodies’, maar niet echt mega interessant. Bovendien overpriced haha.

Dat lijkt mij ook wel gaaf! Ziet er zo gaaf uit in dit filmpje

Ik zie door dit filmpje trouwens dat de Italiaanse versie dezelfde kaft heeft als de eerste Nederlandse versies. Heb dat echt nooit geweten

Ik zou de Afrikaanse wel willen hebben :smiley:

Ik heb de 1e film nog even gekeken voordat ik de 2e zag, was credens totaal vergeten inderdaad. Eigenlijk gold dat voor de hele film, volgens mij was ik ook in slaap gevallen toen ik er heen was gegaan ofzo zo weinig was er blijven hangen :stuck_out_tongue:

1 like

De Harry Potter-boeken zijn de eerste boeken die ik in het Engels las (en dat dat niet voor school was)! De boeken kwamen uit toen ik in het middelbaar zat en na de eerste 3 of 4 hadden mijn beste vriendin en ik geen geduld meer om maanden te wachten tot de vertaling uitkwam, dus toen switchten we naar Engels. Het zal wel een stuk trager gaan, maar het was in mijn ervaring zeker goed te doen. En je kent het verhaal, dat helpt ook al met begrijpen.

Haha, net zoals @Booklover waren de volgende Engelstalige boeken die ik (vrijwillig, dus niet voor school) las, de Hunger Games. Van daaruit ben ik meer Engelstalige YA gaan lezen, daarna gewoon adult fiction en nu lees ik zo goed als al mijn boeken in het Engels.

1 like

Ik ben vanavond naar de film geweest. En euhm, waw, ik heb veel meningen :stuck_out_tongue:.

Samenvatting

Ik had al veel video’s van de SuperCarlinBrothers gezien, waarin ze de trailers analyseren en mogelijke theorieën uit de doeken doen. Veel van die dingen zijn uitgekomen, wat mij wel hielp om de film te kunnen volgen, maar tegelijk de verrassingen wat spoilde. Er gebeurt alleen zoveel in de film, er is zoveel nieuwe informatie, nieuwe namen/personages en dingen die slechts vluchtig passeren, dat ik wel blij ben dat ik sommige spoilers al wist, omdat ik nu wel het gevoel heb dat ik de film begrijp tot op het punt dat hij te begrijpen valt na een eerste keer kijken (er zijn nog steeds heel veel dingen die verdere uitleg nodig hebben).

Ik vind de film helemaal niet goed op zichzelf staan. Zelfs voor fans is het verhaal heel warrig, all-over-the-place en vaag. En dat vind ik jammer. Wel is het altijd wel leuk om weer die wereld in te duiken. Ik vind alleen dat ze niet moeten rommelen met het verhaal dat er al is (wat doet McGonagall hier??).

Ik ben geen fan van Johnny Depp. Ik vind hem niet overtuigend of charismatisch. Hij lijkt zo’n karikatuur, heel gelijkaardig aan andere rollen die hij speelde (over the top), maar in een andere outfit. Wel echt fan van Jude Law. Hij is ook echt superschattig in interviews als er naar hem verwezen wordt als young Dumbledore. En Eddie Redmayne :heart_eyes:.

Heel jammer ook wat ze met Queenie hebben gedaan. Ik vond het zo’n interessant personage en nu lijkt ze vooral gek geworden te zijn door liefde?

2 likes

Hahaha zo waar. Dumbledore staat best wel bekend om zijn nogal vreemde en extravagante stijl af en toe en in Fantastic beasts liep hij er echt flawless bij

4 likes

Yeahh eindelijk de boeken box besteld! Kan niet wachten tot hij er is! :smiley:

Is trouwens die Pop up store in Utrecht trouwens de moeite waard?

1 like

Ik zou daar alleen langs gaan als je of dichtbij woont of toevallig via Utrecht kan reizen met het openbaar vervoer of zo . Er is vrij weinig te zien hooguit wat lego-poppen, een kamer waar je je kan kleden als een Hogwarts-leerling en verder voornamelijk een winkel met alle boeken in het Nederlands, wat snoepgoed en lego.

1 like

Super! Hele mooie verzameling heb je al! Ik wil graag de volledige serie in alle talen die ik kan (momenteel 5), maar voorlopig heb ik vooral losse boeken in verschillende talen, haha.

Ik heb het vierde boek weer opgepakt, heb hem vorig jaar weggelegd en niet meer naar omgekeken. Wel opnieuw begonnen (ik lees én luister hem).

Is trouwens de eerste keer dat ik de serie lees, heb wel alle films gezien.

Vraagje

Ik heb de films al een miljoen keer gezien en heb een paar keer geprobeerd met de boeken te beginnen maar kom moeilijk door deel 1 heen omdat het zoveel op de film lijkt. Daardoor weet ik al grotendeels de verhaallijn en voel ik niet echt de behoefte het verder te lezen.

Maar iedereen is jaloers als ze horen dat ik ze nog nooit gelezen heb en zou willen dat ze ze voor het eerst zouden kunnen lezen. Dus daardoor wil ik het wel echt graag proberen, in de hoop ook zo enthousiast te worden.

Maar blijven de boeken zoveel op de films lijken? Ik snap dat het verhaal natuurlijk hetzelfde is, maar had verwacht dat je veel meer details zou krijgen die ze in de films eruit hebben gelaten. Maar ben nu iets over de helft van steen der wijzen en vind het nog tegenvallen

Nee het gaat vanaf deel 3 ongeveer echt veel dieper! Dan komen er hele storylines bij die in de films weg gelaten zijn. Dus je moet nog even door :biggrin:

1 like

Gelukkig! Dan probeer ik het nog even ja hahaha

Heb 'm gekocht vandaag! 16 euro in de winkel​:ok_hand::heart_eyes:thanksss haha. Lekker casual HP themed kleding dragen zonder dat het er groot op staat :)!

1 like