Harry Potter

Ik ben het met veel dingen die over de film gezegd worden (hier, in de video en op het internet) eens maar om de een of andere reden vond ik het echt gewoon een leuke film. Er was duidelijk geen structuur en er gebeurde heel veel en veel dingen waren a) dom en b) onnodig maar ik heb me geen moment verveeld.

Samenvatting

De manier waarop Queenie zich in deze film gedroeg vond ik echt heel kut, vond haar een leuk personage in de eerste film maar had het idee dat er van die persoon niks over was. Het idee dat zij zich bij Grindelwald aansluit vind ik leuk/een interessante wending maar de uitvoering werkte totaal niet.

Had meer verwacht an de relatie tussen Newt en Tina, vond de miscommunicatie heel flauw. Tina als karakter was ook teleurstellend, vond Leta een stuk interessanter en snap totaal niet waarom zij en Newt blijkbaar uit elkaar gegroeid zijn. Ook haar drama en het hele verhaal met haar halfbroer was nogal zwak. Ik had ooit een gesprek met mijn vriend dat elk Harry Potter boek eigenlijk een mystery novel is (wrs dat JK nu Cormoran Strike schrijft) en dat gevoel heb ik bij Fantastic Beasts ook maar de ontknoping van dit hele mysterie was zo flauw en anticlimactisch. Het idee trouwens dat haar kindermeisje half house elf was is zo fucked up.

Grindelwald’s personage vond ik wel heel cool eigenlijk, had nog steeds liever Colin Farrel in de rol gezien but still. Ik vond hem heel anders dan Voldemort, hoe hij mensen naar zijn kant overtuigd door heel manipulatief en charmant te zijn. Voldemort was dat natuurlijk ook in zijn jonge jaren maar altijd alleen voor zichzelf, heb bij Grindelwald het idee dat het niet alleen om macht te doen is en dat hij echt achter zijn denkwijze staat. Vond ook zijn toekomst visioenen over WW2 dus wel leuk bedacht op een manier (ook al vond ik het wel weer raar hoe hij daar aan kwam en wat die schedel dan was). Mensen hadden het erover dat een oorlog geen invloed zou hebben op de wizarding community maar daar ben ik het dus totaal niet mee eens, lijkt mij dat de blits voor tovenaars net zo kut is, net als shortages e.d. en een atoombom al helemaal.

Dingen die niks toevoegde en voor mij niet hadden gehoeven: het vuurgevecht aan het einde, de cameo van Flamel en McGonagall, het feniks verhaal (als bloedlijnen en waar je magie vandaan komt er niet toe doet waarom maakt het dan wel uit of je een Dumbledore bent), het bloedpact tussen Dumbledore en Grindelwald en vooral die random voorspellingen die steeds genoemd werden.

Nog over de structuur die ontbrak en het bizar aantal verhaallijnen en personages: ik denk dus dat Rowling dit weer op eenzelfde manier als HP heeft geschreven, dus met vet veel extra informatie over allerlei karakters. In een boekenserie had dit misschien wel gewerkt maar verspreid over vijf films niet. Deze hele film was eigenlijk alleen maar set up voor de rest van de serie maar als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat ik in de toekomst deze film op zich zou kijken en alleen maar in de context van de andere films die nog moeten komen (binge cultuur enzo).

Lang verhaal blijkbaar heb ik hier veel meningen over.

8 likes
Spoiler FB2

Iedere keer als Grindelwald beelden “projecteerde” door uit die schedel te roken dacht ik automatisch “okay we get it, you vape”

7 likes

Hallo spuit 11 hier met mijn mening mening over FB2! Komt net uit de bios rollen.

Credence

Ik had voor de film nog geen spoilers of samenvattingen gezien. Alleen hier wat geopend waarin veel mensen het stom / ongeloofwaardig vinden dat Credence een Dumbledore is. Misschien heb ik het mis hoor maar ik dacht meteen; ja super slim van Grindelwald dat ‘ie Credence dat laat geloven zodat als het er op aan komt hij sterker staat tegenover Albus (zodat Credence Albus nog meer haat etc). Maar dat het gewoon een leugen is en hij dus helemaal geen Dumbledore is. Verder vond ik de verhaallijn van Queenie inderdaad ook wel echt slecht uitgewerkt, hoop dat dat in de volgende film duidelijker wordt. Wat er hierboven gezegd wordt - dat ze onder de imperiusvloek handelt - klinkt ook wel aannemelijk…

Edit oh ja en over Nagini

Samenvatting

Vond haar karakter wel interessant. Ben ook wel benieuwd hoe zij van nu ‘goed’ (want ze sluit zich niet aan bij Grindelwald) naar toch de meest betrouwbare sidekick van Voldemort gaat. Zal wel iets zijn met de strijd tussen Credence, Dumbledore en Grindelwald waarbij Dumbledore Credence (per ongeluk?) iets aandoet en zij dus uit wraak naar the dark side gaat ofzo?

3 likes

Ik kreeg deze vanmiddag en moet er nog steeds elke keer om lachen.

Verder ben ik inmiddels ook naar FB2 geweest en beetje impopulaire mening misschien maar ik vond hem heel leuk! Las ook dat veel mensen hem niet goed te volgen vonden maar daar had ik helemaal geen last van eigenlijk? Terwijl ik normaal altijd de persoon ben die dingen niet volgt. Veel van de kritiek snap ik wel maar doet voor mij niet af aan het plezier van de film. Ik ben wel heel benieuwd hoe die laatste reveal uitgewerkt wordt in de volgende film, en of het waar is want ik kan niet bedenken hoe dan?

10 likes
Credence

Ik geloofde ook eerst dat het gewoon een trick was van Grindelwald om Credence aan zijn kant te krijgen. Maar op yout.ube staat er een filmpje van Ezra Miller en hoe hij de voorgeschiedenis van zijn personage te weten kwam. En daarin vertelt hij dat een regisseur/producer hem even vlug vertelde dat hij de broer is van Albus. Waarop hij dacht dat hij Aberforth was. Dit is hij gaan checken bij JK Rowling omdat hij wou weten hoe zijn personage plots een engels accent kreeg ed. En zij zei hem toen: neenee, je bent een broer waar niemand nog van weet behalve jij en ik nu.
Echt teleurgesteld hierdoor.

4 likes

Als dit echt zo is ga ik niet meer naar de volgende films haha. Zou dat echt zwaar ongeloofwaardig vinden, en dan verpest ze voor mij wel het originele verhaal.

Ja, ik heb liever niet dat ze teveel dingen erbij sleurt die invloed hebben op het originele verhaal. Ik wil gewoon een nieuw verhaal in dezelfde wereld, met af en toe wat leuke verwijzingen voor de echte fans, zonder dat dit ook maar iets verandert aan wat we al weten van wat er later komt.

4 likes

Ja, dit! Ik heb ook bewust The Cursed Child nooit gelezen of bekeken omdat ik wist dat er dingen in voorkwamen die moeilijk te rijmen zijn met het originele verhaal. Maar als ze dit dus echt met Creedence van plan is, doet ze dingen die onmogelijk kunnen passen in het toekomstverhaal, en dat irriteert me mateloos. Soms moeten mensen in de entertainmentbusiness ook eens leren om te stoppen op hun hoogtepunt denk ik dan. :sweat_smile:

2 likes

Ik was net even in de Primark (Amsterdam) om te zoeken naar de HP kerstballen, maar ze hadden alleen Ron en Hermelien nog… Echt jammer. Mocht iemand van jullie ze zien in een andere Primark, zou ik ze graag willen hebben! Of als jullie iets soortgelijks ergens zijn tegengekomen? Het zijn deze:

image

4 likes

Ik wilde ook even mijn HP edities showen :joy: Ik heb de Special edition box van Bloomsbury, in linnen gebonden met bladgouden pagina randjes als Engelse versie (ik ben de eerste aan het lezen, die ligt op mijn nachtkastje haha) en ik heb de soft cover Nederlandse edities, het eerste boek ooit voor kerst gehad 21 jaar geleden. Het liefst heb ik alleen maar hardcovers in mijn boekenkast, maar deze edities zijn voor mij ook speciaal.
Daarnaast heb ik de geïllustreerde versies (krijg ik elk jaar voor kerst van mijn vriend).

Van de Funko Pops mis ik de laatste waves. Ik wil van elk karakter 1 Pop, dus niet 8 verschillende Harry’s. Al heb ik die wel van Bellatrix en Luna, want die zijn mijn favorieten.

27 likes

Ik word echt blij als ik hiernaar kijk :heart_eyes_cat:

1 like

Hihi, ik heb een eigen ‘studio’ in huis waar ik vaak werk en ik betrap me er vaak op dat ik achterstevoren aan mijn bureau zit en naar mijn boekenkast aan het staren ben. Mijn dochter van bijna 2 vindt het ook de leukste kamer in het huis. Gelukkig staat mijn HP collectie hoog :stuck_out_tongue:

3 likes

Na jaren en jaren net nog eens het eerste boek uitgelezen omdat ik wat lichte lectuur wou. Heerlijk om na een rotdag even vol nostalgie weg te vluchten naar dat wereldje!

4 likes

Zie net dat Fantastic Beasts and Where to Find Them is toegevoegd op Netflix!!

19 likes

Is iemand hier wel eens in de Cauldron in Londen geweest, een bar waar je zelf je eigen HP inspired drankjes kan maken enzo? Is het de moeite (en vooral het geld) waard?

Ja nice, ik kom hier nu ook net achter. Had hem graag twee weken eerder nog gezien, haha.

Ik heb gisteren deel 2 voor de tweede keer gezien, en ik moet zeggen dat ik hem nu iets beter kon volgen en dat ik hem toch wel erg leuk vond. Maar degene met wie ik was zat na afloop, net als ik na de eerste keer, continu zo :thinking::woman_shrugging:t2:

1 like

Omg you just made my day! :tada:

1 like

Ik ben op zoek naar een mooi naslagwerk van de tovenaarswereld/harry potter boeken, soort van encyclopedie. Ben tot nu toe deze tegengekomen op bol:

• Harry Potter - History of Magic (British Library)
  • Het Lexicon (Steve vander Ark)

Heeft iemand van hier een van deze in bezit, en zo ja, wat vindt je er van? En zijn er misschien nog andere aanraders? JK Rowling belooft al 10 jaar om een encyclopedie te schrijven maar daar is weinig van terecht gekomen so far…

Ik heb het Lexicon maar moet eerlijk bekennen dat ik er niet heel veel mee doe! Ik heb hem ooit gekregen maar hij staat wel mooi bij de collectie haha

heb ze allebei maar besteld :smiley:

2 likes