Harry Potter

Ik wou dit eerst in het reis topic doen maar dacht dat er hier misschien wat gerichtere aandacht voor is. Het gaat namelijk over of iemand ervaring heeft met het reizen naar de warner bros studios in londen. Ik twijfel namelijk nogal of ik dit op eigen houtje moet doen of met een tour. Ik ben namelijk alleen en vind het best spannend om het zelf allemaal te regelen. Maar aan de andere kant heb ik ook een hekel aan een bepaalde tijdslimiet die tour’s geven. Dus is de trein/bus reis goed te doen en aangegeven?

1 like

Ik heb het met de trein gedaan, vanaf Londen Euston naar het station dat op de website staat. En daar nog weer de shuttlebus gepakt. Ging allemaal prima en vlot, niet hoeven wachten. Was ook gewoon duidelijk aangegeven (die bus was sowieso BAM HP BUS dus kon niet missen)

Je kan prima in je eentje gaan. Ik was met nog iemand en die vond het allemaal iets minder leuk dan ik met blije hoofd.
Heb hem aan het begin, midden en eind gezien.

Toen ik er was was er een gezin helemaal verkleed als Harry Potter . Vader, moeder , 2 zoons en 2 dochters . Echt zo leuk!

2 likes

Ik ga volgende week en van wat ik erover heb gelezen is het allemaal erg makkelijk met het ov.

Ik ga in april. Dénk ik :joy:. Hangt van de chaos na Brexit af, vrees ik.

Voor het eerst in mn leven ben 30. He ik de eerste 2 boeken gelezen. Wel super vaak de films gezien maar , nooit de boeken gelezen. Ga morgen aan boek 3 beginnen lees nu de boeken in het Nederlands. Wil misschien nadat ik alles heb gelezen in het Engels lezen. Zit er nog v verschil in boeken of edities ?

Leuk! Ik ga de week daarna.

@Hinkje als ik nog handige tips ontdek zal ik ze in dit topic zetten. Ben echt heel erg benieuwd, kijk er al 5 maanden naar uit (voor mijn verjaardag de tickets gekregen).

2 likes

In het Engels kan je kiezen tussen de Britse en Amerikaanse versies van de boeken. Voor zover ik weet verschillen die alleen in bepaalde woorden, die hier te vinden zijn: https://www.hp-lexicon.org/2001/08/25/differences-between-british-and-us-versions-of-ps/

Ik lees zelf nu de edities die geïllustreerd zijn door Jim Kay, die zijn ook erg leuk om te lezen!

1 like

Ik ben nu alle boeken aan het herlezen. Vind het zo leuk om nieuwe inzichten te krijgen die ik als kind/tiener nog niet doorhad, of dingen anders te zien door eigen levenservaringen sinds dat ik de boeken laatst las. Ook lees ik wat kritischer, merk wat meer mogelijke plotholes en ‘problemen’ op, maar vind het dan heerlijk om te googlen naar anderen hun theorieën en meningen.

3 likes

oeh ik ben benieuwd naar welke plotholes je hebt gevonden! ik kan ook echt uren in de krochten van het internet zoeken naar theorieën

Oh, niks bijzonders hoor, vast allemaal dingen die al een miljoen keer besproken zijn door anderen! Een voorbeeld is dat ik na het lezen van boek 3 me afvroeg hoe Sirius zo gemakkelijk geld uit zijn kluis kon laten halen door Knikkebeen om die Vuurflits te betalen. Ik dacht dat zijn kluis wel op z’n minst in de gaten gehouden zou worden door het Ministerie, maar het antwoord is blijkbaar dat de kobolden hun eigen wetten volgen en vooral hun service aan hun cliënten vooropstellen, ongeacht of het bv criminelen zijn of niet. Er werd ook een interessante vergelijking gemaakt met het Nazigoud in Zwitserse banken.

3 likes

Ontdekking: Arthur Weasley lijkt op Johnny Rotten van de Sex Pistols (of toen ie minder dik was iig) :’)

https://pbs.twimg.com/media/C8B44TAXkAAhgOQ.jpg:large

4 likes

Vandaag naar de studio tour geweest. Iemand vroeg over een georganiseerde tour maar ik zou gewoon lekker zelf gaan. Het was allemaal super makkelijk en stond duidelijk aangegeven. Vanaf station London Euston neem je een trein naar Watford Junction. Daar staan heel duidelijk borden naar de bus. Bus is heel duidelijk want er staat heel groot Harry Potter op. Kost £2,50 voor een retour met de bus (gepast betalen) en de bus gaat elk kwartier. Het was echt super super makkelijk dus maak je er vooral geen zorgen over.

Het was trouwens super leuk en heb er echt van genoten.

18 likes

Leuk @Rosemary! Ik ga maandagmiddag, heb er eigenlijk veel meer zin in dan ik van tevoren dacht. Hoeveel uur ben je binnen geweest?

Wij hadden kaarten voor vier uur. Waren er om drie zodat we rustig in de gift shop konden kijken van te voren omdat ik bang was dat we anders de laatste bus zouden missen. Gingen uiteindelijk kwart voor vier naar binnen. Rond 7 waren we klaar. Denk dat als je vroegere tickets hebt je misschien toch wat rustiger rondloopt. Wij hebben bijvoorbeeld sommige dingen niet gedaan waar de rij lang voor was (wil geen spoilers hier neer zetten maar er is een ding waar een lange rij voor staat). Er is ook een café halverwege maar in mijn mening is het deel na het café een stuk korter dan ervoor. Wij waren de hele tijd bang dat we nog niet op de helft waren omdat we nog niet bij het café waren maar zou lekker je tijd nemen in de eerste helft.

Kort samengevat: iets langer dan 3 uur zonder de gift shop.

1 like

Hopelijk kan iemand hier me verder helpen. Ik ben voor een DIY project op zoek naar de Engelstalige Harry Potter boeken met title art (die tekeningetjes bij de titels). Het liefst the order of the Phoenix. Is hier iemand die nog een los boek heeft liggen en dat kwijt wilt? Heb marktplaats al afgestruind maar tot nu toe alleen maar ‘normale’ boeken gevonden (dus zonder de tekeningetjes).

Ik vond de studio’s zooo leuk, en soms ook wel indrukwekkend. Ze hadden veel meer dingen dan ik dacht, en ik verbaasde me er ook over dat er zoveel met de hand was gemaakt (ik denk altijd heel simpel dat vrijwel alles met de computer wordt gemaakt haha). Ik vond het Dark Arts-deel echt heel tof.
Nu ben ik wel benieuwd waar bij jou die rij stond @Rosemary?

Soort van spoiler

Ik liep onderweg te kutten met die digitale tour en ik zag in mijn ooghoek dat er dichtbij iemand naar me stond te kijken. Sta ik naast de vitrine van die Bathilda Bagshot, schrok me helemaal wezenloos :’)

2 likes

Ah fijn dat je het leuk hebt gehad! het is inderdaad echt indrukwekkend!

Lange rij

Er stond een lange rij voor waar je kon staan en dan ‘up’ kon zeggen en die bezem omhoog ging. Iedereen foto’s en filmpjes maken daar.

Ooh ja dat soort dingen hoefde voor mij niet zo, dus heb daar geen ‘last’ van gehad verder. Maar bij ons viel het alleszins mee qua wachtrijen overal, ondanks dat het ook weer was uitverkocht.