Harry Potter

Ik vind het nog steeds stom dat Peeves niet in de films zit. Gewoon een compleet personage geskipt.

9 likes

Dit is hoe het had moeten zijn.

22 likes

Jep.
Calmly

21 likes

Oh ik vind de ‘2e’ Perkamentus juist wel heel goed passen bij zn excentrieke en triomfantelijke karakter uit de boeken. De eerste is daar te oud en wijs voor ofzo.

3 likes

Ik lees normaal elke zomervakantie alle delen. Al eh, 10jr ofzo haha. En ik kijk er elke keer weer naar uit haha. Maar dit jaar geen vakantie (baby baren in augustus), dus denk dat ik gewoon wat eerder begin en het verspreid van nu tot de baby er is gehehe

3 likes

wat ik vaak heel erg miste in de films was de rust die in de boeken wel een duidelijke plek inneemt. Mijn favoriete hoofdstukken waren altijd wanneer het kerstvakantie was en Harry veel tijd op Hogwarts doorbracht met veel cadeaus en feestmalen en zich verwonderde over de tovenaarswereld.

34 likes

Ik vraag me ook echt af waarom ze dat gedaan hebben? In de boeken speelt hij juist eigenlijk best een grote rol dus om die dan in de films helemaal weg te laten vind ik best raar.

Dit kwam ik online tegen. Maar nog steeds stom.

Peeves wasn’t really meant to be cut out. He was actually played by Rik Mayall (a household name in Britain), but was scrapped during editing because of his inconsequence to the plot, and to save time.

1 like

Ik doe dit elk jaar in december! Zo gezellig rond kerst tijd.

1 like

Ik kwam deze video tegen over het verschil tussen boek/film Hermoine: https://youtu.be/IETG9vuHf58 . Had er nog nooit zo naar gekeken en verklaart voor mij waarom ik boek Hermione veel leuker vind!

8 likes

Omg, Rik Mayall :smiling_face_with_three_hearts:

Bah baal echt dat hij er uit is geknipt!

Omg ja ik vind Michael Gambon zo’n miscast. Hij is een ontzettend goede acteur en ik snap dat hij een andere Dumbledore neer wilde zetten, maar in mijn opinie snapt hij het karakter van Dumbledore gewoon niet.

Hij maakt er zo’n intens karakter van en veel duidelijker manipulatief. Dat is ie ook wel stiekem, maar zo komt hij bijna nooit over in de boeken. Dumbledore is een karakter die ontzettend worstelt tussen zijn menselijkheid en wat hij moet doen voor “the greater good” en Michael Gambon speelt hem te veel als iemand die gewoon doet wat hij moet doen, koste wat kost, en zo veel subtiele dingen van Dumbledore’s karakter zijn nergens te bekennen. :frowning:

5 likes

Ik luister de Potterless podcast en nu ook Fanatical Fics and Where To Find Them. Heerlijk!! Heb helemaal zin om nu zelf ook in zo’n rabbithole van crinchy fan fiction te vallen haha. Lezen jullie fan fiction? En zo ja, waar? Heb echt geen idee hoe en waar te beginnen, maar het lijkt me nu de perfecte tijd daar voor.

Maar, is dat niet ook hoe het script is geschreven? Want daar staat denk ik specifiek in:
SNEL NAAR HARRY TOE MET PANIEKERIGE BLIK EN SCHREEUW:

3 likes

Haha ja dat zal wel kloppen, de regisseur van de vierde film had wat een bijzondere visie. :stuck_out_tongue: Maar voor de andere films vind ik hem ook niet goed overkomen. Het voorbeeld van dat hij zo wild loopt te doen met die Goblet of Fire is een extreem voorbeeld maar hij speelt Dumbledore te vaak als ogenlijk meedogenloos terwijl dat juist diep verborgen hoort te zijn imo.

2 likes

Heb jaren geleden wel eens fanfiction gelezen. ‘Vroeger’ stond het meeste op fanfiction .net maar volgens mij is archive of our own nu veeeel populairder. Ik zou gewoon starten met wie jij een leuk koppel vindt. Ron/Hermoine, Luna/Harry, … En dan sorteren op hits of comments? Dan krijg je de populairste te zien denk ik. Of uiteraard zonder koppel als het je niets uitmaakt!

1 like

Jaren geleden gedownload vrees ik! Ze staan wel op YouTube denk ik?

Ik vond deze video en het was wel interessant om te kijken:

Wow ik wist niet dat je zo vaak like kon zeggen in één video :joy:. Maar verder wel een leuke video.

2,5,6,8,9 lukt nu even niet :raising_hand_woman:t2::joy:

3 likes