Harry Potter

Weet je van welk afdeling hij/zij fan is? Je hebt de 20th Anniversary edition van de boeken waarbij het boek het thema van een specifieke afdeling heeft en dan gaat het eerste hoofdstuk over die afdeling en de karakters die daar bij zaten. Ik heb bijvoorbeeld het eerste deel in de Gryffindor edition. Die boeken kun je voor 13 euro bestellen bij de Nederlandse Amazon!

https://www.amazon.nl/Harry-Potter-Philosophers-Stone-Gryffindor/dp/1408883740/ref=asc_df_1408883740/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430620114667&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=13362039604091623605&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064037&hvtargid=pla-351464870577&psc=1

Daarnaast zijn er ook geïllustreerde boeken, die zijn ook super mooi! Maar die kosten dan weer wel 30 euro.

1 like

Ja kut. Waarom deel je dit nou. Daar gaat mijn geld.

2 likes

Ik had dit topic moeten ontwijken inderdaad. Ik ging net zo lekker op het ‘niet geld uitgeven’.

Gelukkig heb ik alle geïllustreerde boeken al. Dat scheelt weer geld :joy:.

1 like

Haha nou en die zijn het duurste, dus je bent al een heel eind dan!

1 like

Deze site heeft veel merchandise: https://www.heroictales.nl/harry-potter-winkel-merchandise.html

1 like

Thanks allemaal!! Ik heb inmiddels een notitieboekje van Moleskine gekocht, past hopelijk bij haar :slight_smile:

4 likes

J.K. gaat weer lekker :roll_eyes: :sweat: :disappointed:

Zou je kunnen vertellen hoe bepaalde namen in HP stigmatiserend zijn?
Ik heb denk ik iets belangrijkst over het hoofd gezien en zou graag meer bewustzijn over willen krijgen.

@Chesirecat ik ga hier even verder over het Harry Potter feest op mijn werk.

Mijn collega en ik namen dit echt super serieus. 2 maanden op voorhand hadden we een draaiboek gemaakt, Powerpoint presentatie, plattegrond, een materiaallijst, etc…

Die drie weken voor het feest waren zo gek. Heb nog nooit zo hard gewerkt, maar ook nog nooit zo weinig aan mijn echt werk.
Gelukkig vond mijn baas het helemaal prima want ze was ook grote Harry Potter fan en ze wilde winnen (verloren van de notenkraker :mad:)

Ik ga straks eventjes foto’s zoeken. Ben er nog steeds trots op. :relaxed:

7 likes

Omg ik wil hier alles over weten

1 like

Aaah zo leuk! Heel benieuwd naar de foto’s.

1 like

Wat ontzettend cool! Hoe kan je hier nou mee verloren hebben???

Wat een werk en het ziet er allemaal zo vet uit! Die openhaard en brieven! Woooow

2 likes

Wow, wat supermooi zeg! En wat een werk! Echt stom dat jullie verloren hebben.

Op mijn werk is dat ook zo, onze afdeling probeert er altijd iets leuks van te maken, maar bijna altijd dezelfde afdeling wint. Op een gegeven moment is de lol er dan ook wel van af.

1 like

Wauw vet leuk!! Super goed gedaan.

(en sowieso beter dan de notenkraker :roll_eyes:)

1 like

Waar kan ik solliciteren?

Dit is echt het gaafste wat ik in tijden heb gezien woaaah

4 likes

Dit is fantastisch!

1 like

Wowowowowow zoooo vet! Wat een idioten in de jury zeg. Dit verdiende sowieso de eerste prijs.

1 like

Omg werkte ik maar daar!!

1 like

Hey allemaal! Ik heb gister voor het eerst het Harry Potter vragenspel ( over het eerste boek) gespeeld, maar er zit een vraag tussen die wij raar vonden: welke plaats geldt onder de leerlingen als de beste verstopplaats voor handschoenen? De keuzes zijn a draak, b watersalamander en c boa constrictor. Antwoord: a

Zal dit verkeerd vertaald zijn (dat het om het materiaal gaat) of hebben wij iets gemist uit de boeken? :stuck_out_tongue:

Verder was het echt een leuk spel! Goed om je kennis te testen, maar dus wel alleen voor (grote) fans van Harry Potter. Sommige vragen gingen echt over kleine details.