Harry Potter

Wat een leuk filmpje! Duidelijke uitleg en ik vind het grappig dat ik nu snap waarom ik Ron zo’n Flappie vond in de film. In het boek was dat helemaal niet zo en vulden ze elkaar alledrie goed aan en in de film was de balans een beetje zoek. Maar ik kon niet goed uitleggen waarom en nu wel :slight_smile:

Trouwens ik vind het zo leuk dat jullie echt die hard fans zijn. Ik heb de boeken pas in 2018 voor het eerst gelezen, toen was ik al in de twintig. En dan ook pas nadat ik Nevermoor had gelezen. Dat was echt zo leuk en was zo erg Harry Potter achtig volgens recensies, dat ik dacht dan moet ik Harry Potter ook wel leuk vinden. Dat klopte, heb er een week over gedaan :wink:

3 likes

Oh zo leuk! Ik vind Harry Potter ook gewoon leuk omdat er zo’n hele community rond zit en nog steeds worden er nieuwe theorieen gepost etc! Ik las vandaag voor het eerst deze: http://www.dracomalfoyisawerewolf.com/ Fantastisch hoe mensen hierop komen!

4 likes

Vraagje: ik wil graag iets van Harry Potter geven aan m’n stagebegeleider. Budget ongeveer 20,-. Zie wel wat dingen op etsy, maar daar zijn de verzendkosten soms heel duur. Weet iemand een Nederlandse winkel/ webshop met leuke Harry Potter dingen?

Een Funko misschien?

Je zou eens kunnen kijken bij large.nl daar hebben ze best veel dingen waaronder ook van die funko poppen die @Skadi noemt

Thanks voor jullie suggesties! :slight_smile: Denk dat zo’n pop niet echt iets voor haar is, maar ik zal die site eens bekijken!

@anon79778179 @Skadi

1 like

Mijn vriend heeft me een muziekdoosje gegeven met Hedwigs Theme. Die is ook heel leuk!

Weet je van welk afdeling hij/zij fan is? Je hebt de 20th Anniversary edition van de boeken waarbij het boek het thema van een specifieke afdeling heeft en dan gaat het eerste hoofdstuk over die afdeling en de karakters die daar bij zaten. Ik heb bijvoorbeeld het eerste deel in de Gryffindor edition. Die boeken kun je voor 13 euro bestellen bij de Nederlandse Amazon!

https://www.amazon.nl/Harry-Potter-Philosophers-Stone-Gryffindor/dp/1408883740/ref=asc_df_1408883740/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430620114667&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=13362039604091623605&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064037&hvtargid=pla-351464870577&psc=1

Daarnaast zijn er ook geïllustreerde boeken, die zijn ook super mooi! Maar die kosten dan weer wel 30 euro.

1 like

Ja kut. Waarom deel je dit nou. Daar gaat mijn geld.

2 likes

Ik had dit topic moeten ontwijken inderdaad. Ik ging net zo lekker op het ‘niet geld uitgeven’.

Gelukkig heb ik alle geïllustreerde boeken al. Dat scheelt weer geld :joy:.

1 like

Haha nou en die zijn het duurste, dus je bent al een heel eind dan!

1 like

Deze site heeft veel merchandise: https://www.heroictales.nl/harry-potter-winkel-merchandise.html

1 like

Thanks allemaal!! Ik heb inmiddels een notitieboekje van Moleskine gekocht, past hopelijk bij haar :slight_smile:

4 likes

J.K. gaat weer lekker :roll_eyes: :sweat: :disappointed:

Zou je kunnen vertellen hoe bepaalde namen in HP stigmatiserend zijn?
Ik heb denk ik iets belangrijkst over het hoofd gezien en zou graag meer bewustzijn over willen krijgen.

@Chesirecat ik ga hier even verder over het Harry Potter feest op mijn werk.

Mijn collega en ik namen dit echt super serieus. 2 maanden op voorhand hadden we een draaiboek gemaakt, Powerpoint presentatie, plattegrond, een materiaallijst, etc…

Die drie weken voor het feest waren zo gek. Heb nog nooit zo hard gewerkt, maar ook nog nooit zo weinig aan mijn echt werk.
Gelukkig vond mijn baas het helemaal prima want ze was ook grote Harry Potter fan en ze wilde winnen (verloren van de notenkraker :mad:)

Ik ga straks eventjes foto’s zoeken. Ben er nog steeds trots op. :relaxed:

7 likes

Omg ik wil hier alles over weten

1 like

Aaah zo leuk! Heel benieuwd naar de foto’s.

1 like

Wat ontzettend cool! Hoe kan je hier nou mee verloren hebben???

Wat een werk en het ziet er allemaal zo vet uit! Die openhaard en brieven! Woooow

2 likes