Harry Potter

Hide = verstoppen in het Engels, als je de vraag rechtstreeks in Google Translate stopt snap ik nog wel dat deze vertaling er uitkomt… wel stom van de vertaler hahah

1 like

Het klikte bij mij ook een paar dagen later! Ik zat steeds met skin i.p.v. hide in m’n hoofd. Lekker simpel inderdaad :stuck_out_tongue: ben benieuwd of er nog meer van die vragen tussen zitten.

1 like

Ja het zijn twee delen die je makkelijk in- en uit elkaar klikt!

1 like

Net terug van Harry Potter and the Philosopher’s Stone. Het is ZO leuk om de films weer op een mega scherm te zien :heart::heart::heart:

7 likes

Vanavond naar Chamber of Secrets :rofl: het is te leuk :heart:

4 likes

Twee dagen geleden heb ik het eerste deel in 4DX gezien, zó leuk! Ik ben geen fervente Harry Potter fan, maar ik had echt zin om te blijven zitten voor het tweede deel😃

Elke keer als ik deel 5 lees, en dat stuk over die moeder van Hagrid denk ik onbewust: hoe dan.
Klein mannetje & agressieve niet sprekende Reuze vrouw van 7 a 8 meter hebben samen gemeenschap en krijgen kind.

Hoe dan :joy::see_no_evil:
Moet JK dat zelf nou nooit eens gedacht hebben haha

9 likes

Zeg dit maar niet te hard straks schrijft ze hier ook nog een boek over of maakt ze onverstandige opmerkingen op Twitter. :zipper_mouth_face:

8 likes

Ik zag onderstaande aanbieding op internet. Misschien is dit leuk voor iemand hier?

Ik ben sinds een tijdje begonnen met de HP reeks (heel laat, I know…). Ik lees steeds een boek en als ik dat boek uit heb kijk ik de film. Super leuk, want dan heb je wel je eigen verbeelding, maar kun je daarna ook het ‘echte’ verhaal zien :smiley:

26 likes

Oh men ben zo jaloers, zou willen dat ik ze ook weer voor het ‘eerst’ kon lezen. Veel lees- en kijkplezier! :nerd_face:

3 likes

Hee dit ben ik ook aan het doen! (Lees ook voor het eerst de boeken, films wel al heel vaak gezien). Bij welk boek ben je nu?

1 like

Heb nu net de film HP en de Vuurbeker gezien! En jij? Lees je Engels of Nederlands?

Ah oke, dan loop ik iets achter haha. Ben nu ongeveer halverwege het boek de gevangene van Azkaban! En ik lees in het Nederlands, zou hierna eventueel alles nog wel in het Engels willen doen. En jij?

Ik ook in het Nederlands, mijn Engels is niet goed dus ik denk dat de boeken dan ook wat lastiger te volgen zijn…

1 like

Super leuk! Ik ben toevallig ook net weer aan het lezen en die anniversary Edition blijft leuk!

1 like

Ik heb juist Engels geleerd door Harry Potter in het Engels te lezen, nadat ik de Nederlandse verhalen al heel goed kende. Mocht je HP dus leuk vinden en je Engels willen verbeteren, dan is dat een optie :wink:

2 likes

Harry Potter is dan wel perfect om je Engels te verbeteren inderdaad! Zeker de eerste boeken vind ik nog wat meer geschreven als kinder-/jeugdboeken, dus niet al te moeilijke zinnen. Door Harry Potter en de hele fandom eromheen heb ik vrij rap mijn Engels verbeterd!

De luisterboeken in het Engels zijn ook een aanrader. Dan hoor je ook meteen de uitspraak + Stephen Fry :sparkling_heart:

O het lijkt me zo heerlijk als je alles voor de eerste keer kan lezen! Veel plezier!

7 likes

@Puzzelmeiske en @Keerbeer
Ah dat zijn goede tips inderdaad. Ik heb een vriendin ooit de set Engelse boeken cadeau gedaan, dus misschien mag ik die dan wel lenen, haha!