@Molotov Ik heb dus zoveel fic gelezen onderhand dat in mijn hoofd Draco gewoon helemaal geredeemed is, juist omdat die hele fic community er net zo in staat, haha. Moet soms echt even mezelf helpen herinneren dat bepaalde dingen, die in mijn hoofd waar zijn, in de boeken (of JKR’s canon erna) helemaal niet zijn gebeurd. 
Same, ik moet soms echt weer even schakelen als ik dan weer canon lees/kijk of het er met iemand over heb haha 
Ik was nieuwsgierig naar de populairste koppels in fanfiction dus even opgezocht:
- Draco/Harry - 49,000
- Sirius/Remus - 23,000
- Hermoine/Ron - 14,000
- Harry/Snape - 13,000
- Hermoine/Draco - 13,000
Ik had nog nooit nagedacht over Harry/Snape hahaha. Kan mij ook niets qua verhalen etc voorstellen.
Elke keer als ik de films kijk vind ik het wel jammer dat ze voor oudere acteurs zijn gegaan mbt snape, Remus en Sirius. Het zijn goede acteurs hoor! Maar in de boeken zijn ze pas rond de 35.
Ik denk dat daarin de spanning van docent/student aantrekt? Overigens heb ik ook wel eens een essay gelezen over hoe Snape in veel fanfiction tot één of andere seksgod is gemaakt en dat hij daarin eigenlijk een totaal ander persoon is dan in de boeken. Misschien het Alan Rickman-effect, haha!
Dit, zo erg! De acteurs die gecast zijn als Lily & James vind ik ook zo niet werken omdat het voorbij gaat aan een heel groot deel van de tragiek van hun dood, naar mijn mening - ze waren pas 21 toen ze stierven, niet ergens in de 30 wat je zou denken als je alleen de films hebt gezien. Juist dat ze zo jong waren maakt hun verhaal extra pijnlijk.
Oh ja Alan Rickman heeft waarschijnlijk veel invloed. Heb even foto’s opgezocht van toen hij jong was en nu heb ik al een heel time turner verhaal in mijn hoofd.
Oh god ik heb weleens fanfictions met Hermione/Snape gelezen hahaha. Wel post-Hogwarts, want anders vind ik het gewoon ranzig
Meer dat ze dan beiden docent zijn oid
Sorry als deze tip al eens is geweest, maar de Vierkanten Ogenshow (podcast) heeft per boek een aflevering! Ik hou zelf erg van Nederlandse podcasts en ze zijn echt precies lang genoeg om de diepte in te gaan.
Harry Potter vind ik zo lekker herfstig en winters, dus perfecte ontdekking nu haha
Ik ook! Ze staan weer op prime dus kan nu lekker in mijn bed kijken. Heb de dvd’s wel, maar ja geen tv in slaapkamer
Zijn ze op prime gratis of moet je dan ook nog los betalen voor de films?
Ze zijn sinds kort weer gratis!
Ahhhh yes!!! Thanks 
Echt!! Omg ik had er een prime account voor afgesloten en toen moest je bij betalen dus toen had ik ze gehuurd via Pathé thuis en nu staan ze dus weer op prime
(net nu m’n abo is afgelopen ofcourse)
Hahaha, en de prijs voor beste man gaat naar die van jou!
Oooh en en en? Was dat het?
Waar vind ik er zo een?

Man opsluiten in de trapkast en nooit meer vrij laten! Heeeeerlijk
Oh mennn ik ben echt weer compleet HOOKED met fanfics. Op m’n 26e. Hoe dan 
Maar goed nu heb ik er een van 188 hoofdstukken uit en ben in zak en as 
Even opgezocht: dat zijn 2 order of the phoenix boeken
, respect voor de schrijver. Wauw.