Harry Potter

Ik lees ze iedere winter weer allemaal opnieuw maar ze blijven gewoon goed. En vaak als ik het laatste boek uitheb dan wil ik het weer opnieuw lezen. Zo sterk geschreven inderdaad, echt alles komt dan samen :raised_hands:t2:

4 likes

Ik ben dus niet zo knetter gestoord als de omgeving me zegt :joy:
Ik herlees ze elke zomer namelijk :sweat_smile:.
Sommige vallen echt helemaal uit elkaar… en zijn dus ook al 12x+ gelezen ofzo :sweat_smile:

4 likes

Ik verheug me er zo op dat ik ooit mn dochtertje de boeken kan gaan voorlezen. Zij kent het verhaal niet dus voor haar is dan alles nieuw :heart:

4 likes

Ja is mijn angst. :cold_face:

Naja, prima maar dan even naar de notaris en de erfenis maar aan een goed doel schenken dan maar

4 likes

Ik ben ze ook aan het lezen, mijn vriend ook. Zoooo leuk! Intens genieten

Op o.a. Spotify staat reading Harry potter with a 4,5 year old. Een vader leest het voor, met dus alle ontdekkingen voor kinderen en andere kijk op het verhaal. Echt een aanrader

4 likes

Jaa dat doe ik ook hoor, heerlijk! Sowieso zijn de woordgrapjes etc in de Engelse boeken ook zo tof.

Mag dan wel hopen dat er ooit een hertaling uitkomt. Anders lijkt het me wel echt heel zielig voor al die kinderen met dat ouderwetse taalgebruik uit het jaar nul. En maar leuk meedoen en luisteren anders is het ‘zo zielig voor papa en mama’.

(wellicht dat het voor Engels anders is, maar die Nederlandse kinderboeken van vroeger zijn vaak echt niet meer door te komen)

3 likes

Aaah ja zo leuk. Ik ben afgelopen jaar begonnen met herlezen, en moet er nog twee. Na jullie enthousiasme wil ik er heel snel weer mee verder!:zap:

Ik lees de boeken echt ieder jaar opnieuw :smiling_face_with_three_hearts: Toch jammer dat je de spanning van de eerste keer lezen nooit meer opnieuw ervaart. Lijkt me fantastisch om dat later als ik groot ben met mijn toekomstige kinderen nog eens te mogen doen! Kan niet anders dan dat die van mij van HP gaan houden. Daar worden ze gewoon mee opgevoed… hahaha

3 likes

Yes, vanochtend weer begonnen! Nu in combinatie met het luisterboek :slightly_smiling_face:

14 likes

Ik vind het nog steeds jammer dat er voor Draco Malfoy geen goede redemption arc was. Zoiets als Zuko in Avatar the last airbender zou echt fantastisch zijn. Al is het wel gewoon realistisch.

Ik hoop zo dat Hogwarts Legacy gaat meevallen. Soms kan dat zo tegenvallen, zoals die gsm versie van 2 jaar geleden (Wizards Unite)

1 like

Ik wil een Marauders spin off! Kijken of James & Sirius echt zo irritant en arrogant zijn als ze lijken, en Lily idd echt veel te leuk voor James was. En babywolfje Lupin! (en Peter Pettigrew en waarschijnlijk ook veel te veel Snape, maar dat neem ik dan op de koop toe).

8 likes

Ik lees dus ook best vaak fanfiction. Zo makkelijk, gewoon op je gsm en ideaal voor eventjes op de trein/bus.
Volgens mij is de populairste site tegenwoordig archive of our own, dan ga je naar fandom Harry Potter en daar zou ik een beetje met filters spelen. Bijvoorbeeld filter op karakters, relaties, happy ending, etc en dan sorteren op kudos zodat de populairste eerst staan.

3 likes

@Molotov Ik heb dus zoveel fic gelezen onderhand dat in mijn hoofd Draco gewoon helemaal geredeemed is, juist omdat die hele fic community er net zo in staat, haha. Moet soms echt even mezelf helpen herinneren dat bepaalde dingen, die in mijn hoofd waar zijn, in de boeken (of JKR’s canon erna) helemaal niet zijn gebeurd. :woman_facepalming:t4:

5 likes

Same, ik moet soms echt weer even schakelen als ik dan weer canon lees/kijk of het er met iemand over heb haha :sweat_smile:

3 likes

Ik was nieuwsgierig naar de populairste koppels in fanfiction dus even opgezocht:

• Draco/Harry - 49,000
  • Sirius/Remus - 23,000
  • Hermoine/Ron - 14,000
  • Harry/Snape - 13,000
  • Hermoine/Draco - 13,000

Ik had nog nooit nagedacht over Harry/Snape hahaha. Kan mij ook niets qua verhalen etc voorstellen.

3 likes

Elke keer als ik de films kijk vind ik het wel jammer dat ze voor oudere acteurs zijn gegaan mbt snape, Remus en Sirius. Het zijn goede acteurs hoor! Maar in de boeken zijn ze pas rond de 35.

7 likes

Ik denk dat daarin de spanning van docent/student aantrekt? Overigens heb ik ook wel eens een essay gelezen over hoe Snape in veel fanfiction tot één of andere seksgod is gemaakt en dat hij daarin eigenlijk een totaal ander persoon is dan in de boeken. Misschien het Alan Rickman-effect, haha!

2 likes

Dit, zo erg! De acteurs die gecast zijn als Lily & James vind ik ook zo niet werken omdat het voorbij gaat aan een heel groot deel van de tragiek van hun dood, naar mijn mening - ze waren pas 21 toen ze stierven, niet ergens in de 30 wat je zou denken als je alleen de films hebt gezien. Juist dat ze zo jong waren maakt hun verhaal extra pijnlijk.

6 likes