Harry Potter

Heeft iemand The Dept of Time al gelezen? Die wordt ook gezien als een van de beste fanfics ooit geschreven. Meer dan 700.000 woorden! Begint tussen boek 6 en 7 in vlak na Dumpedore’s begrafenis en voor de bruiloft van Fleur en Bill . Er is een expliciete versie met veel seks en een iets mildere versie.

Ik was begonnen aan een podcast over deze fic maar ben gestopt omdat ik hem toch eerst zelf wil lezen (of tegelijk wil lezen met de podcast). Dus ben benieuwd of iemand hier hem al kent!

1 like

Ik heb hem ook bijna uit, ben nu op het eind van jaar 7 en zie op tegen alles wat straks gaat komen :sob: Maar ik heb de afgelopen weken mijn kinderen, man en studie zo verwaarloosd dat ik hem maar beter uit kan hebben haha.

Hebben jullie ook dat je hp nu in een heel ander licht bekijkt? Als ik ze weer ga lezen denk ik dat ik James/Sirius/Lupin als de personages uit atyd zie, en dat geeft het wel echt meer diepte (en maakt alles eigenlijk nog tragischer/verdrietiger dan het al was).
Oh jongens in laat me echt teveel meeslepen hierdoor :joy:

5 likes

Eindelijk all the young dudes uitgelezen. Had nog nooit Wolfstar gelezen (lees normaal Drarry) maar dit was zo goed!!!
De manier van schrijven, de Britse uitdrukkingen, hoe ze relaties omschrijft, de geschiedenis van section 28,…

Het geeft zo veel meer dimensie aan de boeken. De chapters dat Remus bij de weerwolven zat, waren zo goed. Zo goed weergegeven waarom weerwolven voor dit leven kiezen, waarom ze als familie voelen.
En Grant :heart:

Echt 10/10.

Perfecte prequel. Nu nog een goeie sequel (cursed child telt niet)

9 likes

Haha ik vind het nog steeds zo leuk om te zien hoe zoveel in dit topic nu into the fanfics zijn :rofl:
Inclusief het herkenbare:

3 likes

Ik heb nog steeds moeite met afscheid nemen van atyd terwijl ik hem echt al weken uit heb hahaha. Zit ook volop in de tiktokrabbithole en ik studeer ineens weer met dit op de achtergrond, heb ik al jaren niet meer gedaan

En denk dat ik vanavond Prisoner of Azkaban ga kijken, ook al heb ik die al het vaakst gezien van alle films

5 likes

Ik zie dit ook steeds op TikTok voorbij komen en stiekem ben ik best geĆÆnteresseerd om hem ook te laten drukken, maar zijn daar geen regels voor dat je dat niet zomaar met fanfiction mag doen, ook als het enkel voor eigen gebruik is?

Ik download trouwens wel al m’n AO3 fics die ik graag wil bewaren, want ik bookmarkte alles voorheen (en nog steeds ook), maar er worden wel eens fics verwijderd dus dan heb je hem ineens niet meer.

4 likes

Ja de schrijfster heeft gezegd dat het niet zomaar mag? Maar aan de andere kant zou ik niet weten waarom niet, als je het enkel voor jezelf print en er niks aan verdiend. Dat mag volgens mij wel?

Hit me up als je het echt gaat doen haha. Misschien met een oplage van 10 dat we korting krijgen ofzo :rofl:

1 like

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe hebben jullie ATYD dan gedownload/gelezen? De pdf en de epub deden het bij mij allebei niet…

Mijn plan is om eerst de gewone HP boeken weer te herlezen en dan aan deze te beginnen. Of raden jullie het andersom aan? :grin:

Andersom is de vraag of de boeken tegen vallen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb het gewoon online gelezen, wel in dark mode. Dat vind ik fijner aan m’n ogen

Ik heb hem ook online op AO3 gelezen, maar ik heb ook de pdf kunnen downloaden. Als je wil dat ik die doorstuur kan je me wel even dm’en (:

Wat leesvolgorde betreft weet ik het niet zeker, ik ben na atyd dus wel een beetje in een gat gevallen dus opzich is het wel lekker als je daarna de boeken nog kan lezen, maar aan de andere kant ook wat @Fishing zegt haha

2 likes

Haha hmm ok, dan maar eerst JK Rowling haar boeken. Ik verheug me er nu wel echt op haha

En ik heb geen ipad of iets en mobiel wordt me toch echt te priegelig. Ik ga binnenkort nog eens kijken of ik het toch uit kan vogelen :crazy_face: dankjewel!

Edit: en dankjewel @Dazed . Ik DM je graag even!
Haha ik houd wel bovenstaande volgorde aan. In een gat vallen ga ik sowieso doen… 🄲

2 likes

Aah, ik ben nu wel echt heel benieuwd geworden naar ATYD haha na al jullie verhalen! Wilde het eigenlijk niet doen omdat ik nu zelf iets schrijf in deels dezelfde setting, maar ik sluit niet uit dat ik toch overstag ga… :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik ben na het ATYD gat vooral in een nog groter fanfiction gat gevallen :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

En ik kan ze direct van AO3 als PDF downloaden, dus bewaar ze nu in een mapje op m’n pc.

En oh om niet te driedubbel posten, ik ben de films weer eens aan het kijken en heb net Half Blood Prince gezien maar man man man ze zijn zo slecht met romance. De cringe bij de Harry Ginny scenes.

4 likes

Oooh ja ik studeer nu weer met de harry potter pomodoro sessions op youtube, je hebt er echt heel veel van en het helpt me echt om te concentreren!

2 likes

Ik heb ATYD bijna uit :pleading_face: wat moet ik nu met mijn leven?

5 likes

… typte ik een halfuur geleden terwijl ik in de tussentijd alleen maar ATYD heb gelezen met pomodoro muziek op de achtergrond :joy:

@Golden I feel you, ik ga echt een zware tijd krijgen. Misschien lees ik hem wel opnieuw. Ik heb wel 2 vriendinnen zover gekregen dat ze gaan lezen, dus dan kan ik er wel met iemand over praten.

Zag net dat die hele fic op Goodreads staat ook, hahaha.

1 like

Ja welkom in het gat.

1 like

Haha no shame, ik heb hem op goodreads toegevoegd ook. Zoveel woorden, dat mocht ik van mezelf meetellen :joy:

3 likes

Nog nooit fan fiction gelezen, maar toch eens de website opgezocht. Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat VEEL

Heb je een linkje?