Harry Potter

Aaah ik ben aan “debt of time” begonnen.
Keep you posted :relieved::ok_hand:t2:

Wait - ik denk dat ik de verkeerde lees? Het gaat over een Mia? Maar in de comments begrijpt iedereen dat - is er een deel vóór? Of wordt dit allemaal nog duidelijk haha

Edit: ik lees stug door :rofl::ok_hand:t2:
Edit edit: volgens mij moet ik de comments niet lezen want dat zijn allemaal re-readers en dus bomvol spoilers

1 like

Dit schijnt allemaal nog duidelijk te worden volgens de reviews. Ik heb de eerste 10 hoofdstukken gelezen en het toen weggelegd, want kon me niet boeien, maar moest wel even weten hoe het af zou lopen :joy:

1 like

M’n man: wat heb je? Je ogen glimmen?
…. Ik eh, heb weer een Harry Potter boek.
Hij: ah. Ja. Zo’n fan boek? Ja… Dat zie ik. :rofl:

8 likes

https://www.ad.nl/show/jk-rowling-ondanks-kritiek-acteurs-toch-te-zien-in-harry-potter-reunie~abfa4dd8/

Kennelijk komt ze er toch in voor!

1 like

Ik ben toevallig ook vandaag aan Debt of Time begonnen en zag dat er wel twee versies waren. Het origineel en eentje waar alle hoofdstukken in chronologische volgorde zijn gezet en ik heb het idee dat je dan misschien die andere hebt haha, die ik lees begint gewoon vanuit Hermione’s oogpunt.

1 like

Jaa ik lees het origineel! Maar ik heb de neiging om dus de comments te lezen en het origineel is niet het origineel kennelijk, maar “re-written” door de auteur. En al die “rereaders” plaatsen al bij de eerste hoofdstukken dingen over “Mia”, maar ik ben inmiddels in het verleden haha. En alles valt op z’n plek en ik ben echt helemaal hoooooked

2 likes

Sorry voor mijn DOT spam haha.
Maar ik lees nu al 2 dagen niet op m’n werk en denk de hele tijd: mwah helemaal niet zo expliciet enzo. Dus kan best, en nu lees ik een hoofdstuk terwijl die jongeren aanh hun opdracht zitten en ben ik in iets fucking explicits beland :rofl::ok_hand:t2:

1 like

Ik heb ook de versie die start met hemelien en dan terug in de tijd. Is dat de goede versie??

1 like

Ja dat is de goede.

Ik wil ‘m opnieuw lezen, is dat erg? Ga het denk ik gewoon doen.

2 likes

Hahaha oooh ben benieuwd waar je nu bent dan!! Hoe vind je hem?

Haha

Samenvatting

Sirius just figured out… she tastes like honey :relieved::ok_hand:t2:
(In t verleden)

Vind het zo leuk dat veel van jullie nu zo fanfics ontdekken, haha. Ik lees al 13 jaar fanfics nu, en het is best grappig om fics uit 2017/2018 oud genoemd te zien worden. (Fics uit early 2000s zijn echt gems lol)

Debt of time heb ik zeker al 4 keer herlezen. Ik heb zelf ongever rond de 50 tabbladen aan fanfics openstaan, grotendeels ao3, sommige fanfiction.net, dus als iemand recs wil, roept u maar!

4 likes

Ik ga zometeen kijken :biggrin:

2 likes

Ik hoop niet dat dit nu een mirror shattering moment wordt haha, maar ik ben begonnen in debt of time en vond het echt helemaal niks. Ben na 400 pagina’s ofzo afgehaakt.

Samenvatting

Ik vind de hermione/Sirius plotline heel problematisch, in het “heden” is het een man van 40 (?) die voor een 17-jarig meisje valt. Krijg er grooming/predator vibes van. Vervolgens reist zij terug in de tijd en verjongt haar lichaam, maar ze houdt wel de herinneringen en mentale leeftijd van iemand van 18 terwijl ze relaties krijgt met tienerjongens. Daar worden verder ook geen content warnings over gegeven waardoor je het gevoel krijgt dat de auteur dit allemaal maar normaal vindt. Ik krijg daar een heel nare bijsmaak van en kon het echt niet verder lezen. Op Goodreads staat een handjevol negatieve recensies waar ik me in kan vinden, maar verder is iedereen lyrisch en ik begrijp niet waarom.

Ik vind “Mia” ook onuitstaanbaar en de plotline waar ze ineens de zus van “Jamie” is en ze allemaal doen alsof dat volkomen normaal is gewoon heel vreemd. :joy:

On a positive note, ATYD heb ik een tijdje geleden uitgelezen en die vond ik wel heel goed!

3 likes

Graag! Ik heb die hier genoemd staan al gelezen

Blijkbaar had ik deze gedachte in november ook al whoopsie,

Naja in de post waar die naar toe linkt staan ook flink wat authors, maar in de tussentijd heb ik ook wat andere fics gelezen die ik kan delen!

aspeninthesunlight - > A family like no others (Severitus, Harry Slytherin AU, good shit)
dragonfly117 - schrijft voornamelijk Harry/Hermione
enigmaticblue - > verschillende sirius raising harry au’s, wolfstar
emmy_award → schrijft voornamelijk Harry/Hermione
Elph13 - > The Heir To The House Of Prince (Harry/Theo, eventually Lupin/Snape, AU after Goblet of Fire, wat als volwassenen in de HP wereld ineens wel common sense hadden?)

Dat was het wel weer!
(Ik heb ook nog Atla fics en Glee fics in de aanbieding als mensen die willen lezen)

5 likes

Ik heb hem net gezien en vond het echt geweldig. Heb het laatste gedeelte gejankt als een klein kind :sweat_smile:. Besef me ook dat het 20 jaar is geleden dat ik aan de boekenserie begon en ik blijf het zo’n fantastisch mooie wereld vinden, dankbaar dat ik er al 20 jaar af en toe naar kan ontsnappen als de realiteit me teveel wordt.

8 likes

Op een illegale manier helaas. Volgens mij zit is er geen andere manier als je hem nu wilt zien.

-verwijderd door moderator-