Harry Potter

DoT is Hermoine/Sirius toch? Ik vind het knap dat je dat kan lezen, na ATYD is Sirius/Remus gewoon het juiste koppel voor mij. Ik krijg errors als een van die twee met een andere is :sweat_smile:

6 likes

Ja dat dacht ik ook! Maar het is wel echt een ā€˜unieke’ invalshoek ofzo? Het zit echt wel ā€˜ingewikkeld’ in elkaar met al dat heen en weer geslinger in de tijd haha.

Ik kijk nu (eindelijk!) die 20jr aflevering.
En ik heb net DoT uit, en ik zie nu dingen die helemaal niet zo zijn haha. ā€œYou can’t come back from the Veilā€¦ā€

1 like

Ik moet ATYD nog lezen maar lees hierboven spoilers. Miss ben ik de enige maar zou fijn zijn als ze geblurd kunnen worden in het vervolg :pleading_face:

Jaaaaa nee maar gewoon lezen! Wolfstar is ook nog steeds mijn favo ooit maar DoT is ook echt top.

Iemand ook bezig met Season for setting fire toevallig? Had die al eerder gepost. Er zijn weer 2 hoofdstukken toegevoegd en vind die echt smullen. Weer heel anders dan de zoetsappige wolfstar en Drarry die ik de laatste tijd te veel heb gelezen :sweat_smile:

(Gaat over Hermoine en Draco, AU waarin Harry dood gaat bij de final battle en ze de oorlog dus verliezen. Geen spoiler dit, maar inleiding).

1 like

Klinkt wel als een heel interessante setting, maar dat kan gewoon niet in mijn hoofd. Het is Drarry of Wolfstar haha. Heb je nog leuke Drarry aanraders (iets recentere? mag ook work in progress zijn). Heb ondertussen alle bekende al gelezen denk ik (mag via pb)

Ik vond dit trouwens een leuk topic op reddit: https://www.reddit.com/r/harrypotter/comments/rzx1b7/how_could_jkr_have_ended_the_harry_potter_books/
How could JKR have ended the Harry Potter books that would have most pissed you off or made you angry?

2 likes

Deze Reddit is echt goud waard! Thanks, heb m’n ochtend vooral besteed hier aan in plaats van aan werk haha!

Qua aanraders, even denken. Heb zo veel gelezen de laatste paar weken en ik sla ze nooit op, maar Bixgirl1 heeft wel echt wat leuke.Ik hou vooral van langere fanfics zodat ik echt in het verhaal kan komen.

Ben ook wel benieuwd naar jouw aanraders! Wil je die ook delen? Hier onder mijn lijstje met korte omschrijving;

Samenvatting

In The Dark: In The Dark - bixgirl1 - Harry Potter - J. K. Rowling [Archive of Our Own]
Dit is wel een van m’n favorieten.

• Drarry
  • Nog niet af (tot grote ergenis van @anon50301661 aan wie ik deze ook had getipt haha).
  • Post-apocalyptisch, lekker donker verhaal waarin Auror Harry op reddingsmissie gaat om Draco te halen. Draco speelt een belangrijke rol in het redden van de wereld, maar wat die rol is, is nog maar de vraag.
  • Meer dan 100.000 woorden dus echt een volledig boek ipv kort verhaal.

Balance, Imperfect Show Chapter | Archive of Our Own

• Drarry (is af)
  • Harry raakt verlamd in zijn werk als Auror en Draco werkt als een soort magical fysiotherapeut. Angsty Harry en stiekeme good-guy Draco, vond de karakters hier heel mooi uitgewerkt.
  • 91.000 woorden

Life lessons Show Chapter | Archive of Our Own

• Drarry (af)
  • Post-war heeft Harry hulp nodig met zijn imago / manieren om Head Auror te kunnen worden. Enter Draco die daar bij kan helpen. Wat luchtiger verhaal dit.
  • 70.000 woorden

The Claiming of Grimmauld Place Show Chapter | Archive of Our Own

• Drarry (af)
  • Deze is wat meer vergezocht maar love it. Harry woont in Grimmault Place maar het huis ā€˜vecht’ tegen zijn ownerschap omdat Harry niet weet hoe hij het magische huis moet behandelen. Dus hij zoekt een huisgenoot die hem daarbij kan helpen. En natuurlijk blijkt Draco de meest geschikte kandidaat.
  • 75.000 woorden

A Season For Setting Fires Show Chapter | Archive of Our Own

• Dramoine (noemde ik hier boven al, nog niet af)
  • Super super donker en angsty. Start bij de face-off bij Malfoy Manor in boek 7. Alleen wint Voldemort in deze versie de oorlog en slaan ze op de vlucht (en Harry sterft). Oh ja en iets met soul-bonds…
  • tot nu toe 18 hoofdstukken en 67.000 woorden. Maar is nog lang niet af als ik het zo inschat en wordt nog actief geupdate.

Momentum Show Chapter | Archive of Our Own

• Wolfstar (af)
  • Verhaal van Remus en Sirius, vanaf het begin dus je volgt ze echt vanaf jaar 1 tot ze volwassen zijn. Vond hem niet zo goed als ATYD maar nog steeds wel echt vermakelijk! Iets AU aan het eind trouwens.
  • 260.000 woorden
7 likes
Fanfic

Aaaah bedankt! Wow wat een lange verhalen. Ga de eerste een kans geven denk ik, hou wel van donkere verhalen!

Mijn recs gaan zeer cliche zijn! Ik had onlangs een document gevonden met mijn favoriete fics van 10 jaar geleden, maar de meeste waren op fanfiction.net en verwijderd.

Then Comes a Mist and a Weeping Rain - Then Comes a Mist and a Weeping Rain - Faith Wood (faithwood) - Harry Potter - J. K. Rowling [Archive of Our Own]
563 000 keer gelezen. Uniek concept en mooi geschreven
It always rains for Draco Malfoy. Metaphorically. And literally. Ever since he had accidentally Conjured a cloud. A cloud that’s ever so cross.

Tea and No Sympathy Show Chapter | Archive of Our Own
Draco zit vast in een 24h timeloop en probeert hier uit te geraken

hello goodbye ('twas nice to know you) hello goodbye ('twas nice to know you) - tamerofdarkstars - Harry Potter - J. K. Rowling [Archive of Our Own]
Soulmate verhaal! Heel kort, maar 5000 woorden

you’ve got the antidote for me you've got the antidote for me - Kandakicksass - Harry Potter - J. K. Rowling [Archive of Our Own]
heel goed geschreven en ook weer soulmates
When Harry Potter unintentionally severs their soulbond before it can fully form, Draco Malfoy resigns himself to a slow death and decides not to burden Harry with a soulmate he’s made it very clear he doesn’t want. He’s never been selfless before, but for Harry, he can try.

The Devil’s White Knight Show Chapter | Archive of Our Own
Alternatieve tijdlijn! Wat als Voldemort tijdens de eerste oorlog al verslagen was en Harry zijn ouders nog leefde. Ook leuk dat Harry een indische achtergrond heeft

Turn Show Chapter | Archive of Our Own
Een van de eerste Drarry fics na een pauze van 10 jaar ongeveer. Zo goed, je blijft gewoon lezen

3 likes

Ik heb The devil’s white knight gisteren meteen gelezen, leest lekker weg

spoiler

Ik hou van jegulus :smiling_face_with_three_hearts: en sowieso m’n hart bij Reg als vader

2 likes

Ik ben ATYD Sirius’ perspective aan het lezen (wel van andere schrijfster) en ik vind hem echt goed! Is nog niet af dus elke dag een nieuw hoofdstuk en dat voelt steeds als een cadeautje haha.

5 likes

Ohh dat klinkt echt perfect! Ik heb net even het eerste hoofdstuk gescand en ik denk dat ik 'm ook ga lezen

2 likes

Ja moet je doen! Vind vooral ook Sirius’ relatie tot z’n familie heel goed (en hartverscheurend) beschreven, maar ook fijn om alle ā€˜ontbrekende’ stukjes uit atyd te lezen, en natuurlijk hoe Sirius zo in love is maar het onderdrukt :sweat_smile:

En ook heel leuk dat ik mijn verslaving nog niet op hoefde te geven natuurlijk!

6 likes

Ja dit is ook een heel groot deel van mijn motivatie nu hahaha, ik had atyd echt al wel een goeie poos geleden uit en ben ook gewoon andere boeken aan het lezen, maar ik had eigenlijk helemaal nog geen zin om er klaar mee te zijn haha. Ik keek gisteren toevallig the Prisoner of Azkaban en ik merkte dat ik af en toe echt goed na moest denken of sommige dingen canon of atyd waren :’)

2 likes

Is deze al eens gedeeld hier? Is al wat ouder maar echt leuk om te zien:

2 likes

Oh heerlijk dat jullie nog wat fanfics delen.
Klinkt suf maar ik heb de Harry Potter wereld echt nodig als ik niet goed in m’n vel zit. Het is zo fijn al de hele wereld (het :sparkles:leven :sparkles:) kut is om in die wereld te verdwijnen? Idk.

Emma Watson quote

Ik sluit me hier gewoon 10000% bij aan

ā€œThere’s something about Harry Potter that makes life richer. Like, when things get really dark and times are really hard, stories give us places we can go where we can rest and feel held. ā€

14 likes

Ik ook hoor! Een hele magische wereld om in te verdwijnen. Ik kan er ook heel lang bij wegdromen en fantaseren, vooral nu in de fanfics heb ontdekt en er een heel era bij heb.

1 like

Jep. Gewoon compleet weg dromen in die wereld. Je eigen side lijntjes bedenken etc…

4 likes

Oh ja ik kan me nog een winter herinneren toen ik echt extreem slecht in mijn vel zat, en toen waren de harry Potter boeken echt zo fijn en veilig. Zat toen hele dagen te lezen.

3 likes

Jaa ik ook! Kan echt niet wachten, maar ben bang dat het nog heel lang gaat duren… Hoop echt dat het niet tegenvalt.

Kwam dit plaatje tegen en moest meteen denken aan dit topic en de laatste berichten :heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts::

19 likes