Harry Potter

Aah een collega had me hier in getagd hihi :heart::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Hahaha ja, ik heb van 1 van deze mensen zangles gehad! Was heel bizar, want in die leeftijd keek ik de films wel eens in het Nederlands. Elke keer die HP vibe tijdens het zingen :biggrin:

1 like

Klein dillema. Ik wil de complete serie in het Engels hebben en twijfel tussen twee boxen. Met geïllustreerde kaften of de Hogwarts House box set. Vind ze beide heel mooi.

Welke is het leukste:

• Met geïllustreerde kaften
  • Hogwarts House Gryffindor editie

0 stemmers

1 like

Die heb ik beide al :heart_eyes:. Zit er weer helemaal in hahaha en wil ze nu allemaal in het Engels, maar ben bang dat MinaLima maar 1 boek per jaar gaat uitbrengen en dat duurt me te lang.

2 likes

Ik heb de geïllustreerde set en ben er nog steeds heel blij mee! :blush:

1 like

Ik heb zelf de Engelse slipcase editie, en ik vind die verreweg het mooist! Hardcover en met mooie kaart van hogwarts binnenin :heart:

afbeelding

11 likes

Als het goed is zijn die er ook in hardcover!

1 like

Is het nog een verschil dat de een Engels en de ander Amerikaans is? In het Amerikaans zijn volgens mij bepaalde woorden aangepast dus weet niet of je dat erg vindt.

Ik heb zelf deze

Toen mijn vriend met deze box kwam aanzetten op valentijn toen we nog niet zolang samen waren wist ik dat het meant to be was :joy: (terwijl we niet eens aan valentijn doen)

4 likes

Heb mijn set binnen :heart_eyes:. De house editions zijn heel mooi, vond ze toch iets te duur. Misschien koop ik die set ook nog wel als ze wat goedkoper zijn hahaha. Ook heel blij met deze set!

34 likes

Ik lees nu “momentum” - en zit in de war. Maar eh, gaat dit canon volgen verder? Qua Azkaban/dood/etc

Nee! Wordt AU rondom / net na de confrontatie met Voldemort als Harry 1 is.

Hoe vind je hem trouwens?

1 like

Jaa goed!! Ik zit nu zo rond dat Lilly zwanger is.O

Ik zie wel enige gelijkenissen soms met DoT? Of Naja ik heb het gevoel dat we richting bonds gaan haha. Maar weet nog niet of dat zo is :face_with_hand_over_mouth:

Ik heb eindelijk The Debt of Time uit en hoewel ik het op zich wel vermakelijk vond, vond ik het Mary Sue gehalte van Mia wel hoog wat me vaak wat irriteerde. Heb nu weer een hele sterke behoefte om ATYD te lezen haha, vind andere Marauder Era fanfics ook lastig om te lezen omdat ATYD zó erg canon voelt nu :joy:

4 likes

Heb jij deze toevallig in epub?

Ik vind ATYD Sirius’ perspective echt een enorme aanrader in dat geval! Echt goed geschreven en de hoofdstukken spiegelen de originele atyd. Nog niet af maar wel al in jaar 6 en wordt consistent elke dag geüpdate, ik ben inmiddels bij en kijk elke dag uit naar het nieuwe hoofdstuk haha

3 likes

Ik wil jullie zo erg bedanken voor de ATYD tip! Het voelt echt als een kleine jackpot om weer lekker te kunnen wegdromen in deze wereld.

Vind het heel knap dat de schrijfster hier zo dedicated en doordacht aan heeft gewerkt. Is het bekend wie zij precies is?

6 likes

Dank je voor de tip!! Eerste paar hoofdstukken gelezen en voelt veelbelovend :heart_eyes:

Hebben jullie ook dat wanneer je All the Young Dudes van Mott The Hoople hoort altijd aan ATYD denkt? Ik heb dat ook zo erg bij Starman van David Bowie haha, krijg ik constant die nostalgische gevoelens van om weer te gaan herlezen haha.

4 likes

Nee maar er is wel een soort theorie/running gag dat het Taylor Swift is hahaha

1 like

Ja! Ik sluit me hier bij aan! Zeker als ATYD eventjes geleden is (zoals bij mij) is het zo fijn om deze te lezen. Ik probeer nu 1x per week ofzo weer bij te lezen zodat ik bij blijf. Echt top is die. Ik zag ook dat er een versie is vanuit Peter’s perspective. Iemand die al gelezen? Trekt me toch minder :sweat_smile:

2 likes

Is deze versie geschreven door dezelfde schrijver als de ‘originele’ ATYD? Kan hem niet goed vinden op archive of our own.