Te spannend, te moeilijk. Maar sommige kinderen worden in mijn ogen ook wel erg beschermd hoor.
Volgens mij val je met 7/8 jaar volgens de bieb ook buiten de hp leeftijd.
Van mij mocht ze het 4e boek vanaf haar 8e verjaardag lezen en met de andere boeken wachten we nog heel eventjes.
Oh wat leuk ik denk ook ff mee!
Je eigen toverstok maken (heb je wel goeie tutorials voor online!)
âPotionsâ les (mix van drankjes in een ouderwetse fles met stopper met een handgeschreven label erop)
Zijn chocolade kikkers nog verkrijgbaar?
De bieb zegt bij alle boeken vanaf minimaal 11 jaar, sommige boeken vanaf 12. Dat is een advies, maar eerlijk gezegd begrijp ik wel dat je een 8-jarige niet per se stimuleert om HP te gaan lezen (mijn 11-jarige leerlingen daarentegen⊠)
Ohh super leuke ideeën! Ik wil nu eigenlijk voor mezelf ook een harry potter feest gaan houden haha!
Choco kikkers van sinterklaas verkopen ze nu niet meer, maar met gewone kikkertjes en van die wormsnoepjes van de action zijn ze denk ik ook al blij. Toverstok maken ga ik even opzoeken, ze houden erg van knutselen ook. (Haha straks een feest met een hyper enthousiaste moeder hier)
Haha mijn ouders hebben mij Harry Potter voorgelezen toen ik 6 was, heb er niks aan over gehouden hoor
@Bennielava wat leuk! Ik denk dat het met die leeftijd al heel erg leuk is als je inderdaad een toverstaf knutselt en bijvoorbeeld van die potions experimenten doet. Ook super spannend natuurlijk als je geen Harry Potter fan bent.
Ik heb net weer een Dramione fic uit maar heb hem gelezen zodat jullie dat niet hoeven te doen, haha! Isolation van BexChan. Hij was niet super slecht hoor, maar als je Dramione wil dan zijn er wel betere.
Ik ga nu weer beginnen aan een wat kortere Wolfstar; Half Hope, Half Agony. De samenvatting:
âA tale wherein Sirius Black loses 750 House Points for Gryffindor. But itâs totally worth it.â En in de tags staat âPrince as Harryâs Godfatherâ haha! Dus ben geĂŻntrigeerd. Als het een aanrader is laat ik het weten.
Oké ja hallo dubbelpost op de vroege ochtend. Maar ik zit te denken hÚ. Zou het niet leuk en vooral handig zijn om een gezamenlijke Google Doc aan te maken waarin we al onze fanfic aanraders verzamelen? Met de titel / link, de pairing, aantal woorden etc. Dan kunnen we die steeds aanvullen met elkaar.
- Ja top idee, ik lees fanfic en wil dit
- Nee bedankt. Ik lees fanfic maar vind het prima zo
- Ik lees geen fanfic
0 stemmers
Ik kan ook niet iets bedenken dat eng zou zijn voor een 8 jarige. Toch niet in de boeken.
Gecategoriseerd per âshipâ please. Ik ben echt 1039210% voor haha
Respect voor je ouders haha. Ik hou van de boeken maar mijn poging tot ze voorlezen is vrij snel gestrand. Vond het echt niet lekker voorlezen!
Mijn zoontje van net 8 heeft het eerste boek gelezen en ik denk dat hij niet onder de indruk zou zijn van boek 2 en 3 maar het daarna te spannend zou vinden.
Ja, zeker! In die Discord waar ik in zit hebben ze ook een slim systeem van ordenen, zal daar eens goed kijken en dan wat aanmaken.
@moderators dat kan / mag gewoon, toch? Een open bestand aanmaken en bijhouden in een topic? Zal een gil geven als hij er is en jullie vragen of hij dan in de beginpost kan.
Dat lijkt me wel maar je zou het wellicht ook hier kunnen doen, wel zo makkelijk? In een post die iedereen nah bewerken of in een groeps-pb.
Oke de poll is duidelijk, dus hierbij een Google Form waarin we onze Recs kunnen bijhouden!
Echt top als iedereen hem zo veel mogelijk aanvult. De opzet spreekt volgens mij voor zich. Check ook vooral even de andere tabjes met afkortingen / terminologie, meest voorkomende pairings en het tabje over hoe je het doc gebruikt. Als iemand nog aanvullingen of feedback heeft op de opzet, let me know! Hoop echt dat het een doc wordt dat voor iedereen werkt en ook echt actief bijgehouden wordt.
Oh en je kunt op bijna alles filteren in het eerste tabje met de rec. Dus op alfabetische volgorde van de titel, maar bijvoorbeeld ook op pairing of de beoordeling.
Ik ga hier komende week even goed voor zitten als de kinderen op het kdv zijn hahaha
Edit: oké even gespiekt.
Ugh LOVE YOU FOR IT !!!
Haha leuk!! Ik ga vanmiddag of vanavond denk ik ook weer verder met aanvullen. Alles wat ik al eerder in dit topic heb gezet knal ik nog even in dit doc.
Echt super mooi gemaakt!
Ik moet echt even mân iPhone boeken enzo door voor wat ik allemaal wel niet gelezen heb. En dan schrik ik ook van het aantal woorden lol
Ben nu Debt Of Time aan het lezen! Heerlijk! Thanks voor de aanbeveling!
Oké ik heb Corona dus ik ben ziek thuis en heel zielig enzo. Heb de excel weer wat bijgewerkt! Hebben jullie nog tips? En leest iemand weleens Next Gen fics? Dus over de kinderen van Harry, Ron en Draco? Ben er zelf nog niet aan begonnen en iets houdt me ook wel tegen, dus ben benieuwd naar ervaringen.
Ik heb wel eens iets gelezen over Teddy. Maar wel alternatief, want daarin was hij wel weerwolf. En dat was ook nog Drarry soort van.
Maar wel een poos terug haha