Harry Potter

Ik las noooit Engelse boeken en had daar zelfs echt een hekel aan maar ATYD is de eerste die ik helemaal uit heb gelezen en zelfs genoten van het Engels (:fearful:) de Nederlandse vertaling is wel echt skeer haha, je zou evt het eerste hoofdstuk van beide talen kunnen lezen maar ik denk dat het ook voor s’avonds toch wel een aanrader is in t Engels :relaxed:

4 likes

Volgens mij is hij niet volledig vertaald in het Nederlands maar alleen de eerste 10 hoofdstukken oid of heel skeer vertaald met Google translate

3 likes

Lijkt me best leuk om het in goed Nederlands met mooie zinnen te vertalen đŸ«ą

3 likes

@Mazikeen @anon22550354 oh jammer, dacht dat die volledig was. Dan toch maar Engels misschien haha. @Fishing doen, dan wacht ik even met lezen :joy: nee maar als er alleen skere vertalingen zijn dan zullen er vast veel mensen blij worden van een goede

Kan iemand mij helpen? In wil heel graag dat boek nu eens lezen maar als ik op hoofdstuk 1 klik dan opent die weer dezelfde site: All the Young Dudes - MsKingBean89 - Harry Potter - J. K. Rowling [Archive of Our Own]

Of werkt die niet op mobiel?

Als je op die link klikt moet je ook nog het boek aanklikken! Dus op de titel klikken.

Kijk eens wat ik van m’n beste vriendin voor m’n verjaardag heb gehad :scream:

All the young dudes in boekvorm!

20 likes

OHMY :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Jeej thanks so mucho

1 like

Cooooool!!

Ben weer op vakantie trouwens dus veeeeel fanfic aan het lezen. Dus kan de excel weer lekker bijwerken straks. Maar ik heb alles als EPUB op m’n dreaded gedownload dus heb geen linkjes meer.

Ik heb nog een vraagje over de fanfic ATYD. Mrs Norris wordt weleens genoemd, maar als die kat dan al leeft is ze toch veel te oud om ook in HP te zijn? Dat is zo’n 20 jaar later? Of is het een magische kat, of misschien noemt Filch al z’n katten wel zo?

Wauw! Wat tof!

2 likes

Haha! Mooi detail!

Maar; een kat kan zo’n 18 jaar worden. En Lily en James waren 21 ofzo toen ze Harry kregen, dus net 3 jaar ofzo van school. Dus kan makkelijk dat mrs Norris nog jong was toen de Marauders naar Hogwarts gingen en een bejaarde kat toen Harry er was.

Of ze is een Kneazle / half Kneazle, die worden sowieso ouder (waarom weet ik dit? Whaha!)

7 likes

Ja ik heb hier echt te lang over nagedacht :joy:

Maar; Mrs Norris wordt al in jaar 1, toen ze elf waren, genoemd. Laten we zeggen dat ze toen max. 1 jaar oud was. Bij Harry’s geboorte, 10 jaar later, was ze dan 11 jaar. En bij Harry’s aankomst op school 21 jaar. Katten kunnen echt wel zo oud worden, maar in Harry’s jaar 7 was ze er óók nog en dan zou ze dus 27 zijn. Echt hoogbejaard en niet waarschijnlijk. Plus in de HP boeken wordt ze nou niet echt omschreven als een bejaarde kat

Kneazle had ik ook bedacht, maar kennelijk schijnt Rowling gezegd te hebben dat ze een gewone huiskat was.

Dus óf ik zie iets over het hoofd, óf de schrijver van ATYD heeft een foutje gemaakt, óf we besluiten nu dat Filch al z’n katten Mrs Norris noemt (deze heeft mijn voorkeur haha).

5 likes

ik lees eigenlijk (nooit meer) fanfics, maar door tiktok ben ik begonnen aan manacled (dramione) en ik ben echt obsessed :melting_face: lees ook telkens zodra ik 20 minuten iets productiefs heb gedaan weer een stukje haha.

andere mensen deze ook gelezen?

Ja! Ik heb die gelezen! Was m’n eerste (& tot nu toe ook enige haha) dramione fic. Wel echt fckng heftig vond ik haha.
Ik heb er hier ergens boven wel over geschreven!

Vanaf hier

1 like

Ik heb hem een week geleden ook gelezen. Was mijn derde fanfic (na debt of time en safe word is devils snare).

Vond hem wel heel heftig en indrukwekkend. Moest even een paar dagen bijkomen :sweat_smile: Maar wel een heel tof verhaal en goed bedacht! Het begin is het heftigst. En het einde blijft je wel even bij.

Oeh is dit wat?

1 like

Ik vond het een leuk verhaal. Veel korter dan sommige andere fics, dus ook zomaar uit. Leuk geschreven en leuke pairing (Neville en Hermione).

1 like

@Fishing @GirlLikeThis ja het is inderdaad wel echt heftig! zit nu in de flashbacks. đŸ„č

1 like

Waaaaaaarom duurt het zo lang voor Messermoon het laatste hoofdstuk van Choices upload :sob:

2 likes