Harry Potter

Dit is mijn collectie, nogal een allegaartje van talen, haha, en ook echt lelijke boeken, helaas.

(Ik zou graag de volledige serie in meerdere talen hebben, maar dat zal nog even duren)

4 likes

De Zweedse is aan de binnenkant vet mooi!

9 likes

HP Biecht: Ik ben pas de Harry Potter boeken gaan lezen toen de laatste uitkwam. Toen ben ik met die begonnen en daarna het boek wat daaraan voorafging etc omdat ik wel alle films in de bioscoop had gezien en op dvd had.

Ik heb lange tijd lezen als activiteit niet leuk gevonden en was bang dat mijn Engels niet goed genoeg was om de boeken in de oorspronkelijke taal te lezen. (Omdat vertalingen vaak minder zijn stelde ik het zo lang uit. :smiley:)

Ik heb van eentje later de vertaling gelezen en die was goed te pruimen ja.

Hoe leuk zijn deze baby nifflers :heart:

8 likes

in België worden in oktober in verschillende cinemazalen hp marathons georganiseerd. 24u aan een stuk, alle films achter elkaar. ik wil heeeel graag gaan maar ken volgens mij niemand die even zot is om én 50 euries aan kaartjes voor de films alleen te betalen én ongetwijfeld nog eens heel wat uit te geven aan eten en drinken ter plekke (ik denk niet dat je zelf iets zal mogen meenemen)… vind het wel echt een suuuuperleuk idee, dus als iemand mee wil naar de marathon in kinepolis antwerpen, holla at ya girl!

1 like

6 en 7 oktober!

hier nog meer info, gaat blijkbaar enkel om kinepolis Brussel en Antwerpen.

1 like

Lijkt mij ook heeeeel leuk! Maar ken inderdaad niemand die dat ervoor over heeft haha. Als het een goeie datum is ben ik voor :dancing_women:‍♀️

Oeh ik heb toen de laatste film uit kwam ook alle films gekeken in de bioscoop. Was echt zo gaaf om alles weer op het grote scherm te zien.

1 like

Na minimaal 10x alle boeken gelezen te hebben ben ik een paar weekjes geleden begonnen aan de luisterboeken ingesproken door Stephen Fry. Zo zo fijn en magisch om de boeken voor het eerst op deze manier te ervaren. Ik ben nu bij he geïnde van het laatste deel en wil gewoon niet verder luisteren omdat het dan snel weer afgelopen is :sob:

3 likes

Ben je actief op pottermore?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Tot welk huis behoor jij?(volgens pottermore)

• Hufflepufff
  • Gryffindor
  • Slytherin
  • Ravenclaw

0 stemmers

Ik deel 3. Was echt leuk, ik zou zo weer gaan bij het volgende deel.

1 like

Ik was vroeger wel heel actief op Pottermore, weet nog dat die beta voor het eerst uitkwam, en dat je toen iets op sites moest zoeken voordat je erin kwam, dus ik als uber-fanatiekeling zat er de eerste dag gelijk in. Na dat ze het omgegooid hebben en de site heel anders hebben gemaakt, ben ik het eigenlijk een beetje vergeten.

1 like

Same here! Kijk er nu amper nog op

1 like

Verjaardagscadeau :heart:

17 likes

Ahhh! Dat boek is zo ontzettend mooi, ik heb hem ook. Gefeliciteerd!

1 like

Ik heb inmiddels boek 6 uit, en ondanks dat ik wist wat er ging gebeuren de laatste hoofdstukken toch regelmatig wat traantjes moeten laten. Het begon tijdens het lezen van dit stukje.
Morgen de film weer eens kijken en dan door met boek 7 (tissue’s deze keer maar bij de hand houden). Heerlijke afsluiting van de vakantie :blush:

11 likes

Oh wauw, dit lijkt me heel gaaf om te hebben!

1 like

Ik was in Londen dit weekend en vond deze boeken en andere dingen in Foyles (boekwinkel). Zo tof! Ben ook naar House of Minalima geweest en dat was TOF! (Plaats ik later even wat foto’s van).
Edit: foto 4 hoort bij foto 1

12 likes

ik ben maar weer eens voor de 50e keer aan een Harry Potter filmmarathon begonnen aangezien mijn thesis bijna af moet zijn🙈

21 likes

Ik wilde voor de grap zo’n Fu.nkoP.op kopen voor bij mijn Harry Potter-boekenplank. Nu had ik mijn zinnen gezet op deze schattige Luna, maar het blijkt echt een hele zeldzame te zijn… Dat wordt dus niks.

Hebben jullie zulke Pop’s staan? Ik ga nu denk ik voor deze, die zag ik hier in een ander topic toevallig!

5 likes