Voor mij hebben de films en de boeken een compleet andere waarde. De boeken zijn voor mij echt Harry Potter. Dat is waar ik me echt in kon verliezen. De films vond ik leuk, maar deed niet hetzelfde met me als de boeken. Ik haal nu ook meer uit fan fiction, dan uit de films. Een serie ben ik wel benieuwd naar, maar kijk er niet speciaal naar uit.
Ik kijk er wel naar uit omdat ik heel benieuwd ben of een serie meer recht doet aan de boeken en hoe het er allemaal uit gaat zien etc. De films zijn voor mij ook vooral nostalgie maar lieten idd veel belangrijke verhaallijnen weg.
Hoe dan ook zit ik er klaar voor als de serie uit komt.
Het zonnetje schijnt - de lucht is blauw …
Tijd voor fanfiction
Ik heb net “meetings that start in the dark” uit. (AO3).
Regulus + James.
Was weer lekker lang
Iemand nog aanraders opgedaan de afgelopen periode? Over 4wkn op vakantie haha, dus kan wel een telefoon vol gebruik weer
Ook leuk: een jaar geleden herontdekte ik fanfiction . Voor het laatst toen ik 16-17 was gelezen en nooit bedacht dat dat zo’n actieve wereld was nog met ook echt goede verhalen.
Echt heerlijk dat ik zo m’n Harry Potter wereld obsessie door kan zetten
Sinds dien heb ik zeker 20 fanfics gelezen - en dan dus van die 500.000 woorden boeken haha
Ik heb laatst de fanfics van SaraSmile416 gelezen. Zij schrijft de boeken vanuit het perspectief van Hermoine. Het is bij lange na niet het niveau van bijvoorbeeld ATYD maar ik vond het wel vermakelijk. Ze heeft de eerste vier boeken af en het leest makkelijk weg.
Ik heb een paar weken geleden dit boek gekocht en ben er zo blij mee!
Het is geschreven door Miraphora Mina en Eduardo Lima (vandaar dus de naam MinaLima ). Ze vertellen over hun samenwerking aan de HP films en het ontstaan van hun bedrijf. Heel veel achtergrond informatie over het ontstaan van bepaalde scènes en waarom ze welke keuzes maakten en uiteraard veel gave pop ups. Echt een heel tof boek.
Er komt blijkbaar een nieuwe mobiele game uit binnenkort? Harry Potter Magic Awakened heet het. Ziet er al een pak beter uit dan die vorige versie
Ik heb hem ook en het is echt zo’n mooi boek!
Hij zou al uit moeten zijn voor zowel ios als android. wilde hem vandaag downloaden, maar krijg de melding dat de app niet beschikbaar is in mn land (gewoon NL)
Echt? Ik heb me wel kunnen registreren hier in België. Misschien komt het iets later in NL?
Wat tof! Staat heel hoog op mijn wishlist!
Jaa aanmelden kon ik ook al gelukkig! Misschien nog even geduld hebben inderdaad.
Kent iemand een goede fanfic die een vervolg is op de huidige hp boeken? Dus echt de oorlog is voorbij en wat nu. Of een boek over het leven van de generatie van HP z’n kinderen?
Ik heb inmiddels heel wat fanfics gelezen, heb nu net lilly’s boy uit en ben weer opzoek naar wat nieuws
Ik zoek nog altijd iets goeds en langs over Teddy - nog niet gevonden haha
Beetje dat ie toch weerwolf is ofzo. Hoe die generatie dat beleefd en ook zoveel wees kinderen enzo
Wie weet vind iemand hier het leuk, maar kan het niet zo goed inschatten. Mijn kind is helemaal fan van Harry Potter, op vakantie mocht ze eindelijk deel 7 lezen (ze is 9). Ze heeft bij de franse supermarkt 2 pakjes harry potter stickers gekocht en daar zaten wat dubbele stickers in. Zou iemand hier het leuk vinden om hp stickers te krijgen en een kaartje oid terug te sturen aan een kind?
Fanfic lovers opgelet! Ik heb weer een goede! A good life van kkwide. Marauders era, non canon (ook weleens leuk, hoe het anders had kunnen gaan). Echt de moeite waard om te lezen.
Mocht iemand hier binnenkort naar Londen gaan: ik was gisteren naar House of MinaLima en vind het zeker een aanrader! De winkel is niet heel groot maar wel heel mooi. En in de kelder een soort mini museum met props uit de films. Het derde MinaLima boek kwam ook deze week uit dus kon nu een gesigneerd exemplaar kopen .
Aaah zo leuk! Ik ben naar de Harry Potter Studios geweest en vond dat ook een dikke aanrader (wel echt druk)
Ik ga dit boek voor Sinterklaas vragen denk ik
Edit, ook nog wat foto’s:
Heel leuk!
( Ik heb de nieuwe MinaLima toevallig net besteld. Ben heel benieuwd!)
Is iemand toevallig de nieuwe cormoran strike aan het lezen van Rowling? Ik vind hem echt supergoed tot nu toe!