Ja van mij ook
Ik stuur je even een pb!
Dit klinkt zo tof!! Is er ruimte voor meer mensen? Dan ben ik heel erg geĆÆnteresseerd
Ja ik stuur even een pb! weet niet of het de bedoeling is dat die link naar de groep op een openbaar forum wordt gedeeld hahaha
Same!!! Ik hou me aanbevolen voor aanraders in die categorie! Zo vind ik zelf strange sally diamond ook een topper
The binding heb ik in het Nederlands gelezen en vind ik echt een origineel verhaal/idee! Moet er nog steeds af en toe aan terug denken.
Hij stond al een tijdje op mijn lijstje dus ben erg benieuwd
Ik ben inmiddels alweer uit de groep gestapt haha. Was niet echt mijn vibe.
Ik heb zelf de meldingen uit staan en lees dus alleen berichten wanneer ik zelf zin heb haha. Op die manier vind ik de groep prima te doen, heb al erg veel boeken op mijn tbr gezet door de groep.
Ik heb het derde rijk van knausgard uit (morgenster deel 3), ik vond deze wil minder briljant dan de andere twee maar nog steeds top en nu wil ik doorlezen maar geen idee wanneer de volgende vertaling klaar is
Ja ik vind de aanbevelingen ook leuk! Ben wel uit de kletsgroep want stoorde me aan sommige vragen (hoe zet ik een boek op mijn ereader of het dagelijks terugkomende vraagstuk welke ereader het beste is) en ook dat er constant gepraat werd over zooi van temu en shein. Maar de groep uit mijn plaats lijkt wel gezellig
Ik heb nog nooit een boek van Knausgard gelezen (shame on me), welke zal ik mee beginnen?
Ik heb boek 5 van the hunger games gelezen en daarna boek 1 tm 3 herlezen. Boek 4 staat niet op kobo plus en vond ik niet goed toen ik 'm luisterde dus ik wil die eigenlijk niet kopen.
Samenvatting
Ik vond deel 5 heel leuk en ik vloog erdoorheen. Het was echt een vermakelijke easy read. Het scheelde dat ik de eerste boeken al lang niet gelezen had waardoor ik personages als Maggs, Plutarch en Wires niet herkende. Alleen bij Beetee ging er een belletje rinkelen. Het voelde daardoor niet heel erg als namedropping. Ik vond het lek om te lezen hoe strijdlustig Haymitch was en het Capitool toen ook al gehaat werd. Ik vond het wel cringe hoe die zān vriendin zān meisje noemde. En ik vind die liedjes in het boek echt niet leuk om te lezen. Het stukje met Loulou vond ik lief. Maar ik las in een goodreads recensie dat het boek de diepgang van de eerste delen miste en daar ben ik het helemaal mee eens. Ik had het idee dat Katniss Ruth echt leerde kennen, en wij daarbij meer over district 11 leerden. Hier wist die eigenlijk niks over de zoon van Beetee behalve dat die ook wilde strijden. Ook had ik echt graag gewild dat het boek gewoon over een compleet ander district ging, maar ik denk dat dat toch te veel gevraagd was. Het las alsof dezelfde diepgang die bij een film vaak ontbreekt hier ook miste. Maargoed het wordt dan ook verfilmd straks.
Tldr: leuk vermaak maar ik heb me beter vermaakt met het herlezen van de eerdere delen.
Als je autobiografisch realistisch wilt de mijn strijd serie en als je existentieel creepy dystopisch wilt met de morgenster serie, de rest ken ik zelf niet
Een van de leukste boeken over schrijven is geschreven door Annet Huizing en heet Hoe ik per ongeluk een boek schreef. Het is een fictie verhaal voor kinderen maar op een hele knappe manier zit er informatie over hoe je moet schrijven in verwerkt. En nu las ik net op Cinemagazine een recensie over een film die net zo heet en ik dacht hƩ dit verhaal ken ik. En dit is gewoon een Hongaarse verfilming van dat boek! Ik had er niets van meegekregen en in de recensie word het boek ook niet genoemd. Maar de trailer ziet er goed uit. Het is begrijpelijk maar wel jammer dat het Nederlands ingesproken is.
@kringel en @Luzarl Wat lief!! Dankjewel
@Sjern Dankjewel!! Nee, hij komt niet op Kobo Plus helaas
@Chuckie Inderdaad wat @zaatar zegt! Er zit bij mij volgens mij ook niet zoveel verschil tussen de twee
Zo net Afwijzing van Tony Tulathimutte uit, lekker weird wel! Zin in iets heel anders nu, thanks voor alle tips hierboven!
Edit: in de kroegpraat podcast ook heel veel boekentips, nice. Hoop dat ze nog ergens een lijstje zetten
Kroegpraat geluisterd en even meegetypt. Wel de slordige variant: misschien heb ik er een gemist, ik heb hun categorieƫn niet meegeschreven en alleen de boeken die ze echt noemen opgeschreven, want zijdelings noemen ze ook nog wel wat (maar niets daarvan heel boeiend/verrassend/vernieuwend, bijvoorbeeld Nooit meer slapen, De avond is ongemak, Gimmick).
Zachtop lachen
Ik wil geen hond zijn
Lady in waiting
You are a badass
Hechtingsstijlen
Popcorn donut kaassoufle (en Knap voor een dik meisje)
Ik val niet ik dans
Het archief
All fours (als niet-aanrader)
Een klein leven (als niet-aanrader)
Biografieƫn Mariah Carey, Jessica Simpson, Demi Moore
Freshwater/Zoetwater van Akwaeke Emezi
Educated van Tara Westover
De duivelsdriehoek
Zacht op lachen net uit, aanrader!
Een klein leven vond ik prachtig, maar kostte me drie weken om van bij te komen dus die zou ik alleen aanraden voor hypergelukkige mensen.