Het algemene boekentopic #3 (Deel 4)

Wat vinden jullie leuke losse boeken, dus geen onderdeel van een serie?

Ik heb Zachtop Lachen en One Golden Summer opgeschreven. Mocht iemand een tip hebben voor een feelgood verhaal houd ik me aanbevolen. Ik heb wel zin in wat liefs/vrolijks.

Boeken van David Nicholls? Zijn laatste is Je bent hier.

Ik heb net the wedding people van Alison Espach uit. Helemaal feelgood, loved it.

1 like

Ik vond hofje zonder zorgen erg leuk

dit contrast :laughing: :laughing:

4 likes

Zeven jaar weg van jou (/The seven year slip) - Ashley Poston: een van de mooiste boeken die ik dit jaar heb gelezen
Het perfecte plaatje - Marijke Vos: vol humor over een spirituele retraite in de jungle
Summer in the City - Alex Aster: echt zon amerikaanse romcom vibe
Een jaar met jou - Julia Whelan: is nu ook op Netflix te zien als The Oxford Year
Niet meer dan een nacht - Catherine Walsh: leuk verhaal over een vrouw die haar one night stand op een bruiloft tegen het lijf loopt. Met vibes van Ierland en een hoop humor.
Een zomer om van te dromen - Holly Martin: zomerse romance, is ook echt voor de vakantievibes.

Als je houdt van small town romance is Lucy Score leuk, met Things we never got over. Het is wel een serie, maar deel 1 gaat over een man en een vrouw en deel 2 andere mensen uit het dorp dus je kan gewoon stoppen na deel 1 haha.

En ik denk dat jij de Romantic Escapes serie van Julie Caplin leuk zou vinden. Het is feelgood in steeds een ander land/stad, maar het gaat ook vaak erg over koken en bakken, de lokale gerechten, etc. Het is wel een serie, maar ook deze zijn gewoon los te lezen (dan is het volgende deel een broer of een neef oid van iemand een paar delen geleden).

Dit is allemaal feelgood trouwens

4 likes

Sowieso The Wedding People, heerlijk boek.

1 like

Bij mij in de bieb kan je weer een ingepakt boek lenen. Op het boek is een kopie geplakt van de eerste alinea en op basis daarvan kan je dan een boek kiezen. Vandaag heb ik er een uitgekozen en het is De bewaring van Yael van der Wouden. Ik ben er meteen in begonnen en het leest we erg soepel maar het is echt niet normaal zo vaak als een zin eindigt met drie puntjes. En zo te zien staat het hele boek er vol mee.

10 likes

Oh een klein leven is juist een van de boeken die me het meest is bijgebleven ooit. Zo hard gehuild🥹 Misschien ook wel omdat het mijn vakgebied is en ik trauma en hoe dat doorwerkt in je leven onwijs aangrijpend (en tegelijkertijd interessant) vind.

3 likes

Ik kon me er ook niet echt in vinden en heb niet het idee dat ze allebei nou superveel gelezen hebben. Niet dat dat een vereiste is om tips te mogen geven of een podcast met boekentips te maken, maar dan heb je gewoon niet zoveel om uit te kiezen en dan worden de tips ook een beetje willekeurig. Ze zeiden beiden ook meermaals dat ze een afkeer hebben van dikke boeken.

2 likes

Sladjana is uitgever. Ik denk dat dat wel een beroep is waar je veel bij moet lezen.

4 likes

Ik vind de boeken van Katherine Center leuk. Feelgood en lezen makkelijk weg (iig The bodyguard en The romcommers)

1 like

kobo plus tip!

10 likes

Deze vond ik echt (onverwacht) goed maar vooral erg grappig.

1 like

Ik zit heel erg in dubio of ik morgen naar de Deventer Boekenmarkt ga. Het lijkt redelijk droog te blijven, maar heb eigenlijk niet zin in zoveel mensen bij elkaar hahaha.

3 likes

gaan!!! baal er echt van dat ik niet kan dit jaar

Ik heb net En wat dan liefde is van Lisette Jonkman uit. Nog steeds vind ik haar een van de beste Nederlandse chicklit/feelgood/romcom schrijfsters maar ik word wel een beetje moe van haar poep grapjes en de grappige bijnamen. Sommige vergelijkingen waren ook raar die met de koolzuur vond ik echt vreemd. En alle hoofdpersonen in haar boeken lijken op elkaar zo scherp, grappig, meestal van de drank en feesten
Ik weet niet goed waarom dat me nu een beetje stoorde want Sophie Kinsella haar hoofdpersonen lijken ook altijd op elkaar van die hihi chaotische vrouwen. Het is misschien ook dat idee van er zit wel meer in haar verhalen en dat ze hier wel een poging doet om zo naar een verandering toewerkt in het leven van de hoofdpersoon en dat niet helemaal lekker uit de verf komt maar ik weet dan niet goed waarom dan niet. De verliefdheid op een vrouw was wel goed gedaan ik heb slechtere queer romcom boeken gelezen.
En ook al duurt het einde te lang, en echt waarom nog die gare zing scene op de bruiloft, het is wel een heerlijk verstand op nul verhaal perfect voor de vakantie en je hebt het zo uit wat dan ook wel weer ergens jammer is.

2 likes

Lol, naast wat @Kusjessoldaat schrijft dat Sladjana uitgever is en dus veel leest, heeft Liesbeth Nederlands gestudeerd en in de commissie voor de keuze voor het boekenweekgeschenk gezeten afgelopen jaar.

2 likes

Jaa ben uiteindelijk wel gegaan!! Nu wel kapot hahaha, kan echt heel slecht tegen zo lang sjokken maar wel leuke stapel boeken gekocht.

2 likes

Luisteren jullie wel eens audio boeken?
Ik wil dit eigenlijk voor de in de auto + tijdens het wandelen een kans geven, maar ik vind het een beetje zonde om meteen een abbo af te sluiten omdat ik echt nog onderzoekende ben of het überhaupt bij me gaat aansluiten. Als ik weet dat ik er graag gebruik van maak, maakt het me uiteindelijk niet uit als ik ervoor moet betalen.

Weten jullie waar ik dit kan uit testen? Via spotify kan het niet, want die optie staat uit mij bij! En ik ben bij al die andere aanbieder bang dat ik meteen ergens aan vast zit