Klinkt op zich wel oke! Maar is ie wel een beetje ‘dark’? Daar houd ik namelijk denk ik wel van als het om fantasy gaat.
Of haar andere serie Throne of Glass misschien. Als je de series die je gelezen hebt toen je jonger was leuk vond is Vampire Academy misschien ook wel wat, maar dat is meer paranormal dan echt fantasy.
Of misschien klinken de synopsis als een van deze series al wat voor je, hebben allemaal romance naast het gewone plot: An Ember in the Ashes van Sabaa Tahir, Shadow and Bone van Leigh Bardugo, Rebel in the Sands van Alwyn Hamilton, The Cruel Prince van Holly Black.
Ja vond vooral THG en Evermore leuk! En paranormal is ook goed.
Ik zal ze eens opzoeken.
Low key fantasy: The House in the Cerulean Sea
Ik kan Jade City ook erg aanraden, misschien Mistborn (eerste boek: The Final Empire)?
Mijn eerste was volgens mij de Nimmernacht trilogie van Jay Kristoff en die vind ik nog steeds super!
Misschien nog Jonathan Strange & Mr Norrell van Susanna Clark? Tikt je wensen af en zeker dark. Wel meteen een dikke pil, misschien heb je daar geen zin in om mee te beginnen.
The Prison Healer van Lynette Noni is ook een aanrader ben nu bezig in boek 3.
Die eerste 2 klinken goed!
@elegance een school voor huurmoordenaars klinkt wel heel cool! Heb je m in t NL of eng gelezen?
@houseofmemories klinkt ook leuk!
Teveel goede opties haha, wil er wel 2 aanschaffen. Twijfel nu tussen:
- the prison healer
- neverknight chronicle
- jade city
- the house in the cerulean sea
- Vampire academy
- six of crows
- throne of glass
- empire of the vampire
0 stemmers
Uiteraard op mijn twee suggesties gestemd hahaha, maar eigenlijk zit je met alles wel goed. Behalve Throne of Glass, enorm overrated.
Six of Crows is al jaren geleden, maar vond hem heel leuk. Er gaat wel een trilogie aan vooraf, Shadow and Bone, je kan ze los van elkaar lezen maar ik heb zelf wel eerst die trilogie gelezen. Vond ik achteraf ook wel heel fijn dat ik voor die keuze ben gegaan, er wordt af en toe wel verwezen naar de trilogie. Maar het kan dus wel!
Ik las hem in het NL maar als je makkelijk leest in het engels zou ik dat absoluut doen!! Er zitten ook wel wat grapjes in die veel beter in het engels tot hun recht komen. Empire of the vampire vond ik ook amazing trouwens, die is heel dark.
Ahh ja dat zou dan miss handiger zijn!
Ik neig sowieso naar die Nimmernacht, vind die echt leuk klinken. Die house of the cerulean seanklinkt ook heel leuk… maar dat stukje over six dangerous children en dan zeggen ze een gnome een pomeriaan en een groene blob? Wat? Dat klinkt zo raar?
@elegance ligt een beetje aan hoe moeilijke taal er wordt gebruikt in het boek eigenlijk, lees normaal veel engels (thrillers/YA) maar echt literaire boeken kan ik ook niet in het engels lezen.
De personages zijn “gek” inderdaad, maar (ik kom even niet op het Nederlandse woord, sorry) het is zo wholesome.
Fanart is van sameeksha.haste op Instagram.
Jade City is trouwens heeeel iets anders, maar die trilogie hoort nu echt bij mijn favoriete fantasy.
Nimmernacht vond ik ook erg goed, maar zou ik niet perse aanraden als eerste fantasy. Opzich prima te begrijpen maar het leest wel ‘zwaarder’ door de vele voetnoten bijv.
Het is wel dark tho, dus als je dat zoekt zit je met dit boek sowieso goed (The Poppy War is misschien dan ook nog een goede, maar ook dat zie ik niet perse als eerste fantasy boek)
Je doet helemaal niks verkeerd, literatuur is lijden!!!
(Dat essay is volgens mij gewoon een ‘hit or miss’-ding; de meesten hier vonden het maar niks. Was de rest van het boek je wel goed bevallen?)
Ik heb alweer een paar boeken op rij gelezen die niet geweldig waren. Zo jammer vind ik dat. Sommigen ook echt met hoge verwachtingen vooraf. Meh. Als iemand nog een gouden tip heeft hoor ik het graag, haha. Boeken die ik wel echt goed vond het afgelopen jaar waren onder andere Max, Mischa en het Tet-offensief, Honderd jaar eenzaamheid, Het achtste leven, De ontembare.
Net weer een aantal boeken gekocht via boekenkraam, echt een dikke tip trouwens!
Welke waren dat?
O.a. De boekendief, een boek van Javier Marias (heb al meerdere boeken gelezen van hem die ik wel goed vond), Duizend schitterende zonnen. Ook wel een paar hele bekende dus die ik dan wat vind tegenvallen, bv ook Shuggie Bain (wel goed maar niet geweldig).
Ik heb vooral zin in een boek waar ik gewoon weer helemaal in verdwijn denk ik, in plaats van een boek waarvan ik dan denk mwaaah.
Misschien Crossroads (ben ik nu zelf in bezig), De morgenster (blijf hem aanraden maar dit was echt mijn ultieme verdwijnboek van het afgelopen jaar), Hamnet, Een klein leven, Americanah, iets van Donna Tartt of Kazuo Ishiguro? En als je wat minder literair wilt misschien Celeste Ng, Gillian Flynn, Liane Moriarty of Elizabeth Day? Dat zijn boeken/auteurs waar ik echt helemaal door opgeslurpt werd.
Ben nu zelf voor het eerst een boek van Isabel Allende aan het luisteren (Eva Luna) en dat heeft ook wel verdwijnpotentie.
Oeh fijn, hier ga ik even in duiken! Sommigen herken ik al van mijn to read maar anderen niet. Dank je!
Love it, haha. Ik heb laatst Fortuna’s Dochter gelezen en de andere 2 uit die serie liggen nog klaar!