Het algemene boekentopic (Deel 2)

Zo leuk dit overzicht! Ik ga binnenkort iets lezen van je :sob: lijstje

2 likes

2 likes

Hele interrail trip netjes geen boeken gekocht tot de laatste stop :nerd_face:

image image

Ben echt benieuwd naar Jade CIty na al je comments @Foucher! :smile: Maar eerst maar even A Sky Beyond the Storm en The Burning God lezen voordat ik weer aan een nieuwe serie begin…

4 likes

Oooh laat tegen die tijd maar weten wat je er van vindt! De hele trilogie is goed, de narrator van de audiobooks is ook top! :raised_hands:t2:

1 like

Hebben jullie boekentips die (deels) plaatsvinden op een psychiatrische afdeling? Liefst fictie, maar non fictie mag ook. Heb al PAAZ gelezen, girl in pieces en it’s kind of a funny story.

2 likes

Ik heb lang geleden ooit I never promised you a rose garden gelezen!

4 likes

De engelen van Elisabeth van Els Florijn. Speelt zich wel af in het jaar 1890.

Nog niet gelezen maar klinkt wel interessant is het boek De moeder van Frankenstein door Almudena Grandes.

Het pauper paradijs, een Familiegeschiedenis door Suzanna Jansen valt hier ook wel onder denk ik.

Heb je up van Myrthe van der Meer dan ook al gelezen?

Vals alarm, leven met een dwangstoornis door Menno Oosterhoff kan misschien ook nog een optie zijn

2 likes

Ohja aansluitend hierop, ook historische fictie, The Mad Women’s Ball

2 likes

Ik ben er niet van Lize Spit

2 likes

One flew over the cuckoo’s nest

1 like

Neeeeeeee trauma’s, ik heb deze op de middelbare school gelezen

1 like

Voor de fans van Sarah J. Maas

4 likes

heb 'm nu uit, eigenlijk vond ik dat essay bij nader inzien een van de betere stukken. ik weet niet wat het was, normaal had ik dit boek ook echt geweldig gevonden, maar ik kwam er maar niet in en ik vond het stroef, leeg en sfeerloos. ‘cerebraal’ is het juiste woord denk ik, maar dan doe ik misschien net zo moeilijk als Knausgard zelf. anyway, grote kans dat het aan mij lag haha want ik had er misschien niet genoeg concentratie oid voor

2 likes

Ooooh @DaintyDream heb je al spoilers gezien voor Illumicrate Babel?

1 like

Oh nice! Misschien dat ik het even uit ga proberen, maar heb nog nooit high fantasy geluisterd dus weer niet of dit een goed boek is om daar mee te beginnen.

Fairyloot gaat trouwens wel lekker met hun aankondigingen zeg. Hopelijk zijn die van Maas en Snyder ook nog buiten de presale beschikbaar. Vind die van Evelyn Hugo eig. een beetje saai. Wel heel mooi, maar iets van mooie art of digitally printed edges had het echt af gemaakt.

The Green Bone Saga valt meer onder urban fantasy!

Ik ben ook niet zo enthousiast over de Evelyn Hugo editie, ik vind het te simpel. Op zich past het ergens wel, maar wat jij al zei: saai. Ik hoef hem in ieder geval niet haha

Mijn vader is een vliegtuig van Antoinette Beumer. Die is vorig jaar verfilmd

1 like

Wel echt heftig vond ik, maar goed dat zijn de meeste psychiatrie boeken :joy:

1 like

Hé daar is die mini serie ratched op gebaseerd of niet?

Ik heb trouwens hoe ik lees van lidewijn paris herlezen en ben nu bezig in hoe lees ik korte verhalen. Waar ik hoe ik lees al interessant vond, is die over korte verhalen helemaal verhelderend en duidelijk. Grappig is wel dat je veel onbewust al opvalt. Soms denk ik na het lezen wel eens van oh ok. Maar haar tips zijn goed toepasbaar om dan toch beter te snappen wat de auteur bedoelt. Was ook wel handig geweest op de middelbare!

Ik ben nu bijna klaar in 't Hooge Nest en ik vind het zo een indrukwekkend boek. Echt onvoorstelbaar dat dit echt is gebeurd en ik wil nu eigenlijk niet meer verder lezen omdat ik bang ben hoe het zal eindigen…

11 likes