Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik moest ook ff zoeken naar hoe je dwt dan in het Nederlands zegt haha. Maar oké, ja doe ik vaak wel leest een stuk beter.

Ik koop het liefst hardcovers en als ik een paperback heb probeer ik het niet te doen, maar soms kan het niet anders. Amerikaanse edities zijn vaak wel ‘floppy’ waardoor de spine niet cracked. Alleen vind ik de cover art van Amerikaanse edities vaak weer minder mooi :rofl: :sweat_smile:

1 like

afbeelding

Sparen, wat is dat

5 likes

Een tijdje geld opzij zetten om daarna aan boeken uit te geven

3 likes

Ze blijven met al die prachtige edities komen. Waar is de tijd gebleven dat een special edition eens in de zoveel tijd uitgegeven werd, nu komen er tientallen aankondigingen per maand :joy:

Ja ik vond de schrijfstijl maar niks en het verhaal was traag en ik kon er voor geen meter in komen. Zelfs halverwege dan wat lezen hielp ook niets, dus ik heb hem niet eens uitgekregen. Heel jammer want ik heb hem idd veel vaker dan 1 keer gelezen omdat die zo mooi was.

1 like

Ik heb It ends with us gelezen en vond het echt zo geweldig!! Kon niet stoppen met lezen en dat had ik al heel lang niet meer gehad! Welke zou je aanraden om na deze te lezen als tweede boek? Ik twijfel een beetje tussen reminders of him en ugly love, maar ben net zo benieuwd naar de rest!

Ik vind al haar boeken echt geweldig. Reminders of Him is ook écht heartbreaking ja, zou die zeker aanraden. Verity is ook leuk, is niet zo sad maar wel goed! Elk boek vind ik top, dan ben ik klaar met lezen en denk ik jankend ja love it, maar sommigen hebben er wel dingen in waarvan ik achteraf denk meh of moet dat nou. Reminders of Him kan ik eigenlijk weinig minpunten van bedenken dus die zou ik aanraden + Verity.

Ugly Love ook hard gehuild maar vind die romance niet zo pakkend als die van Reminders of Him. Hopeless ook heel leuk maar een paar scenes denk ik echt wtf cringe, november 9 vond ik origineel maar is echt een love it or hate it book. Regretting you vond ik ook heel leuk, all your perfects vond ik weer heel emo. En de rest van de boeken zou ik tot later bewaren, zijn ook leuk maar die ik net noemde vond ik beter.

2 likes

Dankjewel!! Dan ga ik inderdaad voor Reminders of him, nu nog meer zin in haha

Ik wilde hier nog even op reageren, ik ben door deze berichten begonnen aan Dark Matter en heb hem nu bijna uit. Ik moet zeggen, het is echt wel de mind-bend die de reviews op Goodreads zeggen vind ik! Leefde echt mee met de hoofdpersonage en het concept van het verhaal zet je echt weer even aan het denken over wat jou ‘jou’ maakt, de gevolgen van de keuzes die je maakt… dat soort vragen. Vond het verhaal niet altijd even sterk of origineel, en ik zag een deel van het plot al snel aankomen, maar naarmate het boek vordert wordt het wel steeds meer twisted en wil je echt weten wat er gaat gebeuren.

Ik volg je ook op je boeken insta (no creeps intended) en ik denk dat deze mooi in je lijstje past haha, zeker als je ook van de boeken van Andy Weir houdt.

3 likes

Heb het even onderverdeeld, vrijwel elk boek van haar krijgt 4 of 5 sterren van mij en vind alles leuk, maar onderverdeeld in beste, goed en wel leuk zijn; (:sob: is waarbij ik het meest heb gehuild)

Best:

• Reminders of him :sob:
  • All your perfects :sob:
  • Verity
  • Ugly Love :sob:
  • It ends with us :sob:
  • Regretting you

Goed:

• November 9
  • Hopeless

Leuk, maar niks memorabels:

• Heartbones
  • Maybe someday
  • Losing hope
  • Confess
7 likes

Wat leuk, thanks voor je review!

1 like

Zo leuk dit overzicht! Ik ga binnenkort iets lezen van je :sob: lijstje

2 likes

2 likes

Hele interrail trip netjes geen boeken gekocht tot de laatste stop :nerd_face:

image image

Ben echt benieuwd naar Jade CIty na al je comments @Foucher! :smile: Maar eerst maar even A Sky Beyond the Storm en The Burning God lezen voordat ik weer aan een nieuwe serie begin…

4 likes

Oooh laat tegen die tijd maar weten wat je er van vindt! De hele trilogie is goed, de narrator van de audiobooks is ook top! :raised_hands:t2:

1 like

Hebben jullie boekentips die (deels) plaatsvinden op een psychiatrische afdeling? Liefst fictie, maar non fictie mag ook. Heb al PAAZ gelezen, girl in pieces en it’s kind of a funny story.

2 likes

Ik heb lang geleden ooit I never promised you a rose garden gelezen!

4 likes

De engelen van Elisabeth van Els Florijn. Speelt zich wel af in het jaar 1890.

Nog niet gelezen maar klinkt wel interessant is het boek De moeder van Frankenstein door Almudena Grandes.

Het pauper paradijs, een Familiegeschiedenis door Suzanna Jansen valt hier ook wel onder denk ik.

Heb je up van Myrthe van der Meer dan ook al gelezen?

Vals alarm, leven met een dwangstoornis door Menno Oosterhoff kan misschien ook nog een optie zijn

2 likes

Ohja aansluitend hierop, ook historische fictie, The Mad Women’s Ball

2 likes