Zo, enorm late recap van mijn leesmaand, maar dat kwam omdat ik totaal verzonken was in een boek en elk vrij moment vooral wilde doorlezen. Met zeven boeken was het voor mij een goede leesmaand!
- De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid

- Leon & Juliëtte - Annejet van der Zijl

- Licht in de tunnel - Marc de Hond

- Dagboek van een boekverkoper - Shaun Bythell

- Illuminae - Amy Kaufman en Jay Kristoff

- The Midnight Library - Matt Haig

- Ik ben er niet - Lize Spit

Toelichting in spoiler want ik ben vrij lang van stof.
Lange toelichting
De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid 

Misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog, maar ik was gewoon niet echt onder de indruk van deze. Ik vond het een hoog chicklitgehalte hebben, waar ik niet echt fan van ben.
Leon & Juliëtte - Annejet van der Zijl 

Dit is meer een vertelling van een geschiedenis. Een bijzonder boek over ongelijkheid en hoe een slaaf vrijgekocht wordt, waarna ze tot de elite gaat behoren. Al was het een dun boekje (boekenweekgeschenk), er is me ook niet veel bijgebleven.
Licht in de tunnel - Marc de Hond 

Dit boek werd me nogal opgedrongen door mijn moeder, dus om haar het plezieren heb ik het maar gelezen😬 Al was het ook wel een indrukwekkend boek, over het verloop van zijn ziekte, alle moeiten die erbij kwamen kijken en hoe zijn leven eindigde. Maar eerlijk gezegd stond hij me zelf een beetje tegen, het iets te lollig willen doen bijvoorbeeld. Daarom drie sterren.
Dagboek van een boekverkoper - Shaun Bythell 

Ah dit boek zat echt een week nadat ik het uit had nog in mijn hoofd. Het is geschreven door een verkoper van tweedehands boeken in Schotland, en het gaat dan ook over zijn zaak. Dat Amazon de markt volledig kapotmaakt, hoe hij bij mensen langsgaat om partijen boeken op te kopen en hoe het er in de winkel aan toe gaat. Om hem te steunen heb ik zijn andere twee boeken bij hemzelf besteld (geen goed idee met de brexit volgens mij). En toch heb ik vier, en geen vijf sterren gegeven door zijn soms wat arrogante houding en zijn af en toe vreemde opmerkingen over klanten. Maar de algehele sfeer was goed, en ik raad hem zeker aan als je boekenfan bent (of zoals ik bijvoorbeeld ook met boeken werkt/hebt gewerkt).
Illuminae - Amy Kaufman en Jay Kristoff 

Ik ben dit boek eigenlijk gaan lezen omdat de opvolgers zo goede ratings op Goodreads hebben. En ik vond het ook wel een vermakelijk boek. Wel moest ik er echt inkomen, mede omdat ik niet vaak in het Engels lees, maar misschien ook omdat ik eigenlijk nooit sci-fi lees. Al was er na honderd bladzijdes ook nog maar weinig info vrijgegeven.
The Midnight Library - Matt Haig 

Een bijzonder boek over keuzes maken. En ook al kon ik hem steeds niet wegleggen, toch 4 sterren omdat ik het einde wat vaag en gehaast vond. Maar dat kan ook aan mijn eigen lezen en concentratie liggen.
Ik ben er niet - Lize Spit 

Het smelt vond ik erg indrukwekkend, en ook deze was goed. Een ontzettend schrijnend verhaal over wanneer een partner plots zichzelf niet meer is en hoe het leven dan volledig op z’n kop staat. Ontzettend knap geschreven ook, ik had ontzettend te doen met de personages, maar ik heb me ook rot geërgerd. Tip: niet lezen tijdens het eten.