Het algemene boekentopic (Deel 2)

Nee gelukkig niet, wel op insta. Ik vind goodreads ook echt een rare plek voor dit soort dingen.

1 like

Ja daarom verbaasde het mij ook zo! Heb ook geen idee waar het vandaan komt

1 like

Niet in Goodreads maar wel in TV Time, ook zo’n rare app ervoor vind ik.

Ja dit viel mij laatst ook al op! Veel die ook m’n gelezen boeken gaan liked en ook zo’n vage link hebben en vaak ook geen foto of boeken gelezen

Had dit begin van t jaar ook ineens een aantal keer. Hield na twee weken vanzelf op.

Er is hoop :pray:t2:

Ik heb uuuuren zitten lezen vandaag in ik ben er niet van Lize Spit, nu net uit en ik ben zó onder de indruk. Wat een fantastisch boek.

8 likes

Ja, heb dat boek ook net uit. Erg onder de indruk!

1 like

Wow, heb net Transcendent Kingdom (verheven koninkrijk) uit, wat een boek zeg. Zo verdrietig, maar zo mooi en complex geschreven. Echt zo’n boek wat je nog een keer moet lezen om de zinnen nog beter in je op te kunnen nemen.

2 likes

Ik weet niet zoveel meer van het smelt eigenlijk, maar volgens mij wel qua psychologische spanning. Verder wel een totaal ander verhaal

1 like

Ik ben nu bezig in wolf hall. Vind de sfeer heel goed gedaan, het voelt echt alsof je in die periode zit, maar ik vind het verhaal af en toe lastig te volgen met steeds verschillende personages en gebeurtenissen. Andere mensen die deze gelezen hebben?

Leuk, heb er dankzij jou weer wat tips bij dank!

Over The seven husbands of Evelyn Hugo

Ik heb hem een tijdje geleden ook gelezen, ook omdat ik Daisy Jones zo heerlijk vond. Maar waar Daisy Jones doordendert als een sneltrein, vond ik Seven Husbands echt wat te lang. Ik snap dat alle 7 mannen een belangrijke rol vervulden in het verhaal, maar toch kakte het voor mij enorm in. Vond ik erg jammer! De reviews op Goodreads zijn allemaal ook enorm lovend dus je gaat soms aan jezelf twijfelen, haha. Maar ik moest echt even doorzetten als ik dacht, oh, nog niet uit. Verder wel erg mooie thema’s in het boek (waar jij ook op hint, denk ik).

1 like

Ik ga je volgen met watiklees!

Ik heb deze maand gelezen:
When no one is watching - Alyssa Cole :star::star::star::star::star:
Heb je nou al een vriend - Marie Lotte Hagen en Nydia Voorthuizen :star::star::star::star::star:
Final Girls - Riley Sager :star::star::star::star:
Auxiety - Dieuwertje Heuvelings :star::star:
Girl A - Abigail Dean :star::star::star:
The Divines - Ellie Eaton :star::star::star:
This is not the Jess show - Anna Carey :star::star::star::star:
Dark Tales - Shirley Jackson :star::star::star::star:

6 likes

Ik volg je!

Ik heb deze maand 2 boeken gelezen:
Els Florijn - De Engelen van Elisabeth :star::star::star:. Het boek gaat over een vrouw met psychische problemen in de 19e eeuw. Ze wordt verdacht van kindermoord en wordt opgenomen in een gesticht. Aan de hand van passages over vroeger ontvouwt het verhaal zich. Wel een mooi verhaal maar het bleef voor mij iets te simpel/oppervlakkig.
Silvia Avallone - Staal :star::star::star::star:. Het verhaal zelf vond ik niet zo heel erg bijzonder, dus wel even getwijfeld over mijn “score”. Achteraf waande ik me wel even helemaal in de 00’s van een Italiaans kustplaatsje, met alle sores van de mensen daar. Het gaat grotendeels over 2 pubermeiden en de mensen om hen heen, waarin je hen ontwikkelingen volgt in het leven. Al met al heb ik me wel met het boek vermaakt!

4 likes

Deze maand vooral boeken herlezen.

Kon me heel slecht concentreren dus Sophie kinsella bijna allemaal weer gelezen (alleen de stand alones, Shopaholic is niet te doen vind ik). zoals altijd leuk en grappig.

Het boek niet te filmen van Rachel Winters ook herlezen. Over the top, wel heel leuk

Een nieuw boek gelezen, een kinderboek. Flin of de verloren liefde van een eenhoorn. Geschreven door Henry Lloyd. Ik vond het een grappig bedacht sprookje met af en toe best bijtende teksten/metaforen over mensen en hun tekortkomingen. Wel bijzonder gedaan. Las wel lastig vond ik. Niet een lekker doorlees boek, maar wellicht lag dat aan mijn mood.

Nu weer begonnen met de beer en de nachtegaal. Lijkt me echt leuk als deze serie verfilmd wordt. Kan niet anders dan heel vet zijn. Welk boek zouden jullie wel verfilmd willen zien?

Mocht iemand nog leuke tips hebben voor snel lezende boeken a la Sophie kinsella, hen wel nieuwsgierig!

1 like

Plankenkoorts en het verbrande huis heb ik geluisterd

5 likes

Jaa, weer de laatste van de maand. Weer een goede maand :slight_smile:

1. Boodschappen zonder leesbril - Sylvia Witteman :star:
    Columns over het dagelijkse leven. Ik vond hier vrij weinig aan maar komt ook omdat ik het concept van een column eigenlijk achteraf helemaal niet zo leuk vind haha. Leest wel gemakkelijk weg.

2. Maybe you should talk to somone - Lori Gottlieb :star::star::star::star:
    Een therapeut die zelf in therapie gaat. Vond het menselijk makend (geen idee of dat iets is) maar ik heb zelf vaak niet zo door dat therapeuten ook nog gewoon een eigen leven hebben naast mijn therapeut zijn haha dus vond dit wel interessant.

3. Am I Ugly - Michelle Elman :star::star:
    Een memoir geschreven nav vele operaties en de standaarden die gelden in de maatschappij. Mooi geschreven wel maar het verhaal greep mij niet helemaal vandaar een wat lagere rating

4. De jachtpartij - Lucy Foley :star::star::star::star: (getipt hier)
    Een ‘thriller’ over een vriendengroep die oud&nieuw samen gaat vieren, tot er iets mis gaat. Ik vond dit echt een leuk boek om te lezen, las makkelijk weg en ik wilde snel doorlezen om meer te weten te komen.

5. Emma wil leven - Josha Zwaan :star::star::star:
    Ik heb toentertijd ook de documentaire gekeken en wilde ook graag het boek lezen. Het verhaal van Emma en haar gevecht tegen anorexia, met meer inzichten en dagboekfragementen.

6. Reisverslag van een kat - Hiro Arikawa :star: :star: (getipt hier)
    Ja, pijnlijke rating misschien voor sommige maar ik vond hier dus echt niks aan (of ja niet helemaal 0 want 1 ster voelde me te lomp). Ik had vanaf het begin al door hoe het zou lopen en vond het ook gewoon niet interessant. Nou moet ik wel zeggen ik heb ook nooit echt zo’n soort huisdier gehad haha)

7. Beach read - Emily Henry :star: :star: :star:
    Over twee schrijvers die ergens aan een meer een boek schrijven in elkaars genre. Simpel boek, gewoon lekker weglezen. Niet echt een hoogstandje, wel ~interessante~ seksscènes :upside_down_face:

Ben benieuwd naar jullie recaps!

6 likes

Ha ik gaf hem twee/drie jaar geleden ook twee sterren, maar door de enthousiaste reacties hier nog getwijfeld of het aan mij lag en of ik hem opnieuw moest lezen/luisteren haha

Mijn boeken van februari:

• The Rise of Kyoshi - F.C. Yee (reread) :star::star::star::star::star:
  • The Shadow of Kyoshi - F.C. Yee :star::star::star::star:
  • The Little Mermaid and Other Fairy Tales - Hans Christian Andersen :star::star:
  • The Kingdom of Copper - S.A. Chakraborty :star::star::star::star::star:
  • The Empire of Gold - S.A. Chakraborty :star::star::star::star::star:
  • Wundersmith: The Calling of Morrigan Crow - Jessica Townsend :star::star::star::star:
  • An Absolutely Remarkable Thing - Hank Green :star::star::star::star:
  • Avatar: The Last Airbender, Imbalance - Michael Dante DiMartino, Bryan Konietzko, Peter Wartman, Faith Erin Hicks :star::star::star::star:

Goede maand wel haha

3 likes

Ik heb niet heel veel gelezen in februari, maar heb wel een trilogie afgerond!

Siege & Storm - Leigh Bardugo :star: :star: :star: :star:
Ruin & Rising - Leigh Bardugo :star: :star: :star: :star:
This Lie Will Kill You - Chelsea Pitcher :star: :star: :star:

Ik ben nu bezig in Six of Crows van Leigh Bardugo en The Midnight Library van Matt Haig. Die laatste is heel mooi, maar ook best heftig soms. Las trouwens dat ze er ook een film van gaan maken, ben benieuwd hoe dat gaat worden.

1 like