Het algemene boekentopic (Deel 2)

Jaaa vind ik wel!

1 like

Oh ja mijn lievelings! Maar het moet wel je stijl zijn, beetje melancholisch en poëtisch geschreven maar zo mooi. En niet te poëtisch want ik haat het als mensen alleen maar moeilijke woorden gebruiken in één zin.

2 likes

Ik heb een paar weken gratis Nextory en vind het overweldigend, waar moet ik mee beginnen?

Ik zou zeggen: met in het juiste topic posten :+1:t4:

3 likes

Laatste dat ik heb gelezen/geluisterd op Nextory:

  • In lichtjaren heeft niemand haast
  • liefde in de grote stad
  • de Fundamenten
  • 7B
  • Middernachtbibliotheek
  • De crĂšche
  • Ballade van slangen en zangvogels
  • De heks van limerbricht
1 like

maar hij is sexyyy

Vraag voor mensen die Addie hebben gelezen, niet lezen als je nog niet bij de ontknoping over Henry bent @pastelzwart

Wat ik niet zo goed snapte, waarom is Luc dezelfde vorm voor Henry als voor Addie? Er is ook een stukje in het boek waarin uit blijkt dat hij zich aan iedereen anders toont nml. En gelet op het feit dat Addie hem zo heeft getekend vond ik het niet kloppen ofzo

1 like

Hoe is het Engelstalige (met name fantasy) aanbod van Nextory?

Haha ik ga doorlezen! Komt goed. Ik heb je spoiler niet geopend.

Oh, De fundamenten staat al een tijd op m’n lijstje! Wat vond je ervan?

Robin Hobb is ook mijn favoriet. Maar ik vond soldiers son juist wel heel leuk, vooral de opbouw naar het derde deel, en dat je echt ziet hoe de hoofdpersoon in het begin gewoon op de automatische piloot meegaat met wat hij heeft geleerd en steeds meer kritisch leert denken. Vond het thema kolonialisme ook interessant.
Wat vond jij er zo vreselijk aan?

@Quattroformaggi

1 like

Staat echt veeeeel Engels op Nextory (ruim 288000 luisterboeken en eboekn)! Ik lees zelf geen Fantasy maar heb even een screenshot gemaakt van het aantal fantasy boeken. Geen idee of daar dan ook tussen staat wat jij zou willen lezen hoor! Maar Nextory kan je vaak wel gratis uitproberen via een code van een influencer. Edit - als je een specifieke titel wilt lezen kan ik best even opzoeken of die erom staat!

Dit is dus alles in de categorie Fantasy (Engels)

1 like

@lumos [quote=“Feather, post:2011, topic:23806”]
Ik heb De Funadementen (Ramsey Nasr) geluisterd
[/quote] Daar staat m’n eerste review. Gek genoeg denk ik dus nog best vaak aan dat boek en ik heb 'm ook hardcover dus ik ga die denk ik nog eens lezen! Mixed feelings, het is echt meer een lang essay dan non fictie. Ik miste een handelingsperspectief (ik miste het ‘Hoe dan’) maar de gedachtegang van de schrijver vind ik ergens wel weer heel interessant.

1 like

Oeh heel fijn dankjewel! En daar kom ik nog even op terug, ben net pas thuis van mijn nachtdienst (normaal 7:00 vrij), dus nu eerst toe aan slaap haha :sleeping:

1 like

Over je spoiler, ik kan het stukje niet heel goed meer herinneren.

waaruit blijkt dat ze hem hetzelfde zien? Ik moet alleen denken (ik weet niet of dit er echt was of ik dit verzin) aan het moment dat Luc Addie meeneemt terug in de tijd naar zijn deal met Henry. En dan ziet Addie wel toch dat de persoon die de deal met Henry maakt dezelfde kenmerken heeft als haar Luc? Zijn ogen blijven gelijk dacht ik? Maar ik weet dit allemaal niet meer helemaal zeker.


Ik heb gisteren trouwens mijn goodreads doel gehaald! 25 boeken. Het laatste heb ik gisteren in Ă©Ă©n dag gelezen haha, you’ll be the death of me van Karen McManus. 3 sterren omdat het wel lekker las, maar ik het plot minder sterk vond dan van haar andere boeken (one of us is lying en one of us is next) en sommige dingen een beetje clichĂ© waren/ook in haar andere boeken terugkomen. De schrijfstijl vind ik overigens wel heel leuk en ook hoe de verhaallijnen uiteindelijk samenkomen vind ik vaak goed uitgewerkt. Ik heb ook The cousins en Two can keep a secret nog liggen van haar. Ik vind het perfecte boeken voor tussendoor. Ik zit er gelijk helemaal in, het is leesbaar geschreven en ik ben er zo doorheen.

2 likes

Ben wel benieuwd

Ga je je Goodreads-challenge voor 2021 halen?

  • Al gehaald
  • Ja!
  • Weet ik niet
  • Nee :frowning:
  • Nee, maar ik ga mijn doel wijzigen en dan haal ik het wel
  • Ik doe niet mee met de challenge

0 stemmers

1 like

O sorry, per ongeluk anoniem, nou ja dat is pech :joy:

Ja maar ik zet bewust elk jaar mijn doel op 52 zodat ik het sowieso haal :sweat_smile: Gebruik het dus niet echt als een challenge, meer als minimum wil ik lezen

2 likes

:orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book:

Ik was op zoek naar een tip in dit topic voor wat meer literair geschreven chicklit achtige verhalen en kwam toen deze challenge tegen. Tijd voor een herhaling?!

  • Ja
  • Nee
  • Na de leesclub een goed idee

0 stemmers

1 like

Jaa, ik zat zelf te denken na Secret Santa/dit weekend een balletje op te gooien om dit weer te doen tussen kerst en nieuwjaar, of als dat te druk is in januari als nieuwjaarschallenge! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Misschien ook maar gelijk een poll? Leuk als het voor zoveel mogelijk mensen uitkomt!

  • Eerder
  • Rond/tussen kerst en nieuwjaar
  • Na nieuwjaar

0 stemmers

Ah leuk dat je er zelf ook al aan dacht! Heb je ook tijd/zin om het dan weer allemaal te regelen met de polls maken enzo?