Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ja ik vond het heel leuk om te doen! :grin: en komt nu qua tijd ook wel weer uit, dus tenzij er niemand op zit te wachten haha, zou ik dat wel weer willen doen!

9 likes

Oeh, komen de statistieken dan ook weer? Vorige keer amper mee kunnen doen, maar vond dat wel heel leuk om te zien!

3 likes

Leuk! Anders geef je maar een gil hoor mocht het toch niet lukken.


Ik heb net ‘dit gaat niet over grasmaaien’ uit van Ellen Deckwitz en ik wil nu natuurlijk allemaal gedichtenbundels lezen. Iemand een goede tip?

1 like

Oké hier komt ie, zijn er Engelstalige boeken (liefst audio) beschikbaar van:

  • Brandon Sanderson
  • Robert Jackson Bennett
  • Robin Hobb
  • Brent Weeks
  • Evan Winter
  • John Gwynne (eigenlijk met name The Shadow of the Gods, ben daar heel benieuwd naar)
  • Andrea Stewart (The Boneshard Daughter)

Deze namen komen even als eerste in me op. Robin Hobb staat sowieso wel op Storytel, maar als ik Nextory uiteindelijk wel ga proberen en fijner vindt, dan wil ik niet beide abonnementen behouden. Kan na een poosje natuurlijk weer switchen indien nodig haha.

Ik ben totaal niet thuis in de gedichtenbundels, maar misschien vind je boeken geschreven in verse ook wel leuk? Om als voorbeeldje The Black Flamingo van Dean Atta te noemen.

Vond ik wel heel mooi.

Of deze, heb hem wel in de kast staan, nog niet gelezen, maar Elizabeth Acevedo is wel echt een tof mens haha.

Misschien heb je hier totaal geen interesse in, maar wilde het toch even delen haha

2 likes

Kan je hier iets mee? Met name Engelse luisterboeken dus!

1 like

Ah je bent geweldig, nogmaals bedankt! :star_struck:

1 like

Wat zijn jullie lievelingsboeken voor tijdens de kerstperiode?

1 like

Harry Potter :heart_eyes:

7 likes

Ik ben bezig in de winternacht trilogie en dat vind ik echt een heerlijke vibe nu zo 's avonds op de bank met de kaarsjes aan

5 likes

Same, maar ik zet mijn minimum op 15 boeken ipv 52 :joy:

4 likes

Volgens het Goodreads overzicht heb ik dit jaar 66 boeken en 22,559 pagina’s gelezen dit jaar. :open_mouth: Echt veel, haha. Mijn challenge stond op 50, dus daar ben ik flink overheen gegaan. Verwacht nog wel twee boeken uit te lezen voor oud & nieuw, dus dan zit ik op 68, heel netjes.

Volgend jaar zet ik hem weer op 50.

5 likes

Oh heel fijn als dit weer opgestart wordt! Ik vond het inderdaad heel laagdrempelig. Nu schuif ik zo’n kwartiertje lezen sneller aan de kant want ‘drukdruk’ en ‘andere dingen te doen’, maar ik zit zo vaak langer dan 15min op mijn gsm doelloos te scrollen dus ja, liever lezen dan. :sweat_smile:

1 like

Volgens mij heb ik de eerste 3 nog bij mn vader liggen omdat het niet echt mn ding bleek te zijn. Kan met kerst even kijken als je interesse hebt?

Ik heb echt geen ruggengraat. Ik ging normaal geen nieuwe boeken meer kopen want ik wil eerst die stapel ongelezen boeken thuis uitlezen. Maar dan kom ik binnen in een onafhankelijke boekhandel en denk ik ‘ff de zelfstandige steunen’ door toch een boek te kopen. :joy:

4 likes

Oeh leuk!

In Amsterdam:
De Nieuwe Boekhandel in Bos en Lommer
Over het water in Noord

2 likes

Riemer en Walinga in Groningen is ook leuk!
In Limburg zit ook een hele mooie boekhandel in Maastricht is dat.
En van der velde vind ik een leuke keten in het noorden. Fijne collectie en duidelijk uitgestald. Ze hebben ook mooie postkaarten.

1 like

Die in Zwolle :heart_eyes: Wilde daar echt niet meer weg toen ik daar dit jaar kwam haha!

2 likes

Silvester in Zoetermeer. Is een kinderboekenwinkel

1 like

Die is dus christelijk! Ik dacht al, wat een enorme hoeveelheid aan bijbels die daar verkocht werd. Wel echt super leuk inpakpapier wat ze daar hebben ook.

Godert Walter in de Ebbingestraat in Groningen is ook echt een prachtige boekhandel. Ze hebben alleen niet super veel.

4 likes