Het algemene boekentopic (Deel 2)

Het is normaal totaal niet mijn genre, maar lees zeven zussen met veel plezier. Ik begin altijd met lezen op vakantie, daar vind ik het echt ideale boeken voor qua niveau. Bij het eerste boek moest ik nog erg wennen aan hoe het geschreven was, maar nu heb ik ook boek 2 en 3 gelezen en nu zit ik er helemaal in.

2 likes

Ja, ik heb mazzel dat fantasy mijn favoriete genre is. :laughing: Sommige boekenboxen doen ook weleens andere genres, maar wel voornamelijk fantasy inderdaad. Illumicrate heeft nu ook een (quarterly denk ik) romance box trouwens (After Light geloof ik). Misschien is dat nog iets.

@Zompig Ik heb nog geen enkel boek van Ken Liu gelezen haha, dit was dus wel een gok, maar ik vond ze zo mooi :no_mouth: Maar heb er wel veel goede dingen over gehoord!

2 likes

Oh wauw, wat een prachtige set! Ik heb zelf deze serie ook nog niet gelezen, ben benieuwd hoe hij je bevalt. Ken Liu heeft op dit moment een beetje een speciale plek voor mij, begin maart 2020 (yep, before it all went to shit) in NY heb ik een book signing/talk van hem bijgewoond. Ik had m’n moeder maar meegesleept omdat niemand anders in m’n omgeving geïnteresseerd was, ze verstond amper iets de gehele avond (ging voornamelijk over technologie en Chinese sci-fi lit), maar zo lief dat ze mee naar wou haha :laughing: Was m’n laatste culturele uitje in laaange tijd.

Edit: -foto weggehaald-

11 likes

Ik lees nu Het onzichtbare leven van Addie Larue (geschreven door V.E. Schwab) en ik vind het prettig lezen, maar ik snap er niks van haha. Voor m’n gevoel gaat het echt van hot naar her. Dan heeft ze seks bij iemand die haar zich niet kan herinneren, dan bij haar vader op de kar om houten speelgoed te verkopen en daarna zijn we ineens in 2014 en gebeurt er weer wat anders. Ik heb het idee dat ik iets belangrijks mis, maar ik kan er niet op komen haha. Of is dit gewoon hoe het is en moet ik wennen aan de stijl?

Je maakt steeds sprongen in de tijd, dus je leest over haar leven vanaf het begin tot ‘de gebeurtenis’ deal met de duivel en alles wat daarna nog volgt. Maar het springt idd heel erg op en neer in de tijd, als het goed is staat dat er wel steeds boven aan het begin van het hoofdstuk waar en in welk jaar je bent. Oh en die Luc (vm is dat zijn naam) kan haar ook een soort teleporteren/meenemen.

Het is een wirwar en ik vond het best intensief om te lezen, maar het einde is echt bizar goed

1 like

Bedankt! Dan lees ik nog even door. Misschien is het ook gewoon niet handig geweest dat ik het steeds voor het slapengaan las haha. Want het is inderdaad een wirwar. Ik ben ook nog niet bij ‘de gebeurtenis’ geweest. Het wordt vast duidelijker en ik zal goed op die tijdlijn stukjes letten :nerd_face:

3 likes

Ik heb net The Humans uit van Matt Haig, best een leuk boek maar deed er wel lang over. Komt ook wel omdat ik weinig tijd had, vind wel dat er in reviews veel over een hond wordt gesproken maar die komt er nauwelijks in voor. :star::star::star::star:

Next is Piranesi

1 like

Dit boek staat al ruim acht jaar op mijn TBR (en ik was eigenlijk de interesse al verloren), maar ik geef het toch nog een kans haha.

9 likes

Voor wie wil meelezen en meestemmen voor de boekenclub:

3 likes

Ik heb het boek(je) over Amalia uit. :star::star::star: Leuk en toegankelijk geschreven, maar wel erg veel reflectie van de schrijfster op hoe zij het proces ervaarde. Vrijwel alles dat in het boek staat had ik inmiddels al lang gelezen in een van de vele interviews/recensies over dit boek waardoor ik me soms afvroeg of ik een pagina voor de tweede keer las.

Ik lees nu 3 boeken tegelijk:

  • Harry potter og Hemmelighedernes Kammer (HP2 in het Deens)
  • Invisble Women: data bias in a world designed for men (non fictie)
  • Het geluk van de wolf (fictie)
4 likes

Ik lees ook drie boeken tegelijk, het wil maar niet vlotten de laatste tijd.

  • In de ban van de Ring: de reisgenoten (nog 90 blz’s te gaan!)
  • JosĂ© Saramago - De stad der blinden
  • Katherine Arden - De Beer en de Nachtegaal (deel 1)

Lukt me maar niet om een lekkere leesstand te vinden.

2 likes

Ooh leuk! Ik ben echt nu net klaar met deel 3, vond het een toffe trilogie!

3 likes

Ennn uit, door met de film die ik nu eindelijk kan zien haha

2 likes

Ja dat klopt! Ik heb de eerste trilogie aan een stuk door achter elkaar gelezen (en geluisterd)! Dat zegt al wel genoeg denk ik haha, ben ook heel benieuwd naar de Liveship Traders. :nerd_face:

1 like

@Foucher Ik wil ook mega graag Robin Hobb lezen maar ik ‘bewaar’ ze omdat ik weet dat ze zo goed gaan zijn. Leuke voorpret om te lezen dat er mensen zo enthousiast over zijn!!

2 likes

Haha nou ik was dus een paar dagen geleden bij dat stuk en ik durfde niet verder te lezen :joy: Ik kon niet slapen, dus ik ging maar lezen. Maar toen was ik ineens bij dat stuk met de duivel. Ik geef m’n ouders en hun gereformeerde opvoeding de schuld. Het is een boek voor tieners toch? Haha voel me echt een sukkel. Zometeen in de bus nog even lezen denk ik. Dan kan ik vanavond weer verder met een minder duister stuk :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik ben aan het laatste boek van The Greenbone Saga begonnen (trilogie) van Fonda Lee. Jammer dat het daarna echt voorbij is. Wel aanraders trouwens.

1 like

Ohhw Robin Hobb is ook echt mijn allerlievelings :heart_eyes: ik viel in zo’n gat toen het klaar was. Misschien ga ik ze nog wel eens lezen, dan heb ik voorlopig wat te doen haha. Ken je iets vergelijkbaars?

3 likes

Hahaha oh nee, uiteindelijk is het wel echt de moeite waard om door te lezen. Alleen sommige stukjes zijn inderdaad een beetje duister. Ik moet zeggen dat ik hun relatie sowieso mega intrigerend vond, ook door hoe het geschreven is denk ik.

1 like

Is ‘De schaduw van de wind’ van Carlos Ruiz Zafón een aanrader? Dat boek kom ik zo vaak tegen, nooit meegenomen want spreekt me niet echt aan. Hij stond nu bij de minibieb dus dacht dat is een teken. Nu ligt die dus op de keukentafel, maar ik weet niet, heb nog steeds een beetje een afkeer voor dit boek. Nergens op gebaseerd hoor.

3 likes